Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, ik heb een paar vragen, hopelijk kan iemand mij helpen...... - Dr House heeft heel zeker GEEN ADD/ADHD. (Ritalin zou dus een stimulerend effect op Dr House moeten hebben.) - Dr. House gebruikt verder nooit drugs. Heeft dus geen tolerantie of gewenning. - Verder neemt Dr House dagelijks een lage dosis van een SSRI (wat prima samen gaat met ritalin en vaak wordt voorgeschreven door artsen). Ok. Dr House is moe. Hij neemt 20mg Ritalin (2x10 mg). Hij wil weten hoe dit valt, omdat hij binnenkort uit wil gaan, zonder dat hij moe wordt. - 30 min. na inname: voelt hij zich opgewekt, alert, droge mond, vaak plassen, licht verhoogd hartslag, en voelt zich goed! Geen nare bijwerkingen zoals hartklopping, spanning in de kaak of wat dan ook. - 1 uur na inname: voelt hij zich rustiger en begint moe te worden. Hartslag normaal. - 2 uur na inname: hij voelt zich ERG MOE en kan alleen nog maar uitgeteld op de bank liggen. - Na 2 uur en later, nog steeds moe, lusteloos, nergens zin in, alleen maar op de bank gelegen. Het goede effect was goed, maar duurde ongeveer 30 min. - 1 uur voordat het was uitgewerkt. VRAAG 1: Waarom is Dr House moe na Ritalin gebruik? En niet ADHD er zou toch juist ernergiek moeten worden? VRAAG 2: Waarom zo kort? Heeft de SSRI er iets mee te maken? Heeft iemand hier ervaring mee? VRAAG 3: Is 20 mg te laag voor een beginner (en een mager persoon)? Wat is een goede dosis? en hoe vaak opnieuw dosen op een avond? VRAAG 4: Wat kan Dr House nu nog doen om energie te krijgen? Het is niet bedoeld voor dagelijks gebruik, maar voor een avondje stappen. Ik hoef verder geen preek dat je geen drugs moet gebruiken als medicijn. Dank u."