Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"~Jij bent de liefde~ van Juriaan Galavazi"
"Hallo allemaal, Nieuw hier, lees al wel een tijdje mee. Afgelopen 3 jaar heb ik veel verschillende soorten drugs gebruikt. Op een gegeven moment kon ik niet meer slapen en ben ik met verschillende pammetjes gaan gebruiken. Het was wachten tot het mis ging en dat gebeurde. Ik kreeg vreselijke paniekaanvallen. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en met hulp overal mee kunnen stoppen. Nu een half jaar niks meer gebruikt maar nog steeds heb ik cravings.. gaat dit ooit over? Of is dit iets blijvends? Ik hoor graag jullie ervaringen. Alvast bedankt! Groetjes"
"Dank voor de reacties! Volhouden dus๐ฌ"
"Manu76 zei: Cravings na 6 maanden klinkt ook een beetje alsof je die periode nog mist. Misschien begrijpen waarom je drugs en pammetjes nam en de onderdrukte problemen accepteren en naar iets mooiers toewerken. Klik om te vergroten... Ja idd, zit nu voor mijn gevoel in een tussenperiode. Bijna een nieuwe baan, oude hobby's opgepakt, ook heel wat therapie gehad. Bedankt voor de reminder. Al het nieuwe brengt wat onrust waardoor ik idd toch het verdoven wat mis.. eye-opener!"
"dupont zei: Gaat over. Voor mij heeft het programma van NA me geholpen. Vereist wel structureel aandacht en actie, maar trek heb ik vrijwel nooit meer. Klik om te vergroten... Dank, ga ik in gedachten houden."
"dupont zei: Ga het maar gewoon doen ๐. Klik om te vergroten... Je hebt gelijk! Ga ik doen!"
"Koffieb00n zei: Heb bijna geen cravings meer na een half jaar. Alleen vrijdagmiddag spookt het wel door me hoofd, maar ik ga dan gewoon mezelf afleiden en op tijd naar bed doet wonderen ๐. Ga jij nog feestjes en dergelijken? Kan me voorstellen dat je dan wel cravings krijgt. Klik om te vergroten... In mijn geval ging het samen met wappen. Dus dat moet ik een soort van opnieuw ontdekken. Ik ben nu wel helemaal uit die wereld en kies voor gezondere andere activiteiten.."
"Echt super bedankt voor al jullie reacties! Ik merk dat ik nu aankom bij een ander laag van verwerking. Dat nu pas doordringt wat ik mijzelf 3 jaar lang heb aangedaan.. poehee.. daar ga ik de tijd voor nemen๐"
"dupont zei: Ga van de week maar naar een meeting Verbinding is het tegenovergestelde van verslaving. Klik om te vergroten... Voor dinsdag avond heb ik die staan."
"Damius zei: Tijd is je grootste vriend in deze. Je kunt cravings zien als een parabool. In het begin zijn ze intens (hoog), duren ze wellicht lang voor je gevoel en komen ze frequent voor. Naarmate de tijd vordert neemt de intensiteit af, zo ook de frequentie en de duur van de craving. Van tijd tot tijd zullen ze eens de kop op blijven steken. Stop ze niet weg, maar praat over je craving met mensen die je vertrouwt. Maak het bespreekbaar en analyseer het ook. Waar komt de craving vandaan? Welke behoefte zit daar eigenlijk onder? In welke situatie deed de craving zich voort? Je zult dan patronen ontdekken (bijvoorbeeld: hoge craving wanneer je vaker stress op werk hebt) en daar kun je mee aan de slag. De craving leidt tot een paradoxaal gevoel: je wilt jezelf belonen met het middel omdat je vindt dat je het waard bent; tegelijkertijd wijs je jezelf af door naar het middel te grijpen. Omarm de paradox voor dat moment, maar handel er niet naar. Dan verwijnt 'ie vanzelf en kun jij met onderliggende patronen aan de slag en uiteindelijk is het antwoord dan: ja, grotendeels. Cravings stoppen grotendeels ooit. Klik om te vergroten... Dankje! Wat een super uitleg daar heb ik zeker wat aan!"