Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst. Ben in oktober aangehouden geweest voor verdenking rijden onder invloed THC, ontkent dat ik die dag heb gerookt, maar een dag ervoor in het weekend (denkend dat dit het slimste zou zijn). Bloedwaardes binnen maar zijn te hoog (bijna 3 keer toegestane waarde) ik las dat sinds april 2023 je er bij de eerste keer er met een EMD cursus vanaf komt. Is dit nog de situatie en weten we dit zeker? Kan ik geen onderzoek naar drugsgebruik verwachten?"
"Kordie zei: Zijn dat niet twee losstaande dingen? Boete en EMDR justitie straf. En CBR checkt je rijvaardigheid waar o.a. drugsonderzoek / gesprek psychiater onder valt. Info Wat is het onderzoek alcohol of drugs? Wij beoordelen of u veilig kunt rijden na uw aanhouding met te veel alcohol op of onder invloed van drugs. www.cbr.nl Klik om te vergroten... Nee dat klopt niet, het EMD cursus komt vanuit het CBR en de boete vanuit de OVJ. Nou lees ik op verschillende websites dat sinds 1 april 2023 bij een eerste overtreding er vanuit het CBR alleen een EMD cursus volgt waarbij je je rijbewijs nog mag behouden als je tijdig betaald voor de cursus en de cursus daadwerkelijk komt volgen. Bij de meeste zaken die blijkbaar vóór deze datum zijn behandeld volgde er wel een onderzoek naar drugsgebruik, dit is nu blijkbaar pas vanaf de 2e aanhouding binnen 5 jaar voor rijden onder invloed, zie website CBR: https://www.cbr.nl/nl/onveilig-rijg...et-verkeer-1/cursus-over-drugs-en-verkeer-emd. Al weet ik dit dus niet 100% zeker dus ik vroeg me af of er mensen zijn die na 1 april 2023 zijn aangehouden die dit al hebben ervaren. Ik had een collega die nu in deze strafprocedure zit en hij heeft tot nu toe alleen een brief gehad van het CBR om de cursus te betalen. Dus het lijkt erop dat het dus op die manier werkt maar zijn er meer mensen die dit zo ervaren hebben die na 1 april 2023 zijn aangehouden?"