"Tsja, cocaine... Hoe kom ik op dit forum terecht? Via google --> "Cocaine" icm mijn nieuwe woonplaats (sinds mei 2006).
Terwijl de reden om te verhuizen uit Amsterdam (oa.) was, nou ja, zie mijn nickname...
Stoppen met coke is makkelijk: ik heb daar geen enkele lichamelijke last van gehad. Maar dan begint het pas: de eerste twee tot drie weken heb ik er voor gezorgd dat ik *elke avond* afleiding had: bowlen, bioscoopje, uit eten met vrouw / familie / vrienden. Zorg dat je dan niet alleen bent.
Na twee (drie?) keer terugval in de eerste drie maanden heb ik (ook) mijn pinpas aan mijn vrouw gegeven en kreeg elke dag vijf of tien euro mee voor sigaretten en lunch, zo slecht had ik mezelf in de hand.
Maar ik moet zeggen dat ik er na drie maanden stoppen ook echt helemaal klaar mee was. Inmiddels heb ik een kind. Ik denk dat als ik nu een lijntje voor me op tafel zou hebben liggen ik zo bang zou worden weer terug te zakken in mijn oude leventje van liegen en bedriegen waarin alle 'metertjes' (geld, gezondheid, relatie, woonsituatie enz. enz.) knetterhard naar beneden gaan, terwijl ik in twee jaar tijd toch prima in staat ben gebleken om de opgedane schade te herstellen, het gaat inmiddels met veel dingen juist beter nog dan voordat ik begon, zo snel kan het weer goed gaan !
Schrijf voor jezelf op wat je in jezelf haat door je cocainegebruik, en vouw dat in je portemonnee. Gewoon driemaal daags lezen, uit je hoofd leren en ach, zet het telefoonnummer van je dealer erop, kijken wat sterker is: je neiging tot zelfdestructie of je wilskracht een beter mens te worden, want van coke word je echt alleen maar slechter.
Het meeste aan mezelf haatte ik dat ik afgesloten raakte van normale emoties, zoals het houden van mijn vrouw, genieten van kunst of een mooi stuk muziek, zin in sex, professionele ambities. Het enige wat nog prettig was, de enige gelukkige momenten, waren bij mijn dealer op de bank in een sombere niet ingerichte flat in Amsterdam ZO tussen de geweldsdelinquenten en andere kansloze randfiguren. 's-nachts stiekum in mijn eentje op mijn kantoortje de dagelijkse portie (2-3 gram per dag...) wegspoelen met 10 bier en dan om 4 uur naar bed om 8 uur weer op, hoe ik dat 4/5 jaar heb volgehouden???
NIE WIEDER. En ja, ik ben mij er heel bewust van hoe ik op deze site terecht ben gekomen en dat 'het monster' dat kennelijk in mij zit nog niet helemaal is verdreven. Gelukkig hoef ik nu maar heel even naar mijn 5 maanden oude zoon te kijken en *foets* vind ik heel andere dingen nog veel leuker dan ik coke ooit heb gevonden: zijn lachje, zijn graaiende handjes, samen 'kiekeboe' spelen, als ik door was gegaan was ie nooit geboren, stel je voor *bibber*...
NOOIT MEER COKE."