Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey forumslezers, Ik heb een jaar geleden een wekelijkse groepstherapie gedaan om me te helpen bij mijn verslaving in 3mmc en coke. Deze heeft mij enorm geholpen om clean te worden. Eigenlijk ging het daarna een lange tijd een stuk beter, maar de laatste tijd begin ik steeds weer meer cravings te krijgen. Ik merk dat ik er weer veel meer mee bezig ben, en ik ben mijn terugval al helemaal aan het uitstippelen. Ik heb na mijn groepstherapie nooit meer hulp gekregen bij mijn verslaving en ik merk nu dat ik die toch wel graag zou krijgen. Ik hoop dat een NA meeting mij hierbij zou kunnen helpen, maar ik vind de stap om daar naartoe te gaan erg groot. Ik ben bang dat mijn probleem niet groot genoeg is en dat ze zeker daar niet op mij zitten te wachten. Ik heb een fijne support groep om me heen waardoor ik nog niet ben teruggevallen, maar ik mis iemand of een groep die me echt begrijpt en me vanuit daar kan helpen. Wat zijn jullie ervaringen met NA groepen? Hoe gaat zoiets in zijn werk en naar welke moet ik gaan? Ik zie namelijk online zoveel verschillende die allemaal net iets ander doen. Ik zie daardoor geloof ik door de bomen het bos niet meer. Mochten jullie groepen weten die fijn zijn, ik zoek een meeting in Amsterdam. Of hebben jullie andere manieren hoe ik nu zou kunnen omgaan met mijn verslaving, zonder naar een meeting te gaan? Tips zijn enorm welkom, ik kan dit niet alleen. Thanks alvast voor jullie hulp <3"
"FredKroket zei: Ee Een NA meeting is juist voor jou bedoeld. Gewoon gaan. Komt vanalles op af. Klik om te vergroten... Thanks voor je reactie. Ik moet het inderdaad maar gewoon doen. Ik moet mezelf even over die drempel duwen. Ik ga eens kijken of ik morgen ergens terecht kan."
"Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb een meeting gevonden wn ga daar vanavond naartoe. Ik ben enorm gespannen, maar ik denk dat dit me enorm kan helpen. Wish me luck!"
"Hey, ik heb me aan mijn woord gehouden en ben gegaan, ondanks alle spanning. Ik moet zeggen dat het wel veel is in een keer. Ik begrijp nogsteeds niet heel goed wat iedereen met alles bedoelt. Het was misschien ook een beetje een chaotische meeting. Ik ga komende tijd ook eens bij andere meetings kijken om te zien of die wellicht wat duidelijker voor me zijn. Iniedergeval ben ik de drempel over en zal ik nu makkelijker ook andere meetings bezoeken. Thanks voor jullie ondersteunde woorden Ik ben best een beetje trots op mezelf <3"
"Hey, ik wilde ff laten weten dat ik ondertussen ook professionele hulp heb gezocht. Ik heb me aangemeld bij Jellinek en heb de verwijzing van mn huisarts ook al binnen. Thanks voor het aansporen toch met de advieslijn te bellen. Ik ben heel benieuwd wat dit traject me gaat brengen."
"Ik zit bijna in precies dezelfde situatie. Gelukkig ben ik zelfstandig al best ver gekomen afgelopen tijd. Ook doordat het niet kon door verschillende redenen. Ik merk wel dat ik nu opzoek ben naar “kansen” om te gebruiken. Hoe stom dat ook is. Ik heb zelf ook 2 vrienden verteld wat er aan de hand is. Dit heeft me vooral heel erg geholpen. Praten over je problemen maakt het een stuk helderder in je hoofd. Blijf dit ook vooral doen. Weet dat je niet alleen bent! Ik vraag mezelf trouwens ook af of jellinek me zou kunnen helpen. Alleen wil ik echt niet naar mn huisarts voor een verwijzing. Hoop dat jij de moed wel bij elkaar kunt vinden om te gaan. Ik ben iniedergeval heel trots dat je inziet dat je een probleem hebt. Dit is de eerste en belangrijkste stap. You got this!"
"Neo-Shulginist zei: Waarom is dat een probleem? Klik om te vergroten... Slechte ervaring met huisartsen. Ook betalen mijn ouders mijn zorgverzekering nog waardoor ze inzicht hebben in mijn zorgdeclaraties. Ik zou het echt niet met hun kunnen delen. Ik zou zelfs zelf willen betalen voor verslavingszorg dan het op deze manier moeten doen."
"Appeltaart1 zei: Bedankt voor je reactie man, Ik zie om me heen in studentenkringen veel meer mensen die (te) veel gebruiken en ook nachtjes doorhalen. Toch lijkt het alsof ik de enige ben die er echt problemen door ondervind, omdat niemand het over negatieve gevolgen heeft. Ik ben wel zo nuchter dat ik inzie dat die mensen waarschijnlijk ook in meer of mindere mate problemen hebben. Ik weet niet hoe erg het in jouw omgeving is, maar ik word echt elke keer dat ik uitga of iets met m’n vereniging doe geconfronteerd met drugsgebruik. Ik heb ook besloten om nu even rust te nemen en zo veel mogelijk bij m’n ouders te zijn, zodat ik hopelijk na een paar weken de drang om mee te gaan gebruiken niet meer zo heb. Misschien dat dit voor jou ook werkt. Zeker als je ook momenten opzoekt om te gaan gebruiken (wat ik herken). Ik heb trouwens gebeld met Jellinek en gevraagd of ze iets voor me kunnen betekenen. De mevrouw aan de telefoon vertelde me dat ze begeleiding kunnen bieden via 4 bel-afspraken met een verslavingsexpert. Dit doen ze anoniem en buiten de zorgverzekering om. Ik heb besloten om in plaats hier van toch een afspraak bij de huisarts te maken, maar misschien is dit een goede optie voor jou! Klik om te vergroten... Ik herken die gedachte zo erg. Dat het voelt alsof je de enige bent die er zoveel mee bezig is. Die zichzelf uberhaupt wilt of moet weerhouden van de drugs. In mijn omgeving begint drugs gebruik steeds meer op te komen. Ik was alleen te nieuwsgierig en wilde niet wachten op hun om drugs te proberen. Hierdoor ben ik ook alleen thuis gaan gebruiken. Nu begint mijn omgeving steeds regelmatiger te gebruiken. Laatst wist ik dat ik naar een feest ging waar sowieso werd gebruikt, maar heb toen samen met een vriendin afgesproken om niet te gebruiken. Dat hielp me al heel erg. Ik isoleer mezelf ook wel eens van feesten, maar als ik dat altijd zou doen zou mn sociale leven daar wel flink door achteruitgaan. Wat super goed dat je contact hebt gehad met de Jellinek en je actie gaat ondernemen via de huisarts. Dankjewel dat je dat van die belafspraken met me hebt gedeeld! Kon hier niks over vinden op de website. Ik zal ze toch maar contacten van het weekend. Mocht je intresse hebben aan een luisterend oor en steun kan je me altijd een privé bericht sturen."