Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Tijdloos zei: Ja leuke kant van verslaggeving dit zegt echt alles al.. Enige wat ik deed is kopietekst rechtermuisknop google search en dit komt eruit. Helaas mij niet gezien, wordt vaak beloftes gebroken die een journalisten me hadden toegezegd. En kwam mijn naam bij foutieve informatie. Niks persoonlijks maar is al genoeg voor gewaarschuwd en doen alle bron(en) zelf ook nog eens. Waardoor ik denk dat dit alleen maar meer rc's die indien je goed onderzoek doet 'veilig zelfde gevaarlijk heid met zoveel vergelijkbare medicamenten. Ga er maar vanuit dat weinig mensen zomaar iets slikken. Vraag het altijd nogmaals aan de arts en doe zelf onderzoek voor alleen medicamenten, laat staan RC's denk dat ieder lid van hier dat ook doet en het anders vragen. Heb ik ook gedaan als er te weinig informatie of geen dosering te vinden is online. Succes en hopelijk doe je dan eerst zelf onderzoek. Clonazepam werkt deels als pijnstiller voor mensen die neuropatische klachten hebben. Zonder dat en andere echte pijnstillers als morfine derivaten (oxycodon bijvoorbeeld wat 2x sterker is) staat alles al online vermeld. We hebben hier daarvoor een heel subforum over NPS (RC'S in de volksmond,) enige waar een onderzoek goed ging en op niveau was toen ik bij een event was van Trimbos instituut. Ben benieuwd wie je wijs maakt dat benzodiazepinen pijnstillers zijn (is voor zeer specifieke diagnose die niet veel mensen hebben.. Dat zijn en blijven opiaten of opioïden de echte pijnstillers. Houdt niet van off-label gebruik. Heb hier artsen zelfs op aan moeten spreken. Genoeg informatie zo. Info - Benzodiazepinen informatie Benzodiazepine De benzodiazepinen (BDZ) zijn medicijnen die behoren tot een geneesmiddelengroep met sederende (kalmerende, slaapbevorderende) en anxiolytische (gevoelens van angst verminderende) eigenschappen. De ontdekking van deze middelen was een grote medische doorbraak. Met name omdat deze... drugsforum.nl Hier zijn vast wat feiten /huiswerk voordat er weer desinformatie wordt verspreid.. Plus dit hoort in het subforum Medewerking van gevraagd: https://drugsforum.nl/forums/medewerking-gevraagd.46/ ©Tijdloos Playtime planet ®™ Ps A Deadly Synthetic Street Drug Called ‘Benzo Dope’ Is on the Rise The emerging drug contains two highly-potent highs, fentanyl and etizolam, and has been linked to a string of drug deaths in Canada. www.vice.com Dit is benzo-dope hier is jou onderzoek allang gedaan door (in mijn ogen en ervaringen zeer betrouwbare) VICE Benzo-dope jou eerste woord; en dat is een mix van benzodiazepines plus opiaten tegelijkertijd wat alleen samen gebruikt wordt als de pijnpoli en neuroloog het voorschrijven om de levenskwaliteit hoog genoeg te houden. Door bijvoorbeeld zenuwpijn of lumbale radiculopathy fibromyalgie etc. Op YouTube staan er veel documentaties over. Oud nieuws is het. Met alle respect naar je opdrachtgever toe.Bekijk bijlage 68914 Komt uit 2021. Ik ben totaal onbekend in die wereld zou je sierlijk staan eerlijk toegeven ik weet hier niets over wat ik zelf in mijn eerste woordkeuze en styling van de vragen zegt me al genoeg om dat niet te gaan lezen meeste weten hier dondersgoed wat benzo-dope is dat delen we immers met elkaar zullen informatie plus weer de koppeling maken met iets wat niet meer bestaat dat bedrijf f*ń©als. De geschiedenis is al geschreven en uitgebreide media aandacht gehad zou dat delen aan je werkgever; velen zouden zuchten van meer foutieve gegevens. Lees eens eerst hier en op het grote drugs-forum.com het grote broertje niet van ons maar kwam informatie heb ik het 1 en andere ook daar geplaatst bij de Nederlandse afdeling. Volgens mij is of was het zelfs zo dat juristen advocaten e.d daar niet welkom zijn. Iedereen heeft zijn of haar eigen talenten en kennisgebieden. Is er niemand bij het AD die behalve toetsenbord 'skills' iets weet over medicatie en andere Nieuwe psychoactieve Stoffen (NPS) wat weet?! En interactis met elkaar of doe ik dan zo'n goede research? Of bang voor ontslag als ze weten dat je er van alles af weet. Ga het AD stuk minder raadplegen wat al zelden is. Kennis is macht werd mij altijd gezegd. Klik om te vergroten... Poeh poeh: je hebt je mening al helemaal klaar, he? Ik ben transparant en eerlijk, gebruik mijn eigen naam en ben op zoek naar meer informatie. Ik sta helemaal aan het begin van het onderzoeken van dit onderwerp. Je bent bang dat mensen desinformeren of bevoordeeld zijn en dan schrijf je vervolgens een bericht vol aannames over mij."
"Tijdloos zei: Ik kan soms wat scherp uit de hoek komen excuses Klik om te vergroten... Ik ook, Maar ik maak graag gebruik van je kennis."
"Benzo-dope is wereldwijd in opkomst. De groep slaap- en kalmeringsmiddelen zijn online eenvoudig te verkrijgen en staan te boek als zeer verslavend. Bromazolam is misschien wel het bekendste voorbeeld. Het middel werd ook veelvuldig verkocht door Funcaps, de website met partydrugs die nu wordt gelinkt aan tientallen sterfgevallen. Maar goed, ik ben een journalist bij het AD die vrij weinig slikt en ik heb totaal geen verstand van Bromazolam. Maar ik moet er wel een verhaal over maken. En dus ben ik op zoek naar mensen die het ooit hebben gebruikt en kunnen vertellen over hun ervaringen (goed of slecht). Hoe ben je bij dit middel uitgekomen? Wanneer gebruik je het? Wat voor gevoel geeft het je?Welke risico's zitten eraan? Etc. etc. Mocht je het middel ooit bij Funcaps hebben besteld, dan is dat mooi meegenomen. De gesprekken zijn vertrouwelijk en we publiceren je informatie of gegevens niet zonder dat je daar achter staat. Kortom, ik kan jullie hulp goed gebruiken, meld je via [email protected]. Andere tips zijn ook welkom! Groet, Chiel"
"Nou, de aanleiding is de zaak rondom de website-waarvan-ik-de-naam-niet-zal-noemen . Maar dat is natuurlijk een ontzettend trieste zaak waaruit blijkt dat behoorlijk wat mensen zijn overleden, in coma raakten etc na gebruik van middelen van die webshop. Ik heb experts gesproken die Bromazolam een linke pijnstiller noemen, die behoorlijk verslavend is. Dus mijn houding richting Bromazolam is behoorlijk kritisch. Tegelijkertijd ga ik er open in, ik wil met (ex-)gebruikers van het spul praten over hun ervaringen omdat die een beter beeld geven van de werkelijkheid. Maar ik schat in dat er ook wel in zal worden gewaarschuwd voor de risico's."
"Lysergine zei: Vrijwel alle recente berichtgeving over benzodiazepinen is gebaseerd op de premisse dat gebruik per definitie problematisch is, onvermijdelijk tot verslaving/afhankelijkheid leidt en zich vooral afspeelt in een feest- of uitgaanscontext. Dit frame wordt zelden bevraagd. Is dit artikel bedoeld om dat te herhalen, of sta je open voor perspectieven die dat beeld nuanceren? In het eerste geval voegt het weinig toe aan wat al uitgebreid (en vaak sensationeel) is geschreven. Dit is foutief. Benzodiazepines hebben géén (directe) analgetische werking en zijn dus geen pijnstillers. Het zijn kalmeermiddelen. Opiaten en opioïden hebben wel een directe pijnstillende werking (en werken overigens ook sedatief). Ontwenningsverschijnselen treden alleen op bij continu gebruik over langere tijd (enkele dagen tot 2 weken?). Bij incidenteel gebruik is de kans op verslaving minimaal. Bromazolam behoort tot de groep benzodiazepinen die intraveneus in klinische setting gebruikt worden als sedativum bij operaties. Daarnaast worden ze door psychiaters of huisartsen voorgeschreven bij slapeloosheid, angstklachten, convulsies etc. Sommige benzos staan geregistreerd als medicijn en sommige (waaronder bromazolam) niet; dat zijn dan de "research benzodiazepines". Hier is een lijst met benzos die als medicijn geregistreerd staan: https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/groepsteksten/benzodiazepine_agonisten . Als je op een middel klikt, kun je onder "indicaties" zien waarvoor dat middel geïndiceerd is. Als je concrete vragen hebt, wil ik kijken of ik ze kan beantwoorden. Klik om te vergroten... Ik maakte inderdaad de fout door het een pijnstiller te noemen, ik bedoelde een slaap-/kalmeringsmiddel. Dus jullie kunnen me om de oren slaan met alle dingen in mijn tekst die niet kloppen. Maar volgens mij geef ik zelf al heel duidelijk aan dat ik er nog helemaal niks over weet. Dan kun je twee dingen doen: met experts praten en op basis daarvan een artikel schrijven óver gebruikers. Ik dacht: laat ik er open ingaan en gebruikers zelf benaderen en om hun ervaringen vragen. Dit is een handreiking, wie wil kan er op ingaan. En ik begrijp ik het ook heel goed als iemand dat niet ziet zitten."