Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wat moet je doen als je een bad trip krijgt van cannabis? Voorbereiding lijkt mij slim. Zeker voor een 1e keer zorg dat je chocolade bij de hand hebt. Ik ging de 1e keer KO en ik moest van de anderen op de grond gaan liggen. Wel gedaan, maar het hielp niets. Drinken zit er niet in dus heb je veel suikers nodig. Het laten smelten daarvan brengt je gauwer uit de trip. Ow ik zie net dat Roze Olifant dat ook al aangaf. Hoe weet je dat je psychosegevoeligheid (raar woord) bent? Ik vindt dat je de ernst van een psychose onderschat en ook nog goed praat. "Wel is het zo dat sommige mensen van nature kwetsbaar zijn voor psychoses" Wat een kolder, iedereen kan een psychose krijgen. Als van de 100 gebruikers er 5 een psychose krijgen en er is er 1 bij die helemaal niet uit zijn psychose komt dan is dat niet goed te praten."
"maw je moet eerst een psychose krijgen voordat je weet dat je gevoelig bent ervoor. Maar als het in de "familie" zit dan wordt dat al vroeg herkend en behandeld. Een psychose vergelijken met andere psychiatrische klachten dat dan uitmondt in een psychose is laakbaar. Maak je om mij geen zorgen, ik ben al 10 jaar stabiel en heb een leuk leven, ondanks alles."
"Ik slik nog meer Seroquel en ben er zeker van dat er WEL een vorm van gewenning. Ik ben ook met een lagere dosering begonnen maar naar den tijd steeds meer gaan slikken.!!! Ik roep alle mensen op te reageren als je Seroquel slikt, maakt niet uit in welke dosering. Ik ben benieuwd wat mijn psychiater morgen zal zeggen over dit gegeven."
"Bedankt voor jouw reactie. Ik slik al 16 jaar Seroquel en met rede. Seroquel is geen slaapmiddel, het zorgt ervoor dat je een beetje rust krijgt in je hoofd. Dan krijg je een hele lage dosering, maar als je schizofrene verschijnselen hebt of zelfs schizofreen bent dan ligt de dosering veel hoger. In al die jaren zijn er veranderingen toe gebracht met name de maximale dosering is veranderd. Toen was er nog geen Retard optie. En die slik ik niet, omdat ik ook heldere momenten wil hebben. Waar haal je de wijsheid vandaan dat het geen gewenning veroorzaakt en kun je dat onderbouwen?"
"@acht.zes Na dit weekeinde kan ik zeggen dat je gelijk hebt. Lichamelijk is het me mee gevallen en gewenning is er dus niet. Maar wel het geestelijk deel is me tegen gevallen. waarom ik Seroquel slik: 10 jaar geleden kwam ik in een zware psychose terecht en was volledig door gedraaid. Daarop volgende deed ik iets strafbaars en kwam in de cel terecht MET psychose, alleen in een cel. Ik dacht dat ik letterlijk dat ik dood ging (is maar 1 vb), mijn hel in de cel noemde ik het. Niemand die aandacht had ervoor, want zolang je ademt is het goed in de bajes. Na 3 maanden ben ik eruit gekomen, de psychose dan, de cel duurde nog 6 maanden. Ook ivm opname en verder vervolg. De seroquel daar moest ik weer aan wennen en werd verhoogd en heeft mij uit de psychose gehaald. Een/1 ding was voor mij zeker:"Ik stop nooit meer met Seroquel!" Dat was eens, maar Nooit meer! Ik slik nu 1200 mg Seroquel en dat was meer....ik heb daar een leuk adresje voor. Goedgekeurd door diverse psychiaters, uitzonderingen noemen ze dat. Nu: ik heb sindsdien geen psychose meer gehad. Ik heb mijn eigen huis enz...... Als je echt iets wilt weten over Seroquel dan moet je bellen met de fabrikant Astrazeneca. Die hebben een complete database vanaf het moment dat het op de markt kwam rond 2000 dacht ik. Zo kwam ik een hoop te weten en was de dosering in het begin te hoog. Gelukkig is er steeds meer onderzoek gedaan en zijn er aanpassingen geweest. De maximale dosering is nu 800 mg. ps ik ben een geheelonthouder, dat is de prijs die je betaald."