"Empower Eachother zei:
Beste leden,
Na vorig jaar 1 dosisje phenibut van een vriend geprobeerd te hebben, zelf een zakje besteld.
Fijn spul! In 1 maand tijd meestal 1 pf 2x per week gebruikt, 1 tot 2 gram per dag, altijd 3 dagen tussen gebruik. 1.5g gemiddeld, dit is genoeg heb ik gemerkt.
Nu had ik vorige week vrijdag mijn linkerarm zo goed als gevoelloos, erg vreemd. Had die avond alleen een microdose chocolaatje gehad, na een uurtje kwam het gevoel terug. Geen pijn of tintelingen of kramp, meer het gevoel dat zenuwen minder reageren. Moeilijk onder woorden te brengen.
Maandag het laatst pheni gehad, dinsdag nacht op mijn rechter arm gelegen en hierdoor last van schouder. (oude blessure) gisteren last meer kramp achtige klachten in mijn rechter pols en onderarm. In de loop van deze dag is het een stuk beter.
Is er een connectie met de phenibut? Heb er op reddit een en ander over gelezen, maar hier werd het meer genoemd in een afkick. Meer mensen die deze klachten hebben gehad? Mijn rechter arm na het slaap verhaal kan daarmee nog te verklaren zijn, toch dacht ik hier even polsen
Klik om te vergroten...
@
Aan Empower Eachother,​Beste,
heb lange tijd phenibut gebruikt, dagelijks in doses rond de 2.5 gram in capsules van 500 mg. In het begin fijn middel. Tolerantie trad echter vlug op.
Daarnaast al jaren benzodiazepinen op recept.
Een half jaar geleden (vraag me niet waarom) afhankelijk geraakt aan 3-mmc.
Toen dat illegaal werd, om op de been te blijven, enige tijd 4-fma en 2-fa gebruikt, in afwachting van detox-opname.
Het was tijdens het misbruik van deze r.c.'s dat ik verschijnselen zoals gevoelloosheid in eerst mijn rechterarm en latere in beiden kreeg. Ik schreef dit toe aan de rc's.
Het was echt heel erg en dacht soms dat ik een vinger gebroken had.
Bleef ook de rest van de dag "tintelen", alsof er naalden in mijn arm zitten.
Échter, na volledige abstinentie van de r.c.'s, benzo's én phenibut, kwam ik er achter dat de verschijnselen veroorzaakt worden door phenibut.
Ik nam destijds meer phenibut om te kunnen slapen.
Omdat de onttrekking van phenibut, in mijn geval, erg meeviel, heb ik het nog eens besteld.
Gevolg; te hoge doses én vreselijke nachten met "numbness" een soort neuralgische verschijnselen in mijn ledematen, vooral mijn rechterarm en hand.
Ik heb er nog steeds last van. En heb een afspraak staan met een neuroloog staan.
Waarschijnlijk heb ik door het gebruik van phenibut, terwijl ik een hoge benzodiazepinen tolerantie had, een soort "buffer" gehad.
Ieder mens is anders, maar wat jij beschrijft is voor mij duidelijk.
Wanneer je het wilt nemen, doseer laag en wacht een aantal uren op een effect. Al naar gelang je respons kun je een dag later (op een lege maag) meer, of minder nemen.
Maar pas a.j.b. op.
Ik heb speciaal voor jouw bericht een account aangemaakt, had niet gedacht ooit op een forum te gaan. Maar wat je beschrijft is zo herkenbaar én potentieel gevaarlijk, dat ik moest reageren.
Wees voorzichtig, iedereen."
In: Gevoelloosheid phenibut
1-1-2024