Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hello, Vraagje aan de XTC-experts hier. Ik heb nu een aantal keren XTC gedaan. Eerste 3x was het geweldig, en had ik nergens last van qua kater. Zat elke keer 2 maanden tussen minimaal. 4e keer iets minder tijd, 5 weken. En toen kreeg ik de week erop een paniekaanval in een collegezaal. Ik besefte me ineens dat er veel te veel mensen in zo'n kleine ruimte waren, handen nat van het zweet, gevoel van flauwvallen. Heel typisch allemaal voor een paniekaanval.. Ook in de trein en bus zitten was erg kut, gigantische stress. Daarna heb ik lang gewacht voordat ik weer wat heb genomen. Toen opnieuw geprobeerd met 80 mg, ook echt niet meer omdat ik absoluut de kater van de vorige keer wilde voorkomen. Ik had de week erna vrij en ik heb nergens last van gehad. Toen toch maar weer op een feestje geprobeerd. Geen last van kater, maar precies een week later, ineens weer zo'n golf van angst uit het niets, ongemakkelijk gevoel, veel stress (vooral op plekken waar ik niet 'weg' kan, bus, trein, rij van de kassa, collegezaal). Afgelopen 2x neemt dit gevoel in 4 weken langzaam af en dan ben ik weer helemaal mezelf, kan ik weer helemaal relaxt in een drukke (afgesloten?) ruimte zijn. Goed, mijn vraag: Gebruik ik verkeerd/te veel? (zo'n 250 mg op een feestje, over 8 uur ongeveer). Kan het zijn dat 2 maanden niet genoeg is om te herstellen, en dat ik mijn serotine te erg uitput? (al dan niet blijvend..?) Ben ik gewoon labiel van mezelf? Ten slotte, iemand anders die dit herkent, en hoe ga je met die angst en stress om, of hoe voorkom je het? thx"
"Pandan zei: Dat klinkt inderdaad nogal vervelend! Ik vind dat je niet slecht met je gebruik omgaat, 250 mg, een keer in de 2 maanden(op de 4e keer na dan ) klinkt alsof je er verantwoord mee omgaat. Vooral omdat je er voorzichtig mee doet is het vervelend dat je deze klachten hebt. Heb je voordat je ooit gebruikt hebt ooit last hiervan gehad? Het is bekend dat XTC paniekaanvallen kan veroorzaken. Dit is(helaas) een van de mogelijke bijkomstigheden. Het houd niet lang aan in het algemeen, maar wanneer het gebeurt is het wel extreem. Het kan zijn dat je een soort van aanleg hebt voor paniekaanvallen, maar dat XTC gebruik het triggered. Ik heb geen idee hoe dit komt, en het zijn allemaal speculaties. Een directe oorzaak is er nog niet gevonden voor dit probleem. Ik heb wel een aantal verhalen van mensen gelezen, online, dus je bent in ieder geval niet de enige. Capsule zei: Ik had de week erna vrij en ik heb nergens last van gehad. Toen toch maar weer op een feestje geprobeerd. Klik om te vergroten... Hoelang zat hier tussen? Misschien is het gewoon zo dat je een langere pauze nodig hebt, iedereen reageert weer anders op MDMA natuurlijk. Klik om te vergroten... Thx voor de reacties. Daar zat ook gewoon weer 2 maanden tussen. Minder dan dat zou ik sowieso niet doen. Tufnut zei: Allereerst de vraag of je zeker weet wat je hebt gebruikt en hoeveel de dosis was? En met zeker bedoel ik een uitslag van een testcentrum... 250mg is niet belachelijk veel maar w.s. meer dan 2 mg per kg lichaamsgewicht. Ik zou iig m'n dosis verlagen als ik jou was, opdat je je serotonine voorraden minder ver uitput. Verder is een week na gebruik wel lang voor een directe link, maar het is niet uitgesloten. Kans is aanwezig dat vooral jijzelf die koppeling maakt.eigenlijk zou je een langere tijd niet moeten gebruiken om te bezien of je in zo'n periode zonder vergelijkbare klachten doorkomt. Gebeurd het wel dan is er geen directe link. Ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt, omdat je dan ook nog niet heel veel verder bent. Iets minder vaak en iets minder veel gebruiken is wat ik zou doen. Klik om te vergroten... Ja ze waren getest. Dus ik weet precies wat ik heb gebruikt. Ik dacht zelf dat je met bijv 100mg al al je serotonine opmaakt en het daarna alleen maar langer rekt door bij te nemen? Door reuptake van serotonine te remmen zeg maar. Dus of je nou 100mg of 300mg gebruikt, je serotonine de volgende dag toch 'op' is. Dit klopt dus niet? 't is vooral naar omdat niemand ergens last van heeft, en het wel een fantastische drug is. Nouja, het komende jaar gebruik ik sowieso niks. Dus dan zal ik volgend jaar misschien nog eens een keer proberen met een lichte dosis."