Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"zo'n 2 jaar op mijn 17e mijn eerste sleutelpuntje gekregen van een vriend van me tijdens het uitgaan. Ik vond het opzich wel lekker maar heb het verder links laten liggen. Maanden daarna nog maar eens een keer gedaan, en vanaf toen ging ik zo af en toe wel eens zelf halen. In die tijd deed ik het misschien 1 keer in de 1,5 maand ofzo. Redelijk in de hand dus. Op een gegeven moment ging ik met steeds meer vrienden om die gebruikte, en eindigde ik vaak na het stappen op afterpartys die tot 8 / 9 uur duurde. Vanaf toen ben ik elke week gaan gebruik, niet opzienbarend veel (0.5 tot max 1.5 in een weekend). Ik had een extra probleem en dat was dat ik vrij veel geld verklootte met gokken. Daar ben ik gelukkig helemaal vanaf, en nu sinds 3 weken niet meer gesnoven en sinds 5 weken niet meer zelf gehaald. Ik ga nu door een vrij lastige periode, niet eens in de zin van honger naar coke ofzo, maar meer omdat mn vrienden gebruiken. En dat zijn in mijn ogen niet eens foute vrienden oid. Dus zomaar niet meer met ze omgaan kan ik niet, ik heb super sterke banden met ze. Echter is het wel zo dat ze me niet meer aanbieden om te snuiven oid. Dit is de 2e keer dat ik probeer te stoppen, de eerste keer was t na 2 weken al niet gelukt om dat ik toch even 1 puntje wilde. Nu heb ik dat idee niet en ben ik al 3 weken lang aan 't stappen met enkel alcohol. Alhoewel ik dat ook beperk, want anders ben ik bang dat ik weer coke ga halen (grenzen liggen natuurlijk lager als je alcohol op hebt). Eerst wil ik weer het uitgaans gevoel terug van alleen alcohol en dat bevalt me nu prima. Mijn vakantie tussendoor heeft daar echt aan geholpen, daarin ben ik na gaan denken en ben ik elke dag wezen stappen zonder drugs. Zo kan het dus ook dacht ik. En het voelde super! Nu heb ik gewoon zin in het weekend om na het weekend tegen mezelf te zeggen "Top jonge, weer een weekend niet gesnoven!". Dat geeft me best veel kracht. Het leuke van coke vond ik inweze het gebruiken, de kick dat mensen weten dat je coke op hebt. Hele foute gedachte natuurlijk, maar ik wilde me denk ik op een één of andere manier onderscheiden van het normale uitgaanspubliek. Ik kickte er een beetje op om midden in de zaal te staan snuiven. Ik weet niet precies wat dat was. Nu heb ik er gelukkig weinig trek meer in, maar ik weet hoe gevaarlijk het is. Ik herken nu ook wel een beetje de momenten dat ik coke wil hebben, maar die ga ik zo veel mogelijk uit de weg. Daarom minder ik ook met drinken. Ik denk dat ik net op tijd gestopt ben, alhoewel ik 3 kwart jaar toch wel ieder weekend heb gebruikt, denk ik dat ik net op tijd gestopt ben. Ik merkte dat ik steeds meer wilde en nodig had op een avond. Ik merk nu trouwens ook dat ik doordeweeks fitter ben, heerlijk gevoel. Life is beautifull when you're clean!"
"yeti zei: Klinkt veelbelovend boefie Probeer te breken met al je vrienden die cocaine gebruiken zodat je niet meer bij die troep in de buurt komt. Want als het je aangeboden wordt is het verduveld mogelijk om nee te blijven zeggen. Succes, houdt vol. Klik om te vergroten... ik kan het niet breken, zijn speciale mensen voor me. Niet dat iedereen het gebruikt, maar wel veel. Maar ik ga nu gewoon eerst op deze manier door... heerlijk, als je weer eens wat geld kan sparen ipv sos van kopen"
"Nog steeds clean"