"De Zandman zei:
Ik vind, hoe vervelend ook, en ook elders op DF heb ik dit geplaatst, dat wanneer je onder invloed verkeert , van 1 , of 4, of 8 verschillende soorten drugs, JE NIET MOET RIJDEN!
Dit weten we toch allemaal?
Het gaat in eerste instantie niet om jezelf.
Nee.
Het gaat om die ander.
Die net op een verkeerd moment op de verkeerde plek aanwezig was.
Die er verder helemaal niets aan heeft kunnen doen.
En dan komt er iemand die ondanks de wetenschap dat hij of zij, gebruikt of gedronken heeft, wat dan ook genomen heeft, godverdomme t o c h meent, dat hij of zij rustig naar huis kan rijden, en dan blijkt ten koste van die ander, dat dit gewoon helemaal niet kon.
Want er ontstond een ongeval, waardoor die ander schade heeft geleden. Of zelf in de kreukels ligt, of het leven verloren heeft.
Waarom, waarom toch gaan de mensen toch achter het stuur, onder invloed verkerende, rijden???
Als je die drugs koopt dan heb je toch ook geldbom een taxi te nemen?
Niet veel coca genomen heeft, "maar een grammetje" in casu?
Toch ruim teveel!
Voorts heb je een misdrijf gepleegd, deze zaken worden voorgelegd aan een officier van justitie, en gegarandeerd, dat er een vervolging komt en je jezelf moet verantwoorden voor de politierechter.
Bij een zwaar ongeval met (dodelijk) letsel voor de meervoudige strafkamer (3 rechters)
Dit, omdat er wel eens meer dan een jaar bak opgelegd zou kunnen worden, en de enkelvoudige politie rechter vonnist nooit meer dan een jaar bak, vandaar.
Deze ellende, dat moet je toch niet willen!?
Denk dus aan die ander!
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk. Ik moet in alle eerlijkheid bekennen dat ik me in mijn jongere jaren ook regelmatig onder invloed heb gereden, voornamelijk amfetaminen. Bij mij is de wijsheid echt met de jaren gekomen i.c.m. enkele close calls met controles en narigheid met dezelfde materie in mijn vriendengroep. Uiteindelijk is het het risico niet waard. Voor zowel jou, je familie en natuurlijke eventuele slachtoffers."
In: Gepakt met rijden onder invloed. Opgepakt en bloedonderzoek
1-1-2024