Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben nu 4 jaar gestopt met blowen, ook na een jaar of 13-14 vrijwel dagelijks gebruik. Ik vape wel nicotine... Hielp me denk ik wel met 'iets te roken' te hebben. Als ik jou was zou ik eerst met blowen stoppen en daarna met roken. Dus niet te streng zijn voor jezelf om allebei tegelijk te doen. Nicotine vapen geen optie?"
"Havik2024 zei: Hoi @DangoDango, "Helaas" was ik al bij de praktijkverpleegkundige van de huisarts met een plan van aanpak om te stoppen met roken. Ik ben gestopt met roken icm nicotinepleisters. Dit werkt goed voor mij. Heb nu al bijna 4 weken geen sigaretten gerookt. Ik rook sinds een maand nu halve lichte jointjes en doe dit in ieder geval niet meer dagelijks. Ik ga dit nog 2 weken doen en dan stop ik volledig met blowen. Ik zit dan namelijk nog aan de nicotinepleisters en hoop dat het wat makkelijker vol te houden is. Wel goed en knap van jou dat jij er al 4 jaar vanaf bent! Viel het stoppen bij jou mee? Klik om te vergroten... De craving was wel vrij sterk in het begin, de eerste paar maanden denk ik. Na het eerste jaar/1.5 jaar werd het ook makkelijker om bij blowende mensen in de buurt te zitten (komt niet vaak voor). Na nog langer (2-3 jaar) dacht en denk ik vrijwel niet meer aan blowen. Wel moet je het echt niet meer doen, helemaal niet meer. Buiten de craving zijn er natuurlijk ook acute withdrawal symptomen mogelijk, en wellicht PAWS (post-acuut), wat tot 2 of 3 jaar kan duren. Ik denk dus wel dat ik PAWS had, maar ik ben nooit hiermee naar een hulpverlener o.i.d. gegaan dus dat is allemaal zelfdiagnose. Dat kan een hele waaier aan symptomen zijn van neerslachtigheid tot angsten etc. Maar of dat PAWS is, of door blowen komt, of toeval is, ik weet het niet. Wat ik wel weet, is dat het nu wel een stuk minder is dan toen ik 2-2.5 jaar gestopt was. Misschien/hopelijk wordt het nog steeds wel minder..."
"Ik vind sowieso wel dat het publiek op de bekendere, maar niet eens de grootste, technofeesten/festivals wel wat veranderd is ten opzichte van de eerste helft van de jaren '10. Voor mijn gevoel is het allemaal een tikje minder lachen naar elkaar, een tikje minder open staan voor elkaar, ook wat minder tolerantie ('in de weg lopen/staan') dan een jaar of 10 geleden. Of is dat onzin? Uiteraard zal het per feest verschillen, echter ik vond het op veel festivals de afgelopen 2 zomers het niet eens 'waard' om te spacen. Zeiken op nieuwe generaties (niet dat OP dat doet) is van alle tijden, maar het is wel iets dat ik merk. Ik zoek de verklaring ook in dat mensen mogelijk minder MDMA doen, en meer 3MMC of andere drugs...."
"Hoevaak zouden jullie de paddodruppels nou doen? Eens per kwartaal? Eens per maand? Waarom? Hoeveel druppels heb je nodig om iets te voelen? Ik heb zelf 2x 1 druppel gedaan, 1x vond ik het minder (setting en alcohol wellicht) en tweede keer beviel het een stuk beter. Uiteraard snap ik dat dit allemaal van de precieze druppel afhangt, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen."
"De flesjes paddodruppels, ik kom ze wel tegen in Amsterdam. Bijvoorbeeld groepen mensen dronken (eventueel met andere drugs) op een boot met Koningsdag of Pride, en dan gaat er zo'n flesje met paarsachtige druppels rond.... Op deze manier kom ik dat persoonlijk weleens tegen."