Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Ik weet dat dit topic al een jaar oud is maar ik heb een vraag. Ik wil met een vriend XTC gebruiken, maar deze vriend gebruikt antidepressiva. Nu heb ik hier gelezen dat dit af te raden is en zie ik er vanaf. Wat ik me wel nu afvraag is: 'Kan het wel als mijn vriend geen antidepressiva neemt?'. Moet een persoon helemaal gestopt zijn of is dit een 'no go', ergens spraken mensen over dit onderwerp, en zij zeiden dat je tot 2 maanden moet wachten voor je dan XTC gebruikt. Ik ben overigens nieuw op deze site dus weet niet of ik het zo goed doe. Dankjewel voor jullie aandacht."
"Psychedelibee zei: DinnerMeneer zei: Hallo, Ik weet dat dit topic al een jaar oud is maar ik heb een vraag. Ik wil met een vriend XTC gebruiken, maar deze vriend gebruikt antidepressiva. Nu heb ik hier gelezen dat dit af te raden is en zie ik er vanaf. Wat ik me wel nu afvraag is: 'Kan het wel als mijn vriend geen antidepressiva neemt?'. Moet een persoon helemaal gestopt zijn of is dit een 'no go', ergens spraken mensen over dit onderwerp, en zij zeiden dat je tot 2 maanden moet wachten voor je dan XTC gebruikt. Ik ben overigens nieuw op deze site dus weet niet of ik het zo goed doe. Dankjewel voor jullie aandacht. Klik om te vergroten... Ik heb de rest van het topic niet gelezen dus weet niet helemaal wat daar allemaal al besproken is, maar ik zal je even kort uitleggen hoe het zit. Voordat ik begin, gebruikt die vriend SSRI's? Want voor andere antidepressiva gelden weer net wat andere wisselwerkingen, etc. Maargoed, bij SSRI's geldt dat tijdens het gebruik van SSRI's MDMA vrijwel geen effect heeft. Dit komt omdat SSRI's de plek in het serotonine systeem blokkeren waar MDMA zijn werk moet doen. Wat je dan wel van de MDMA voelt zijn alleen de stimulerende effecten die van de dopamine en noradrenaline systemen komen. Combineren is daarom zonde, maar bovendien ook gevaarlijk omdat de gebruiker wellicht meer gaat nemen omdat die toch op zoek is naar de gewenste effecten maar deze dus niet bereikt. Op die manier nemen de vervelende bijwerkingen alleen maar toe zonder het gewenste effect te kunnen bereiken. Hoelang je precies van de SSRI's af moet zijn om weer het gewenste effect te ervaren verschilt denk ik enorm per persoon en hangt waarschijnlijk ook af van hoe lang iemand deze genomen heeft. SSRI's brengen een verandering van het serotonine systeem in de hersenen teweeg, die lang duurt om weer te herstellen naar de 'normale' situatie. Dit zorgt er dus voor dat het nog maanden kan duren voordat iemand weer helemaal optimaal MDMA kan ervaren. In mijn eigen omgeving heb ik dit bij mijn zus meegemaakt. Die heeft een tijd SSRI's geslikt en merkte amper iets van MDMA toen ze er aan zat. Eenmaal 2 a 3 maanden gestopt ben ik en mijn zwager weer eens MDMA met haar gaan doen, maar zij voelde van dezelfde dosis veel minder dan wij terwijl wij allebei bijna 2 keer zo zwaar zijn en niet een MDMA pauze van een paar jaar hadden. Naar mijn idee had ze dus eigenlijk langer moeten wachten. Verder is het ook goed om in gedachten te houden dat iemand vaak SSRI's slikt omdat die gene depressief is/was of door andere problemen. Als die gene er uiteindelijk mee stopt is dat vaak een teken dat het weer een stuk beter gaat, maar MDMA is wel een stof die de lang en soms moeizaam opgebouwde balans weer flink in de war kan schudden. Het zou natuurlijk jammer zijn als iemand weer terug bij af door een avondje MDMA gebruik. Klik om te vergroten... Dankjewel voor je uitgebreide reactie, Ik had me er gisteren nog wat verder in verdiept, blijkbaar is het helemaal niet aan te raden. Welke antidepressiva mijn vriend slikt weet ik niet, maar ik wil er niets mee te maken hebben als er iets mis gaat. Ik heb aan hem doorgegeven dat het 'm niet gaat worden, waarop hij zei dat het over een jaar misschien kan omdat hij dan gestopt is met het slikken van antidepressiva. Zover ik weet slikt hij een erg hoge dosis en moet hij regelmatig naar de psychiater. Als het zo is dat MDMA alles dan weer terug laat komen en het werk van afgelopen jaren weer teniet doet zou dat wel heel dom zijn. De reden van het antidepressiva gebruik is een klinische depressie die al meer dan vijf jaar gaande is, dus dat is niet iets om mee te spelen. Better safe than sorry..."