Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste mensen, Ik lees hier al een tijd mee maar ik heb me nu toch maar eens aangemeld omdat ik mijn verhaal kwijt moet. Ik ben een mid-twintiger en sinds een aantal jaren heb ook ik de prachtige wereld van de hallocinerende middelen ontdekt. Vorig jaar begon ik echter steeds meer partydrugs te gebruiken, en ongezonder te leven. Dit heeft er (denk ik) onder andere voor gezorgd dat ik voor het eerst mijn leven last kreeg van heftige epilepsie aanvallen. Ik ben me letterlijk kapot geschrokken en (behalve met blowen/alcohol) tot dusver helemaal gestopt met overige middelen. Ik slik nu wel dagelijks andere drugs, namelijk anti-epileptica. Gelukkig zijn hiermee de aanvallen wel onder controle... Maar de ontgoocheling is nu, een half jaar later, niet minder groot. Het ene moment ben je een gezonde jonge man die volop in het leven staat en geniet, en nu voel ik me enorm beperkt in m'n vrijheid. Ook de gedachte dat ik bijv. nooit meer iets kan gebruiken maakt me somber. Het probleem is ook dat ik niet goed weet wat nu precies mijn aanvallen triggert (of het uberhaupt wel drugs is), bovendien ook omdat ik toen ik voor het eerst insults kreeg niet vaak gebruikte, maar wel veel verschillende soorten. Tot een half jaar geleden heb ik NOOIT epileptische aanvallen gehad, en heeft er ook niemand in mijn familie last van. Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn met epilepsie. Welke drugs gebruik je en wat zijn je ervaringen? (ja ik weet dat elke epilepsie verschillend is, maar toch). Zo ben ik nu met een vriend paddo's aan het kweken maar waar ik voorheen (wellicht te) relaxed was omtrent drugs, ben ik nu bang om een aanval ervan te krijgen. Dan is een trip bij voorbaat dus al niet leuk meer, en ook niet de moeite. Dit is al heel jammer, zeker omdat ik al jaren voor m'n epilepsie paddo's nam en er nooit problemen mee heb gehad. Ook ben ik benieuwd naar ervaringen met pilletjes, LSD en overige psychonautische middelen. Er zit verder geen echte clue aan dit verhaal, maar ik moest het ff kwijt... merci Al wat beweegt zal in beweging blijven Erop en/of eronder: een keus is er niet Niets dat beklijft en alles zal verdwijnen Je leven een vuurwerk … of niet S.V."
"geekos zei: maat van me heeft het waarschijnlijk getriggerd gekregen door combo van ongeveer 5 zware bieren (Duvel of iets dergelijk) en 1 joint, het rare was wel dat hij die combo al tientallen keren gedaan had soms met nog meer alcohol en/of wiet is samen met z'n vriendin gaan slapen en heeft dan in z'n slaap voor het eerst een epilepsie-aanval gehad, gelukkig was zijn vriendin erbij anders was het misschien minder goed afgelopen iemand die weet of suikerziekte een invloed kan hebben op epilepsie? hij heeft nl. zijn hele leven al suikerziekte, de dokters uit verschillende ziekenhuizen spreken elkaar tegen op dit vlak Klik om te vergroten... Suikerziekte heeft naar mijn weten geen invloed op epilepsie, een laag suikergehalte kan wel een aanval triggeren. Ikzelf heb ook de meeste kans op aanvallen 's ochtends vroeg voordat ik heb ontbeten. Combo's van alcohol + andere drugs lijken hierbij ook het veel voorkomend als het gaat om epilepsie. Zo ben ik afgelopen zaterdagavond op stap geweest, een paar biertjes gedronken, daarna een hasj en een haze joint weggerookt en precies 1 nacht later 2 aanvallen gehad Komende tijd dus ook geen joints meer voor mij; er blijft weinig leuks over zo. Dat van dat suf worden van medicatie heb ik ook last van, zeker het contrast van pep naar was erg groot... vraag me af of ik er ooit aan zal wennen."
"Nog mensen hier met epilepsie die gebruiken?"
"wave zei: wat kut. blijkbaar triggeren sommige drugs epilepsie aanvallen in je hoofd. ik heb er niet veel verstand van maar kan me er wel iets bij voorstellen. epilepsie kan door meer dingen komen (bij mijn zus was het een tumor in haar hoofd die het triggerde ), maar het komt er uiteindelijk gewoon op neer dat er wat dingen fout gaan in je hersenen. gaat het nu beter, nu je gestopt bent met de echt heftige drugs? Klik om te vergroten... ja, fysiek gaat het stukken beter met me... maar emotioneel heb ik het af en toe nog zwaar. Ik gebruikte sowieso niet vaak, met 1x in het half jaar een leuke trip zou ik al blij zijn... maaar heb gewoon het gevoel dat ik veel misloop nu. ben nog jong maar voel me een ouwe lul (met alle respect). elk feest waar ik kom zie ik de ''blije'' mensen en merk dat ik jaloers op ze ben.... wat vreemd is want voorheen kon ik ook leuk feesten zonder te gebruiken... maar net nu het door medische redenen onmogelijk is voel ik me pas genaaid. dat is denk ik de prijs die je betaald voor een kijkje in de wereld van de hallucinogene middelen. Als je er eenmaal bent geweest ben je voorgoed een ander mens."