Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"mijn mening: Waarom je van een xtc pil meer energie krijgt dan van pure mdma kristallen terwijl xtc bestaat uit mdma en bindmiddel dus hetzelfde zou moeten zijn; op veel fora zegt iedereen dat dat is omdat er ook speed en cafeine in een xtc pil zit maar bij de meeste pillen van 2014 is het alleen bindmiddel en mdma dus dat kan al niet, daarnaast zeggen veel mensen dat het gewoon tussen de oren zit oftewel dat je dat alleen denkt maar dat t niet echt zo is, maar wat mij logisch lijkt op basis van mijn chemische kennis is dat wanneer mdma gebonden zit aan bindmiddel dmv. een chemische binding is het mdma een (-) enantiomeer en ongebonden een (+) Enantiomeer, het enige verschil ertussen is de rangschikking van de moleculen aan het centrale atoom (chirale centrum) en opzich hebben de plus en min enantiomeren geen andere chemische eigenschappen maar wanneer aan een ander molecuul gebonden (bindmiddel in dit geval) dus wel, en een eigenschap van de gebonden (-) enantiomeer (pil) is dus dat de gemetaboliseerde (omgezette stof door lichaam) vorm ervan een veel actievere uitwerking heeft, waardoor je meer energie krijgt dan bij de ongebonden (+) enantiomeer, ofwel mdma kristallen. 100% weten doet niemand het want hier wordt nauwelijks onderzoek naar gedaan, maar heb hier wel eens wat over gelezen, en blijf het hieraan de schuld geven. -correct me if i'm wrong. Gr"
"Fool zei: Verschil is dat in zowel pillen als in het poeder zelf beide dextro en levo entiomeren voorkomen in dezelfde verhouding, de losstaande entiomeren zouden een veel minder interessant effect terwege brengen en zijn een stuk duurder om te produceren. Voor het binden in een positief ion maakt het niet uit of het negatieve ion(MDMA) linksdraaiend of rechtsdraaiend is. Klik om te vergroten... Begrijp hieruit dat je het niet eens bent met mijn verhaal? Je hebt het over entiomeren, ik heb het over enantiomeren, de optische stereoisomeren, begrijp niet helemaal wat je bedoeld maar vind het wel interessant om te weten hoe het nu precies zit. Dus hoor het graag. Gr"
"Fool zei: Excuus, ik moet het inderdaad over enantiomeren hebben. Maar ik ben het er inderdaad niet mee eens, op de markt is eigenlijk alleen maar racemisch te vinden. onze grote baas Alexander Shulgin heeft ooit de moeite genomen de losse enantiomeren te testen en vond ze minder superieur aan het racemisch mengsel. Zowel de MDMA-pillen als het MDMA-poeder op de markt is (in de regel) bijna altijd racemisch, het scheiden van deze enantiomeren kost namelijk belachelijk veel moeite/geld en levert een minder wenselijk product op. Klik om te vergroten... Oké interessant, maar jammer dat we nu nog geen chemische verklaring hebben (kunnen vinden). @ tekzor668 & leipebaviaan Sorry haha, ik dacht een chemische verklaring te hebben voor het verschil in effect tussen mdma kristallen en pillen, maar die heeft fool net ontkracht."
"Iemand nog suggesties gebaseerd op feiten of theorieën? Ben benieuwd aangezien ik toch zeker weet dat het niet tussen de oren zit (ervaringsdeskundige hehe) en de betrefte pillen vergeleken met de kristallen toch echt alleen uit m en bindmiddel bestaan (laten testen& getest). ( en offtopic Fool ben nieuwsgierig naar jou opleiding als ik vragen mag)."
"Fool zei: Nouja, het feit is dat MDMA dezelfde stof als MDMA is. Er kan dus vrij weinig verschil tussen zitten en ik heb nog geen onderzoek gezien die het tegendeel van deze rare bewering verteld. Juist als jij zegt dat jij ervaringsdeskundige bent, zou je toch moeten weten dat het dondersgoed tussen je oren kan zitten? :P Ik ben er zelf van overtuigd dat de grootste verschillen ook ontstaan doordat mensen vaak een andere startdosering pakken met kristallen dan met pillen. Maar zelfs als het tussen je oren zit, dat maakt toch niet uit? :P En ja hoor, ik studeer technische Informatica. Klik om te vergroten... Snap wat je bedoeld alleen vind het geen rare bewering omdat er HEUUL veel topics over zijn en dus heel veel mensen die zich dit afvragen. Verder heb ik inderdaad zelf allebei getest maar wel een soortgelijke hoeveelheid (omgerekend met zuiverheid etc.) Zelfde soort mindset en wetende dat die pil bestond uit alleen m en bindmiddel en dus niet verwachtende dat er verschil in effect zou zijn. Daarbij heb ik naar mijn mening wel degelijk verschil waargenomen in snelheid van inklappen/opkomen en energie niveau. Maakt idd ook niet uit of het tussen de oren zit maar door miin ervaring ermee geloof ik dat dat bij mij niet het geval was. Uiteraard beschikt niet iedereen over de mogelijkheid precies dezelfde hoeveelheden te nemen en zal bij velen het verschil ook daar vandaan kunnen komen. Ben het met je eens, mdma is mdma, vandaar dat ik nogsteeds zoek naar een verklaring sinds mijn ervaring."
"Hm ja haha zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ben benieuwd hoe hier (ookal is er geen geld voor en vraag naar) überhaupt onderzoek naar gedaan kan worden aangezien de mens er niet geschikt voor lijkt hehe. Vrijdag op TBYD maar weer eens even een zelftest proberen"
"Fool zei: Onderzoek naar de effecten van placebo is voldoende gedaan, maar er is niet echt een relevante onderzoeksvraag te stellen om het verschil tussen MDMA pillen en MDMA kristallen te bepalen. Klik om te vergroten... Mee eens, misschien als ik tijd heb eens kijken of er verschil in massaspectra zit, maar geloof er niet in, mdma blijft mdma. :P"
"Hm ja was ik al bang voor ; ( helaasch"
"Lekker een nieuw windje door een oud topic. Inmiddels verder in mn opleiding en toch van mening dat het meetbaar moet zijn (%L en D). Massaspectrometrie maakt gebruik van een ionenbron die de langskomende moleculen in een apparaat bombardeerd waardoor deze gefragmenteerd worden. De fragmenten (geladen deeltjes met een bepaalde massa) kunnen gedetecteerd en gekwantificeerd worden. Een fragmentatiepatroon als resultaat is specifiek voor een molecuul, en in sommige gevallen worden L en D enantiomeren anders gefragmenteerd (weg die t minst energie kost is dan anders) en zal dus tussen gebonden mdma in een xtc pil en mdma kristallen onderscheid in verhouding l en d bepaald kunnen worden en zo mogelijk het verschil in uitwerking door verschillende metabolisatie kunnen verklaren. Ook met NMR structuuridentificatie kan onderscheid worden gemaakt tussen L en D enantiomeren op basis van het verschil in chemische omgeving van protonen aan de moleculen (l en d). Ze kunnen zelfs gescheiden worden op chirale kolommen waardoor de verhoudingen l en d ook bepaald kunnen worden. Informatief stukje, misschien een beetje offtopic maargoed als reaguurder dacht ik misschien kan iemand hier wat mee. Groenten."