Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De Zandman zei: @Raver, Ik moet er even nog wat aan toe voegen voor alle duidelijkheid. Ik zag namelijk dat forumlid @Diametha op dit topic in heeft gehaakt met dezelfde problematiek die zij in een ander topic uitvoerig bespreekt en ik kreeg heel even het gevoel dat we twee haast gelijke topics kregen. De voorafgaande materie echter valt daar niet onder. Voor alle duidelijkheid. Klik om te vergroten... Wat bedoel je ?"
"De Zandman zei: ik bedoel dat ik jouw cirkel van spanningen aangaande medicatie waarbij je zelfs haldol wilde gaan nemen, in een ander topic tegenkwam. Dan krijg je twee topics met jouw problemen en het is het beste om dit in jouw eigen topic te houden. Ik zie dat je nog steeds in die spanningsvelden rondcirkelt en daarvoor heb je hulp nodig die ik in dit geval je niet meer kan geven. Wat ik ook zeg, je blijft maar in die spanningsvelden wentelen in allerlei ellende En wat iedereen hier ook zegt of aandraagt, dat verandert niet. Het is nu aan de psychiater om je daar hulp in te geven. Ikzelf kan dit niet meer. Dat bedoel ik. Klik om te vergroten... Bedankt voor alles wat je hebt gedaan echt heel erg bedankt Ik heb alles geprobeerd hoop dat die 2 weken snel voorbij gaan en dit keer laat ik me niet zo snel door de psychiater wegsturen Hij moet me ergens laten opnemen of tenminste uitleggen wat mijn mogelijkheden zijn en hoe ik uit deze ellende kom volgens hem zijn plan van aanpak uitleggen Want elke afspraak was hoe voel je je Dan leg ik het hem uit ik heb zelfs gehuild bij hem Dan antwoord hij methadon verhogen dan kom je volgende week helemaal beter naar me En dan kom ik de week erop weer hetzelfde of erger , doet ie weer hetzelfde Het gesprek duurt altijd Max 10 minuten en medicatie voorschrijven en weer naar huis Maar als ik daar ben lijkt het alsof ie me hypnotiseert want ik ga naar huis met zoveel vertrouwen dat het goed komt , maar in de middag komt toch alles terug ( onrust depressie en huilbuien) bel ik hem dan zegt ie geef het tijd tot onze volgende afspraak Dit keer ga ik anders met hem praten er moet meer duidelijkheid komen vooral wat de mogelijkheden zijn en of ik ergens kan opgenomen worden of om te stabiliseren of om een van de medicatie af te bouwen Maar jij bedankt π voor alles"
"Over die haldol wou het voorstellen aan mijn psychiater De 45 mg mirtezepine had ik gedaan en daarna spijt gekregen Maar een tijdje terug toen ik niet kon slapen mocht van de huisarts eenmalig de mertezepine naar 45 mg verhoogd Maar eenmalig En vandaag vond ze het niet zo erg als het maar bij dat ene keer blijft want heb een week maar 3 uurtjes per nacht geslapen en was zo kapot van het lopen afgelopen dagen Had echt slaap nodig"
"PapaverMan zei: Je hebt slaap nodig en ipv methadon of zolidem verhoog je dan je antidepressivum? Die volg ik niet. Klik om te vergroten... Ik weet het ook niet maar kreeg de advies om mertazepine te verhogen als ik niet kon slapen verder weet ik het niet Het mocht een keer Ik heb gisteren niks verhoogd en sliep niet echt goed om de kwartier wakker Ik heb net wel de 5 mg Diazepam genomen begin me heel slaperig te voelen Ga zo de 70mg methadon nemen Ben gisteren niet gebeld door de vervangende psychiater om te vragen de methadon te verhogen want hij zei geef het wat tijd minimaal een week Ik ben de hele ochtend onrustig en het wordt steeds erger in plaats van minder door de Diazepam De Diazepam maakt je alleen slaperig Onrustig en slaperigheen goede combinatie Hoop dat het niet erger wordt Heb vandaag methadon genomen 70 mg Hopelijk π€ doet het wat Voel me nog steeds onrustig depressief en geen huilen Hoop dat het niet erger wordt"
"Bedankt allemaal naar het luisteren echt enorm bedankt π Ik weet wat ik voel En de psychiater beschuldigt me nu van drugs gebruik en alcohol Geloof me ik heb ze beiden al jaren niet gebruikt heb wel jointjes gerookt tot begin januari was mijn laatste jointje Ik rook nog wel sigaretten Geloof me als ik zeg medicatie is zo erg vooral als je meerdere neemt kan je verschrikkelijk bijwerkingen krijgen En theorie is zo anders dan praktijk En elke mens reageert anders op medicatie En elke mens is anders Ik dacht ook dat ik als ik de adviezen volg en alles doe wat de psychiater zegt en alles neem wat ie me geeft dat ik beter zou worden Ik snak zo graag naar een normale dag 1 dag dat ik een wedstrijd voetbal kan kijken of dat ik kan lachen om een grap of dat gewoon normaal kan denken en me normaal voel Ik heb er alles voorover om 1 dag me normaal voel maar wat ik ook doe het wil maar niet gebeuren Geloof me ik ben niet te redden meer ππ Maar iedereen enorm bedankt naar het luisteren En kijk uit van medicatie echt had nooit gedacht dat het zo met je doet πππππ"
"Ik voel elke dag slecht en niemand wil me doorverwijzen voor een opname Ik ga zelf contact opnemen met een kliniek en die moet je zelf betalen als je niet doorverwezen wordt Hoop dat ze me aannemen of helpen in iedere geval en de rekening betaal ik als ik beter ben en weer ga werken Doe ik gewoon een regeling met ze De rekening krijg je toch achteraf Dus hoop dat zei mij van de diazepam helpen en dat ik me dan beter voel dan kan ik gaan werken en dan betaal ik ze gewoon elke maand wat Laatst was ik bij de psychiater en werd toen beschuldigd van drugs gebruik en alcohol en was gewoon meteen letterlijk eruit gegooid Het gesprek ging letterlijk zo Psychiater hoe gaat het nu Ik Het gaat nog steeds slecht heel veel onrust en slaperig tegelijk hartkloppingen angstig en bang heb zelfmoord gedachten Toen werd ik onderbroken Psychiater Ja maar dat kan niet ik heb dit nog nooit meegemaakt ik weet zeker dat je drugs gebruikt of alcohol Toen liep ie naar me toe heeft ie me van mijn arm gepakt en zei ik heb het druk en heeft me naar de deur begeleid Terwijl ik zei ik heb geen drugs of alcohol gebruikt in jaren nu kan ik een doorverwijzing krijgen Toen zei hij ja ik heb het erg druk nu blijf je medicatie nemen hoe je het nu neemt en bel me over 2 weken voor een afspraak en laat je huisarts maar een doorverwijzing sturen doei Ik ben letterlijk 3 of 4 minuten gebleven Heb mijn huisarts gebeld en heb haar om een doorverwijzing en die zei eigenlijk moet de psychiater het doen dan gaat sneller Toen zei ik ja maar jullie gaan niet met me spelen hij zegt ik moet jou jij zegt ik moet hem en hij heeft letterlijk 4 minuten gesproken (maar was vergeten om haar over de beschuldiging te spreken ) toen zei ze ik ga hem bellen en overleggen wat voor doorverwijzing en zo Ik zei nog tegen mijn huisarts het gaat zo slecht met me a.u.b. regel een second opinion Toen zei zij ja ik ga hem eerst bellen en dan hoor je van me dat was vrijdag Het is vandaag dinsdag en heb nog steeds niks gehoord heb de huisarts sinds gisteren zitten bellen en de assistente zegt steeds je wordt gebeld en vandaag zegt ze ze s bezig om je psychiater te bereiken Zie foto"
"Ulixes zei: Denk aan jouw privacy en dat van anderen Klik om te vergroten... Hoe bedoel je heb ik iets verkeerds gedaan ? Ik probeer alleen te laten zien dat ik niet geholpen wordt Heb ik iets laten zien wat niet mag Wil het wel weghalen als het moet Als je me zegt hoe ik het moet doen Maar begrijp me niet verkeerd ik ben sinds februari zo en niemand die me wil helpen dat is wat ik wil laten zien Maar haal het graag weg als je me zegt hoe En mijn excuses Ik πππππ"
"Eik zei: Diametha ik heb de foto die je hebt bijgevoegd even verwijderd omdat er een echte naam herkenbaar in beeld is. Gezien de aard van ons forum hechten we veel waarde aan privacy zeker als het mogelijk om andere personen gaat. Klik om te vergroten... Mijn excuses heb er niet opgelet ben heel erg onrustig en slaperig tegelijk daardoor kan je nergens op letten Ik had de foto gezet om te laten zien dat ik constant aan de bel trek maar geen gehoor Ik wil niemand kwetsen of zo Ik ben zo wanhopig en hopeloos en het gaat mij meer over de onrust en slaperig tegelijk en ik kan niet slapen, het gaat mij om ik voel dat de medicatie me slechter maken maar het afbouwen van de diazepam gaat niet lukken bij mij Ik voel de hartkloppingen en de angst , bangheid dat ik niet naar buiten meer durf Ik ben constant heen en weer aan het lopen thuis geloof me heb alle trucjes geprobeerd van ademhaling oefeningen tot acceptatie van hoe ik me nu voel tot podcasten geluisterd maar daar heb ik het geduld niet voor Ik heb iets met combinatie van de medicatie die ik neem daar ligt het grootste probleem Maar ze willen geen second opinion aanvragen willen me niet doorverwijzen om de diazepam , de mertezepine, de zolpidemtartraat of de methadon af te bouwen Ik zit al zolang nu dezelfde medicatie te nemen en dezelfde dosis op dezelfde tijd Als ik nu niet stabiel ben dan moet er toch iets zijn of dat ik de medicatie niet kan verdragen dat ik bijwerkingen van krijg of dat ik iets heb waardoor het zo blijft Ik wil niet alleen de medicatie de schuld geven maar het kan ook zijn dat ik iets in mijn lichaam heb dat dit veroorzaakt Ik ben zo in de war echt niet normaal Ik wil nogmaals mijn excuses aanbieden voor die foto Ik wil nogmaals vragen zijn er mensen die methadon 70 mg , diazepam 20 mg , mertezepine, zolpidemtartraat nemen of iets wat erop lijkt ? Zijn er mensen die post acute wthdrawl syndroom hebben meegemaakt van methadon? Zijn er mensen die de overstap van rivotril (clonazepam) 1 mg naar diazepam 15 mg hebben gemaakt in 1 keer ? Na 2 weken werd de diazepam verhoogd naar 20 mg ? Voor de rest gaat het zo slecht met me en krijg nergens hulp of misschien kan niemand mij helpen heb ik een ziekte die niet geholpen kan worden Maar toch wil ik een opname als het kan om van de medicatie af te komen en kijken hoe ik dan functioneer zonder medicatie Want rivotril heb ik gekregen omdat onrustig was heel erg onrustig niet normaal onrustig toen was de onrust een beetje minder geworden Toen heb ik de mertezepine en de zolpidemtartraat gekregen omdat ik niet sliep Toen heb ik de methadon gekregen omdat alles wat ik opnoemde de onrust en de slapeloosheid eigenlijk kwam omdat ik te snel was afgebouwd van methadon Ergens in maart moest ik de overstap maken in 1 keer van rivotril naar diazepam en toen ben ik in een hel beland het huilen de depressie de zelfmoord gedachten Slaperig en onrustig tegelijk en sindsdien was alles in een hel veranderd Dus ik dacht als ik nu ergen word opgenomen en alles goed laten afbouwen en kijken hoe het dan gaat want ik kan het thuis echt niet zelf doen vooral na zoveel tijd Ik heb echt een opname nodig ik weet dat ik me slechter ga voelen daar en dat ik niet mag roken en dat ze me misschien pijn gaan laten lijden toch wil ik dat want vertrouw mezelf niet thuis vooral dat ik dingen in de nacht doe zonder dat het me herinneren kan en ik ben enorm aangekomen door de chocola en de suiker gewoon echt suiker Hoop zo erg op een opname hoe erg het daar ook is Weet iemand misschien ook een goede kliniek waar ze diazepam, mirtezepine en zolpidemtartraat kunnen afbouwen? Relmuis zei: In het screenshot dat je hebt bijgevoegd staat jouw naam en die van je behandelaar. Het is volgens mij niet iets dat niet mag maar of je dat wel wil ivm je privacy. Klik om te vergroten... Bedankt dat je me erop heb aangesproken of aangewezen"
"Spyro zei: Je kunt naar je huisarts gaan en een doorverwijzing aanvragen voor een kliniek die binnen je zorgverzekeraar valt. Je kunt ook altijd je zorgverzekering bellen om te vragen welke klinieken erbij aangesloten zitten! Klik om te vergroten... Ik heb de huisarts gebeld tenminste de assistente en die zegt ze willen eerst de psychiater spreken en dan kijken wat hij van plan is en heb de psychiater gevraagd voor doorverwijzing want dat was de oorspronkelijke plan om na 6 maanden Jellinek te bellen en regel dat ik daar terecht kan en dat de psychiater een second opinion bij een verslaving arts van Jellinek zou vragen maar nu zegt hij je moet het via de huisarts regelen Ik denk om een andere verslavingszorg te nemen bijvoorbeeld brijder Heeft iemand ervaring met de brijder ? Of is Jellinek beter? _shikantaza zei: Lees de thread van @Diametha maar eens. Daar wordt wel duidelijk wat medicatiecocktails voor leed kunnen veroorzaken. Zelf heb ik mijn vertrouwen in de psychiatrie verloren. Tenminste als monotherapie geloof ik er niet in. Al die pillen met hun bijwerkingen. Helaas zijn er wel mensen die dusdanige traumas hebben dat ze zelfs met pillen nooit helemaal zullen herstellen. Ik heb er meerdere gezien. Daar speelde ook vaak nog wel drank of middelen een rol maar dat hoeft helemaal niet. Het kan al zo simpel zijn als (te) veel roken dat de werking van psychiatrische medicijnen al verandert of vermindert (bijv Olanzapine). En psychiatrische patiΓ«nten roken over het algemeen vaker en meer dan normies. Ik heb bij meerdere mensen de indruk gehad dat ze alleen maar verder en verder af zakten in meer en meer pillen. Maarja, afbouwen is vaak lastig, zeker als er nog middelen bij zitten. Dat heb ik zelf aan den levende lijve ondervonden. En dan wil ik afsluiten met de opmerking dat pharmacotherapie ingewikkelde materie is, en dat ik te weinig abstract inzichtelijk vermogen heb om dat ooit goed te kunnen begrijpen, dus neem mijn opmerkingen voor wat het zijn - ervaringen van een verslaafde. Van veel van de psychiatrische medicatie is niet goed bekend hoe ze werken, alleen dat ze werken. En dan nog is dat niet zwart-wit maar meer een geval van hoe goed de reductie van de klachten is ten opzichte van de bijwerkingen. En zeker met cocktails van meerdere middelen wordt het al snel complex, want de medicijnen beΓ―nvloeden elkaar, of er komen extra medicijnen bij kijken voor ernstige bijwerkingen, die op zich weer andere bijwerkingen kunnen hebben. Het lijkt mij soms een puzzel zonder oplossing. Vanwege de complexiteit en de persoonlijke verschillen (enzymwerking, spijsvertering, enz) is het vaak een kwestie van proberen en dan kijken hoe het gaat. En als het niet gaat, afbouwen en de volgende logische stap proberen. Zo kan het lang duren voordat het handje pillen goed is afgestemd op de persoon. Het steeds afbouwen en medicatie wijzigen kan mensen sowieso al extra instabiel maken, en het boezemt niet echt moed in als er steeds iets geprobeerd wordt dat niet werkt. Klik om te vergroten... En het afbouwen van medicatie terwijl je nog andere medicatie neemt kan de afbouw ook heftiger maken Net als bij mij ik heb geprobeerd 1 mg diazepam af te bouwen per week Op dag 8 is het zo mis gelopen vooral de hartkloppingen waren zo ernstig toen ik naar de huisartsenpost was gegaan dat ze me meteen heeft aangeraden de oude dosis te nemen en zo snel mogelijk Nu zijn de hartkloppingen wel ietsje minder geworden maar zijn niet constant net als toen Maar heb de klachten nu bijna na 5 weken nog steeds Daarom wil ik zo graag opgenomen worden ook al weet ik dat het daar erger is dan thuis afbouwen en dat je niet mag roken en dat het eten slecht is en dat ik heel veel pijn ga lijden ( vooral als het met 1 mg per dag diazepam afbouwen mij zo veel klachten gaf ) omdat ze het daar op hun eigen tempo gaan doen ik weet alleen 1 ding ik ga pas weg als ik me minimaal 1 week goed voel na dat ik op 0 sta Heb mijn lesje wel geleerd van de methadon afbouw toen was ik na 1 dag toen ik me goed voelde naar huis en begonnen de klachten 4 dagen erna"
"Kan ik die haldol niet krijgen voor een paar dagen rust ben helemaal kapot En dan weer gaan proberen stabiliseren voor methadon ? Verlang zo erg naar een beetje rust in mijn hoofd en lichaam Waar kan ik die spul krijgen?"