Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Goedemiddag iedereen.. Ik zal me even kort voorstellen Ben Bas, 21 jaar oud en heb wat ādrugsā probleempjes waar ik het graag met jullie over zou willen hebben. -+ 5 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden en ben ik verhuist naar een kleinere woning dan waar ik voorheen woonde, ik weet niet precies wat er gebeurde maar het was een hele lastige tijd voor me en dronk toen al regelmatig Savonds een halve krat bier leeg, toen kwam ik in aanraking met verkeerde mensen en toen eens xtc geprobeerd. Super leuk natuurlijk maar zoals jullie ook weten werkt dat niet meer als je het iedere dag probeert te gebruiken wat ik deed𤣠Geen idee meer hoe het precies ging maar ik raakte op die manier verslaafd aan de speed. Dat werkte iedere dag (tot zover danš¤£) en ik had weer positieve zin in het leven en alles leek me een stuk beter af te gaan. Nou niet dus. Dakloos alle āvriendenā die ik had kwijt, ouders over de zeik wat meer dan logisch is. En ik heb alles toen zo verpest dat ik in een verslavingskliniek terrecht kwam in voorthuizen. Dat ging niet zoals het zou moeten gaan en ik ging na 1 dag alweer naar huis omdat ik er niet op mān plaats was en ik gewoon echt terug naar huis wou. Eenmaal thuis ging mān speedverslaving gewoon door en mān problemen werden steeds erger en heftiger. Ik kreeg een relatie met een meisje die borderliner had, en ben hierdoor meerdere malen terug gevallen op speed gebruik om de scherpe randjes in het leven eraf te halen. Relatie is ondertussen uit en heb alle vrijheid die ik zo graag wilde. Ben meerdere malen gestopt met speed maar toch telkens weer begonnen. Ik ben op dit moment 10 weken clean van alle harddrugs en dus ook speed, en ik maak weer deel uit van de maatschappij, welliswaar halve dagen en doe ontzettend mijn best. Maar ik ben weer gelukkig en alles gaat weer de juiste kant op. Denk ik tenminste :$ want probleem 2 is alweer aanwezig. En dat is iedere dag nu weer alcohol en blowen. Als ik moet werken of andere verplichtingen heb dan ben ik helemaal nuchter, maar op t moment dat ik thuis kom dan pak ik graag een biertje en een jointje en is mān plan weer verdoven. Ik ben ervan bewust dat ik een probleem heb, en ben toch wel trots dat ik mān speedverslaving overwonnen heb en ben niet van plan om het weer te gebruiken. Maar mijn drang naar verdoven is toch wel groot. En daarom dacht ik eraan om hier eens mijn verhaal te delen in het kort, ik wil graag mijn leven weer op de rit krijgen en doe er heel erg mijn best voor. Maar voor mijn gevoel is alcohol en blowen nu weer een opkomende āverslavingā . Of mischien zie ik dat verkeerd, maar ik zou graag eens jullie mening en advies willen horen. Want ik zal vast niet de enigste zijn met dit probleem𤪠ik sta echt voor alle hulp en mogelijkheden open, want voor mijn gevoel is het niet helemaal het juiste pad wat ik nu bewandel. Alvast super bedankt voor het lezen en ik hoor graag van jullieš"
"Goedenacht/morgen iedereen die dit leest..š¬ ik heb al erg veel aan dit forum gehad door veel verhalen van mede forumāers te lezen, alleen ik zit toch met een best ernstig probleem waarbij ik even met mijn handen in het haar zit. Voor een goede 7 maanden geleden ben ik verslaafd geraakt aan de speed, het begon onschuldig en voor ik het wist was het een dagelijkse bezigheidš¬ Ik heb dit een goede 6 maanden weten vol te houden en daarbij veel vrienden/familie verloren helaas... ik ben voor 5 weken geleden cold turkey gestopt met speed gebruiken en dat ging me heel goed af eigenlijk.. ik was weer trots op mezelf en mijn ouders begonnen zelfs weer helemaal het vertrouwen in mij terug te krijgen. Afgelopen week kon ik opeens de verleiding niet weerstaan, en heb ik weer een zakje gekocht&gebruikt.. De 5 weken clean zijn ging me zo bijzonder goed af, het enigste waar ik gigantisch mee zit is gebrek aan motivatie en een zwaar depressief gevoel zonder het speed gebruik. ik wil van alles maar krijg niets uit mijn handen zeg maar.. Zelfs mijn hobby interesseert me zonder speed vrijwel niets meer, terwijl dat āvroegerā altijd mijn uitkomst was als ik er even doorheen zat, of erge problemen had. Ik heb dus een terugval gehad en het voelt alsof ik zwak,slap en waardeloos ben.. Ik hoopte dat er mischien mensen van hier zijn die met me mee kunnen denken/ een oplossing hebben. Alvast mijn excuses als mijn verhaal wat warrig getypt is, ik zit er helemaal doorheen en weet niet zo goed waar ik beginnen moet met vertellen. Ik hoop dat jullie mischien iets met mijn verhaal kunnen en ik wacht de reacties af.. alvast bedankt š"