Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allemaal, Ik ga aankomende week met een vriend voor de eerste keer truffels proberen. Ik kijk hier zelf al heel lang naar uit maar alleen is de vraag welke soort en welke dosering is het beste om mee te beginnen. Ik hoor zelf van mensen dat Mexicana het beste is om mee te beginnen alleen ervaarde ze er niet echt goede visuals mee. (Natuurlijk is bij iedereen te trip anders). Ik wil wel graag goede visuals krijgen en dacht daarom zelf om met de Tampanensis te beginnen. En met de dosering zat ik te denken eerst de helft en dan over 1,5 uur de andere helft als het nog niet sterk genoeg is. Qua setting gaan we het in een park doen waar genoeg chille en mooie plekken zijn. We hebben ook een vriend die het nog niet wilt doen en hij zal dus tripsitter zijn. Wat hebben de ervaren truffel gebruikers hier over te zeggen? Of hebben jullie tips over een andere truffel of een andere dosis laat het maar weten! Edit: Muziek suggesties zijn ook welkom trouwens, ik en mijn vrienden luisteren vaak naar hiphop/rap alleen geen idee of dat goed is bij een truffel trip..."
"Mindless zei: Mexicana is prima, maar andere zijn ook goed. Met mijn ervaring met minstens 50 truffel-trips kan ik wel zeggen dat dosering belangrijker is dan soort, wil je visuals ervaren. Klik om te vergroten... Dankjewel voor dit uitgebreide antwoord! De tips die je geeft zijn onwijs handig. Is het dan een goed idee om 15gr Mexicana te eten? En dan in het park niet te veel afleiding te hebben en alles maar op me af te laten komen? Ik maak me niet super erg zorgen over dat het te heftig wordt aangezien ik goed in mijn vel zit en de examens er bijna op zitten wat betekend dat ik na mijn examens nog beter voel! Maar ik kan natuurlijk niet echt verwachten hoe zo'n trip voelt aangezien ik nooit psychedelische drugs heb gebruikt. Ik heb wel met xtc een keer closed eyes visuals gehad (wat trouwens echt wel vet was) maar dat is ook echt het enigste. En oh ja ik en mijn vrienden luisteren vooral naar hiphop/rap alleen is de vraag of dat wel zo goed gaat met truffels, is het misschien handiger om een andere muzieksoort op te zetten tijdens de trip?"
"GoldenGrow zei: soort maakt eigenlijk niks uit, het is meer een verkoop truc. persoonlijk vind ik 10 gram een goede beginners dosis waarbij je kennis kan maken met bijna alle facetten die truffels jou kunnen bieden. Heb welleens meegemaakt dat vrienden van mij bij hun eerste keer 10 gram truffels iets hadden van was dit het nou. Dus als je dat wilt voorkomen kan je ook gewoon voor 15 gram gaan. veel plezier met je eerste trip! Klik om te vergroten... Dankje voor je bericht. Ja ik denk dat ik het toch wel wil riskeren om 15gr te eten. Het lijkt me namelijk zo zonde om van die 10gr niet het gewenste effect te voelen zoals jij ook zei met je vrienden..."
"Bee zei: Als je nog niet bekend bent met truffels zou ik beginnen met 10g. De eerste keer zou ik echt gebruiken om af te tasten, mocht het niet bevallen is 10g nog acceptabel. Het verschil tussen 10 en 15 is bij mij al enorm en dat kan erg overweldigen als je niet weet wat er aan zit te komen. Mocht het bevallen kun je op een later moment altijd nog omhoog gaan qua dosering. Klik om te vergroten... Ja oke ik begrijp wat je bedoeld, alleen het risico zou ik wel willen nemen om 15gr Mexicana te eten zodat ik een mooie trip krijg wat ik misschien niet bij 10gr zou krijgen... Nu ik dit zo heb opgeschreven klinkt t het best onverantwoord alleen ik vind truffels best duur wat het dan wel zonde maakt als het effect tegen valt. En ik zit zelf goed in mijn vel zoals ik hierboven al zei. Bee zei: Wel nuttig te vermelden is dat het ene bakje van 10g niet per se even potent is als het andere bakje van 10g, dit wisselt ook echt per product omdat het immers een natuurproduct is en sommige paddenstoelen maken blijkbaar wat meer psilocybine aan dan de ander. Klik om te vergroten... Dit is goed om te weten, het is dus maar een kwestie van hopen dat het goede truffels zijn"
"Mindless zei: Ik zou eigenlijk ook 10 gram aanraden aan iemand die nog geen ervaring heeft met trippen. Het is misschien een beetje zonde van wat overblijft en het is ook niet leuk om een net-niet trip te hebben, maar dat is alsnog vele malen beter dan bad gaan bij je eerste keer. Je weet immers helemaal niet hoe gevoelig je bent voor de stof. Klik om te vergroten... Hmm oke, dat kan ik wel begrijpen, nu ik er ook zo over na denk is het misschien wel handiger om 10 gr te doen. Mindless zei: Ik hou zelf ook wel van hiphop, maar zou het niet snel opzetten tijdens een truffeltrip. Maar zolang het maar geen negatieve duistere muziek is. Zet dan luchtige feelgood hiphop op ofzo. Will Smith ofzo, lol! Wat mensen wel vaker aangeven, is dat ze tijdens trippen een heel andere muzieksmaak hebben. Misschien dus eens heel wat anders opzetten dan je normaal luistert. En misschien heb je tijdens de trip ook wel helemaal geen zin om muziek te luisteren. Dat heb ik best vaak eigenlijk. Laat het gewoon zo komen als het komt, maar bereid je eventueel voor met een paar playlists met geschikte muziek die makkelijk te bereiken zijn (omgaan met technologie gaat meestal niet zo goed samen met trippen). Klik om te vergroten... We houden zelf meer van de new wave hiphop in nl dus is sowieso niet duister. Ik denk maar dat ik moet kijken hoe ik me op dat moment voel. En ik ga ff op internet kijken voor verschillende soorten muziek tijdens het trippen. Mindless zei: Veel plezier alvast! Klik om te vergroten... Ja ik heb er volle vertrouwen in dat het leuk en ook educatief gaat worden!! Ik hoop ook dat ik er iets van kan leren, zoals allemaal mensen zeggen... Heel erg bedankt voor alle handige informatie, misschien dat ik na woensdag wel laat weten hoe het is gegaan."
"Bee zei: Geloof me, het is meer zonde om je eerste trip bad te gaan dan om net-niet te trippen Je kunt ooit toch nog een keer truffels eten en hoger doseren als je daar behoefte aan hebt? Klik om te vergroten... Ja ik denk dat het inderdaad het beste is om 10gr te eten. Nu ik er een tijdje over heb nagedacht lijkt me het toch wel verstandiger."
"Hoi, ik ben 16 en heb dinsdag 9 april tijdens de middag een spontane kleine klaplong aan de bovenkant van mijn linker long gehad. Ik ben lang en dun en dat is waarschijnlijk de oorzaak, ook het regelmatig blowen heeft waarschijnlijk invloed gehad op mijn klaplong. Ik moest een nacht in het ziekenhuis verblijven voor de zekerheid om te kijken of het erger werd of niet. In de ochtend van woensdag werd er een foto gemaakt en was de long met 0,3 cm verder gescheurd (op de foto van woensdag was het 1,8 cm gescheurd.). Ik ga volgende week met school naar Antwerpen en we hadden al helemaal bedacht om daar lekker stoned te worden. En 4/20 komt er aan waar we ook goed willen gaan blowen. Alleen vraag ik me af of dat allemaal wel zo handig is nadat ik een klaplong heb gehad. Ik weet dat roken de risico op herhalen vergroot wat ik maar moet accepteren alleen vraag ik me af of het uit maakt of ik een week wacht met blowen of een maand of langer. Gaat het blowen volgende week mijn genezings proces van mijn longen belemmeren en de kans dat het niet geneest maar juist verder scheurt vergroten? Zijn er mensen die ook een klaplong hebben gehad en die hun ervaring er over kunnen delen? Dankjewel alvast."
"Mezelf zei: Ik heb zelfs 4 x een klaplong gehad. 7 a 8 jaar terug de eerste rechts, voor 1/3 ingeklapt. Toen met een drain laten herstellen voor 3 dagen in het ziekenhuis. Wees ongelofelijk blij dat dat nu niet bij jou hoeft want dat is echt drama!! Ongeveer een jaar later weer recht maar toen een hele kleine en toen met rust laten herstellen. Weer iets langer dan een jaar weer rechts en toen Mezelf laten opereren. Mijn long laten plakken door middel van het longvlies laten opwrijven waardoor deze aan mijn long blijft plakken en dus de kans groot is dat áls er weer een gaatje in mijn ontstaat toch een grote kans is dat mijn long goed blijft zitten. Dit ging twee jaar goed ik maar toen kreeg ik hem links. Deze meteen laten opereren en sindsdien nu bijna 3 a 4 jaar klaplong vrij. Het vervelende van dit verhaal is dat ik na mijn eerste klaplong gewoon door ben wezen blowen en roken. Toen ik besloot om in ieder geval te stoppen met roken en dat ook goed lukte kreeg ik twee weken na het stoppen met roken mijn tweede klaplong. Zal wel toevallig zijn maar toch, dacht ik toen. Toen ik na de tweede klaplong ná bijna een jaar besloot om drastisch te minder met blowen kreeg ik mijn derde klaplong. Dit motiveerde me dus totaal niet om te stoppen met enige vorm van roken. Ik heb gewoon erg veel ongeluk gehad met de momenten dat ik de klaplongen kreeg en misschien had ik ze nooit gehad als ik gewoon gestopt was met roken. Maar er is ook maar een minieme verband tussen roken en klaplongen. Een veel groter verband is lange jonge slanke mannen krijgen en een klaplong. Dus zeg het maar....? Wat wel heel belangrijk is, is dat roken in algemeen elke vorm van herstel in de weg staat. Niet perse meer of minder bij een klaplong maar elke vorm van herstel werkt roken niet mee. Natuurlijk blijft roken in wat voor vorm ook ontzettend slecht voor je longen. Dus ondanks ik zelf eigenlijk helemaal niet er slim mee om ben gegaan raad ik je sterk aan om in ieder geval 6 weken na de operatie niets te roken want mijn ervaring zegt dat een klaplong minstens 6 weken te tijd nodig heeft volledig te herstellen. Bij mij duurde het bij twee klaplongen beduidend langer maar dat kwam weer duur zenuwschade door de operaties. Sterkte in ieder geval en doe echt rustig aan. Niet tillen, sporten etc maar dat zullen de artsen je ook wel verteld hebben Klik om te vergroten... Dankjewel voor dit bericht. Ik ben net naar de longarts geweest en heb ook een foto gemaakt. Het gaat al een stuk beter en waarschijnlijk is de long nog maar 0,5 cm gescheurd of zelfs minder. Als ik zo jouw verhaal lees zie ik wel hoeveel geluk ik heb gehad qua grootte van de klaplong. De longarts zei dat ik 1/4 kans heb dat ik een herhalende klaplong ga krijgen. De arts zei ook dat bij mij het geval is dat ik minstens 2 weken rustig aan moet doen met alles. Dus ik betwijfel ondanks dat de klaplong best klein is dat ik in Antwerpen ga blowen. Misschien dat ik 1 of 2 jointjes ga roken (Ligt er totaal aan hoe ik me voel qua benauwdheid). Als alles goed gaat en ik geen pijn (wat ik nu al bijna niet meer heb trouwens) meer heb ga ik denk ik op 420 wel blowen. Ik denk dat ik sowieso wel de eerste paar weken het blowen ga verminderen naar misschien 1x per week of minder zelfs. Ik weet dat het risico op herhaling daardoor groter wordt alleen dat kan ik wel accepteren. Ik rook zelf geen sigaretten dus daarover hoef ik me geen zorgen te maken. Zoals jij ook zei ligt het ook vooral aan dat ik jong, dun en lang ben. Ik denk dat ik het dus maar rustig aan ga doen en in ieder geval niet de longen uit mijn lijf ga blowen."
"Rivalrie zei: Je kan toch ook spacecake nemen ? Klik om te vergroten... Ja klopt maar daarvoor moet ik naar Nijmegen toe en woon zelf in Arnhem. En ik heb er geen tijd voor zeg maar."
"Mindless zei: Het is ergens ook wel zonde als je allereerste trip te overweldigend voor je is en je daardoor bad gaat. Zie die angst maar eens te overkomen om een 2e keer te trippen. Sommigen verpesten trippen voor zichzelf voor altijd op die manier. Klik om te vergroten... Als ik bad ga op een drug vind ik het nooit zo erg erna. Ik vind het juist een ervaring en is het weer een les voor de volgende keer. Maar ja, ik weet natuurlijk niet hoe bad gaan op psychedelische drugs is en bad gaan hoeft van mij ook niet de eerste keer lol. Mindless zei: Waarom altijd die haast om meteen de beste trip te hebben? Met psychedelica kun je het beter wat rustiger aan doen eerst. Je kunt nog een heel leven experimenteren met trippen. Klik om te vergroten... Ik verheug me er al een hele tijd op om voor het eerst te trippen en als deze trip dan zou mee vallen moet ik weer wachten. En dit niet alleen, ook hoor ik van veel mensen dat hun eerste trip de kijk op dingen in positieve wijze heeft veranderd. En lijkt me nou zonde als ik zo iets niet mee maak als ik bijvoorbeeld voor de 10 gram kies. Bee zei: Je kunt ooit toch nog een keer truffels eten en hoger doseren als je daar behoefte aan hebt? Klik om te vergroten... Ja maar zoals ik hier boven zei zeggen mensen dat de eerste keer altijd bij je blijft en altijd anders zou zijn als de rest. Ik weet natuurlijk niet of dit nou echt waar is of niet... Zo niet zou ik zelf ook voor de 10gr kiezen om save te zijn. Eik zei: Hoi @Devid , Ik zou zelf wel een voorkeur hebben om de eerste keer trippen thuis te doen en niet in een park waar allemaal onbekenden rondlopen. Dus mocht je een rustiger plekje met meer privacy hebben dan zou ik daar voor gaan. Klik om te vergroten... Dit gaat voor mij en mijn vrienden lastig aangezien we nog allemaal thuis wonen bij onze ouders. Mijn ouders zelf zijn best tegen drugs dus dat gaat het sowieso niet worden thuis. In het park waar we van plan zijn om te trippen komen we redelijk vaak aangezien we altijd daar naar toe gaan om te blowen. Dus die plek kennen we goed en voelt ook wel veilig omdat we er best vaak komen haha. Het is ook niet een plek wat super druk is. Eik zei: Voor tijdens de trip zou ik je willen meegeven dat je gewoon alles over je heen moet laten komen. Mooie gedachte, slechte gedachten, visueel spectacel of juist het gebrek daaraan.... probeer het allemaal gewoon te accepteren en probveer je nergens tegen te verzetten! Klik om te vergroten... Ja dit ben ik sowieso van plan, ik heb altijd met drugs dat ik me gewoon laat meeslepen dus dat moet wel goed komen! Bee zei: Qua muziek is hiphop trouwens denk ik niet per se de beste keuze. Over het algemeen betekent dat rustige oldschool dubstep, Sphongle, Massive Attack (zgn triphop), Blockhead, Nomine, Peter Power. Maar goed, over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Maar wie weet zit er wat tussen. Goeie reis toegewenst en laat weten hoe het was Klik om te vergroten... Het leek me wel logisch dat hiphop niet echt toepasselijk is voor truffels. Ja er zit zeker wat tussen! Dankje voor de muziektips. GoldenGrow zei: jacin trill bijvoorbeeld kan fijn zijn in de come up. Ik raad jou aan om mellow hip hop beats aan te zetten, zonder tekst dus. Klik om te vergroten... Ja Jacin Trill en dat soort type luisteren we wel vaak dus gaan we denk ik ook ff opzetten, ook een goed idee om zulke beats aan te doen, vind ik altijd wel chill. Mindless zei: Nog een aanrader is Tipper (ook triphop). Heel soms luister ik daar nuchter naar, maar tijdens het trippen weet je niet wat je hoort. Ongelofelijke muziek. Check bijvoorbeeld deze van Tipper: Dit soort muziek is perfect imo voor tijdens trippen. Klik om te vergroten... Wow, Ik kende Tipper niet, maar wat een muziek. Dit gaat opgezet worden! Nu ik er nuchter naar luister droom ik al helemaal weg hahaha . Zo, wat een reacties allemaal, dit had ik niet verwacht Nu moet ik me maar ff concentreren op mijn laatste examens morgen. Maar allemaal bedankt voor het reageren, dit heeft me onwijs geholpen. Ik zal laten weten hoe de trip was gegaan!"