Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, even een vraag(je) (met een korte inleiding). Context: man, 68kg, 28 jaar. Ga vrij regelmatig, en al enkele jaren, naar festivals/raves. Heb het tot vorig jaar zelf altijd bij alcohol gehouden, omdat ik het daar prima mee naar m'n zin had en andere drugs niet echt vertrouwde. Uiteindelijk, precies een jaar geleden, toch een keer XTC gebruikt op een festival. Dit was een pil van 270/290mg (niet laten testen; dus nee, ik weet niet hoeveel er daadwerkelijk in zat; en ja, niet slim). De pil in 4 kwartjes ingenomen, in een tijdsbestek van 3 uur. Prima ervaring gehad. Wel had ik tot 3 weken erna een gevoel alsof er een 'wolk' in m'n hoofd zat (licht gevoel) en als ik naar iets wits staarde, bewoog m'n beeld wat. Nadien niet meer gebruikt (en het weer bij alcohol gehouden), tot zo'n 4 weken terug waarbij ik op een festival in totaal zo'n +/- 10 spraytjes heb genomen van een neusspray met daarin 3-MMC. De precieze dosering 3-MMC weet ik niet, maar het was in ieder geval niet veel (en waren maar 10 spraytjes). Weer een prima ervaring gehad, maar het effect was vrij beperkt, waarschijnlijk door de beperkte inname. Wel had ik weer - dit keer maar zo'n 2 dagen - een 'wolk' in m'n hoofd. Nu staat er aankomend weekend weer een festivalweekend (3 dagen) op de planning. Het 3 volle dagen op alcohol volhouden is wat taai en daarom wil ik één dag XTC gaan gebruiken. Dit keer een stuk lagere dosis dan die 270/290mg en wil ik het bij 1/1,5x m'n lichaamsgewicht houden. Ik lees echter overal dat je hoogstens één keer in de drie maanden XTC moet gebruiken. Aangezien 3-MMC ook (deels) op serotonine werkt, vraag ik me af of het gebruik van XTC nu echt afgeraden wordt, aangezien ik 4 weken terug (beperkte dosis) 3-MMC heb gebruikt? Verder ben ik niet van plan om dit jaar nog meer te gaan gebruiken, dus zou het dit jaar bij 2x blijven (maar dus wel binnen 4 weken na elkaar)."
"Enorm bedankt voor de reacties nog allemaal! Uiteindelijk ben ik het weekend de vrijdag met alcohol doorgekomen, de zaterdag met XTC en zondag's weer met alcohol. Vanwege de voorzichtigheid met een te lage dosering begonnen, waardoor het effect erg vlakjes bleef. Zoals eerder ook gelezen kon ik met bijnemen het gewenste effect ook niet bereiken. Gek genoeg leek ik de zondag een paar keer dit gevoel wel te krijgen, misschien nog wat naweeën? Na het weekend mijn rust goed gepakt. Gelukkig is de kater dit keer erg beperkt gebleven. Had 'slechts' een paar dagen het idee dat mijn korte termijn geheugen mij af en toe in de steek liet. Nog wel wat festivals op de planning staan de komende periode maar die kom ik 'netjes' door met alcohol. Geeft de XTC volgend jaar weer een nieuwe kans"