Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo iedereen, Ik ben 26 en heb sinds september 2018 de diagnose ADHD gekregen. Ik ben zelf naar de huisarts gegaan omdat ik last had van depressieve klachten, deze heeft mij doorverwezen naar het GGZ, waar ik na een paar maanden praten de diagnose kreeg. Wat bij mij op ging vallen, was dat ik de meeste baantjes na 6 maanden wel zat was.. Dat terwijl ik het zeker wel naar mijn zin had op mijn werk, maar toch zorgde ik er altijd voor dat het na ongeveer 6 maanden klaar was. Dit door bijvoorbeeld niet meer op te komen dagen.. Ook merkte ik dat ik relaties wel vol kon houden, beter nog.. Ik had het gevoel dat ik in een relatie moest zitten om te kunnen functioneren. Alleen zodra de relatie echt serieus begon te worden, ik een soort van in paniek raakte en abrupt de relatie stopte. Doordat dit alles een terugkerend iets was, ging ik mijzelf afvragen of ik niet een vorm van autisme of pdd-nos zou hebben. Nu blijkt het dus ADHD te zijn en sinds ik de diagnose heb en mijzelf er meer in ben gaan verdiepen, valt steeds meer ook op z'n plek. Het stukje verslaving ken ik bijvoorbeeld op zowat alle mogelijke manieren.. Toen ik klein was, wilde ik alle flippo's, alle pokemon kaarten en terwijl ik ze nog geen eens allemaal had, wilde ik vervolgens ook alle Magic the Gathering kaarten.. Zo was het ook met speelgoed wat anderen hadden. Ik wilde het niet omdat ik jaloers was, maar gewoon voor de heb. En als ik het had, dan was ik er zo op uitgekeken.. Later werd dit voor mij cannabis, wat ik vanaf mijn 15e tot mijn 19e ben gaan gebruiken. Toen 3 jaar niks en vanaf mijn 22e tot aan de dag van vandaag, blow ik weer. Gemiddeld rook ik zo'n 6 joints per dag. Het blowen geeft voor mij zoveel rust in mijn hoofd. Een goed voorbeeld is, is dat als ik niet onder invloed van cannabis auto ga rijden, ik ontzettend paniekerig rij. Het liefste rij ik dan niet op snelwegen omdat er dan meestal veel verkeer is en je op zoveel dingen moet letten. Maar als ik onder invloed van cannabis achter het stuur stap is er totaal niks aan de hand. Ik hou mij netjes aan de maximale snelheid, ik hou voldoende afstand en let altijd een stapje extra op. Verder neem ik nu sinds een week of 5 methylfenidaat. Dit 4 keer per dag en dan 1.5 tablet van 10mg per keer. Ik merk dat sinds dit werking heeft, ik veel sneller dingen onderneem. Zoals boodschappen doen en de afwas. Wat ik hiervoor verschrikkelijk vond om te doen, door alle geluiden en prikkels.. Ook heb ik Olanzapine voorgeschreven gekregen, dit is een anti psychiotica. Dit moet ik 1 keer per dag innemen, zodat ik minder moeite heb met inslapen en een beter hongergevoel krijg. Zo een hele lap tekst, hoop dat mijn situatie een beetje duidelijk is zo haha!"