Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Grijns, nee hoor. Ik probeer gewoon wat informatie te krijgen. Wil weten hoe ik er mee om moet gaan. Het is een wereld die ik niet ken. En eerlijk is eerlijk, in een half uurtje discussiëren zijn m'n zorgen in ieder geval al een stuk gezakt. Dus wat dat betreft, bedankt."
"Thanks. Daar kan ik wat mee. Maar áls ze er dan toch voor kiest om te nemen, op zich geen drama, maar is het dan verstandig om er bij te blijven? Of kan ze het beter in haar eentje of met haar broer beleven, omdat de ervaring dan beter is? Just for safety..."
"Bedankt voor de info. Weet je, feitelijk gezien maakt het me niet zo heel veel uit of en met wie ze paddo's gebruikt. Zolang het geen dagelijkse bezigheid wordt, tenminste. Voor m'n eigen gemoedsrust zou ik het wel prettig vinden om erbij te zijn voor het geval er iets misgaat. Maar wat ik het belangrijkst vind is dat ze er gewoon niets aan overhoud. Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden. Maar dat spreekt voor zich, denk ik."
"Ik ben ook niet blij als mensen overdadig alcohol gebruiken, nee."
"Hoi, Ik zit met een klein relationeel probleem. Nou ja, klein, ik zit er best wel mee. Mijn vriendin is nogal nieuwsgierig van aard en heeft een broer die het gebruik van paddo's nogal propagandeerd. Paddo's geven je immers een fijn gevoel en het is bijzonder lachen. Nu is die kerel redelijk ervaren op dit gebied en hij weet wat hij doet. Kortom: mijn vriendin wil het graag een keer proberen. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Mijn mening over drugs is kort en simpel: niet doen. Er kleven altijd risico's aan en daarnaast kan het de gezondheid aantasten, hoewel dat met paddo's nog wel mee schijnt te vallen. Toch vind ik dit echt heel moeilijk. Mijn verstand zegt dat ze het gewoon een keertje moet proberen. Ben je meteen van het gezeur af. Maar dan: moet ik erbij zijn voor het geval het misgaat? Ik weet namelijk zeker dat haar broer dat spul ook naar binnen zal werken. Of moet ik me er verre van houden. En mijn gevoel schreeuwt nog steeds dat ik gewoon moet willen dat ze het niet doet. Moet ik daar naar luisteren en tot ruzies aan toe dat ook naar haar toe aangeven? Moeilijk, moeilijk, moeilijk... Ik heb echt geen idee hoe hiermee om te gaan. Iemand tips?"
"Misschien een slechte eigenschap, maar als ik niet weet wat ik nou eigenlijk wil, dan moet ik er niet over gaan praten, omdat ik mezelf dan niet eens meer kan volgen. Laat staan dat ik m'n verhaal dan op een goede manier op iemand anders over kan brengen. Meestal mondt dat dan uit in reacties als 'Je snapt me niet, begrijp me dan...blablabla...' En dat op een meer dan geagiteerde toon. Kortom: ik kan er maar beter uit zijn wat ik wil voordat ik erover begin, anders komen er ongelukken van. Maar bedankt voor de tip."
"Nou ja. Dacht je nou echt dat ik me niet even van te voren heb georiënteerd op internet? Dat ik de afweging tussen risico's en voordelen niet heb afgewogen? Kom op, kerel. Als je niks hebt te melden waar ik iets mee kan, reageer dan niet."
"Heel simpel: ik denk dat de kans op een bad trip gezien het verleden van mjin vriendin groter is dan bij anderen. Daarbij 'voelt' het gewoon niet goed. En dat kun je een onzinreden vinden, maar voor mij is gevoel hartstikke belangrijk."
"Maar even voor de duidelijkheid. Of ze wel of niet gebruikt is haar probleem. Ik zou het liever niet willen en dat weet ze ook, maar dat is haar eigen keuze. Het gaat mij om de manier waarop ik daarmee moet omgaan."
"Nee, maar het effect is wel hetzelfde als een flinke scheut alcohol. communicatie met nuchtere mensen wordt moeilijk, je wordt lacherig en beleeft alles flink intenser."