Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wat een drama dit.... Helaas ben ik afhankelijk geworden van het medicijn wat ik voor mijn operaties ( 14 febr 2014 en 03 april 2014) moest nemen. Ik heb eerst medicijnen gehad als Oxycontin (80mg 2 dd1) en Oxynorm (20mg 6 dd1). Helaas kwamen de Oxycontin er onverteerd uit bij de ontlasting. Ik had een ernstig darmprobleem met veel ontstekingen die niet overgingen. Gelukkig is nu de dikke darm verwijderd en ben pijnvrij!!!! Toen de Oxycontin er met de ontlasting uit kwam ben ik op de Methadon gezet door de chirurgen/ MDL artsen en het pijnteam. Je raadt het al.....Zit er dus mooi aan vast. Ben wel al heel erg afgebouwd maar merk met de laatste 2dd 10 mg dat het een ware struggle begint te worden. Iedere morgen doodziek wakker, misselijk, zweten...de bekende ontwenningsverschijnselen. Na inname van mijn tabletten gaat het na een uur beter..Maar dan....Daarna begint in de middag het gezeur weer van voor af aan. Ik heb al helemaal geen energie van die 2 operaties (beide 5 uur geduurd) laat staan wat dit afbouwen met je doet. Dat vreet nog meer energie. Ik wil echt heel graag van die tabletten af, het liefst zo snel mogelijk maar merk dat het echt een strijd is, een oorlog wat ik dagelijks voer. Mijn laatste operatie is nu 4 weken geleden en ik ben nog steeds niet fitter, met dank aan het afbouwen. Ik weet ook dat ik hier doorheen moet en dat zal ik ook doen maar een beetje humaner zou wel erg fijn zijn. Heeft iemand tips of adviezen hoe ik dit alles een beetje dragelijker kan maken voor mijzelf. Zijn er nog andere medicijnen die afkickverschijnselen goed onderdrukken? Alvast heeeeeel erg bedankt!!! En voor ieder ander die hier ook mee te maken heeft, HEEL VEEL STERKTE !!!!! Groetjes Fanny"
"Hoi levensgenieter, Klopt het dat je dus 3 per dag je Methadon krijgt? Methadon werkt toch rond de 22uur, dus zou je in theorie pas de andere dag je nieuwe dosering nodig hebben. Helaas zit ik zelf ook aan die rot tabletten. Ik heb ze gekregen voor pijnbestrijding. Inmiddels met succes 2x geopereerd en pijnvrij ( en dikke darm armer, haha). Maargoed, nu dus ook flink aan het afbouwen. Voor mijn operaties zat ik op 3dd 30mg, veel he? Maar anders was niet te doen. Nu zit ik op 2dd 10. Bij mij beginnen de afkickverschijnselen erg onhumaan te worden. Zelfs zo erg dat mijn stoma, wat ik heb gekregen na mijn operatie, niet goed meer doorloopt. Hele dag pijn in mijn botten, s ochtens letterlijk ziek wakker worden, hele dag kippenvel. Leuk voor mijn man en kinderen. Nee, dit is geen pretje. Ik ben het er dus met je eens dat je s nachts met IETS moet overbruggen, want bij mij werkt de methadon ook geen 22uur. Anders was ik niet iedere ochtend zo ziek. Heel veel succes en het aller aller beste! Groetjes, Fanny"