Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en heb mij geregistreerd bij verschillende forums, omdat ik voor het eerst zelf wiet zou kweken thuis. Ik heb al de genodigde materialen en toch wat boekenkennis i.v.m. kweken. Toch zit ik met een vraag, ik heb al gelezen dat het beste is natrium hogedruklampen te nemen of TL lampen, ik heb namelijk nog een rood UV licht van 100 watt die ook wat warmte afgeeft. Zou het goed zijn deze te gebruiken als mijn ontkiemd zaad overgepot heb tot men plantje ongeveer 15-20 cm is?? Daarna zou ik hem meerdere kleine lampen geven met geel licht aangezien de plan moet kunnen groeien, en er moet fotosynthese kunnen ontstaan. Of is dit geen goed idee en heeft dit plantje al nood aan geel licht van ze jonge levensdagen :P Iemand die me hiermee kan helpen?"
"Thx voor je reply, Ik zal wss toch gewoon een natriumlamp van 250w-400W nemen voor men 2 plantjes, en later als ik wat meer ervaring heb experimenteren met die andere lamp tijdens de bloei :P Toch nog een klein vraagje, als ik een NHP lamp neem van genoemde sterkte, is deze dan goed voor de groei en de bloei, m.a.w. met die ene lamp heb ik genoeg voor beide fases? greeeeetz"
"ok, Ik heb besloten voor de groei een 250W NHP lamp te nemen, deze zal dus het witte(blauw dat wij niet zien) licht afgeven nodig tijdens de groei, juist? het gaat dus om 2 plantjes uit gefeminiseerd zaad. geen stekjes. voor de bloei zeg je dat ik beter hpi neem, die een rode schijn afgeeft? zoals ik al zei heeft een vriend een rode Uv lamp voor planten en dieren uit een terrarium. is het dan zo iets dat je bedoelt, want hebben die plantjes dan geen nood aan wit licht voor fotosynthese? zoniet moet ik dus 2 NHP lampen kopen voor 2 plantjes?? een witte en rode of kan ik met die ene NHP met wit licht ook door de bloei gaan, of met die rode kwakkel die ik nog heb van men vriend"
"halloooo, telkens als ik zoek naar de perfecte potgrond, kom ik vaak praxis tegen. Nu ik ben niet zo goed thuis in de samenstelling van de goede aarde. Kzag dat je ook naast je bemeste tuinaarde 1deel perliet 1deel mest 1deel kalk nodig hebt nu is mijn vraag , bevat die praxis deze elementen of is dat gewoon een goede besmette aarde als basis? edit: vraagje 2: het kraantjeswater bij ons heeft een ph van +- 7.5, mag ik dit aan men plantjes geven en zoniet hoe doe ik dit ? ik hoop dat jullie me kunnen helpen, heb veel zitten rondneuzen en dit zijn zowat de laatste dingen die ik hoef te weten alsvoor ik begin te testen :P greetz"
"Ok, ik leg even de situatie uit, kheb gefeminiseerd zaad gekocht om te beginnen, zelf een kweekkotje gemaakt op mijn studeerkot... daarom maar plaats voor 2 plantjes. Dit is dan ook de eerste keer. Dus mijn Ph in het water is te hoog dus moet ik PH- toevoegen, juist? dus vanaf de bloei is het dan ook aangewezen extra voeding te geven? enige voorkeur naar wat ik kan gebruiken, zoals ik al zei aarde en voeding enzo is niet mijn ding. greetz"