Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste leden, De reden dat ik mij hier heb aangemeld is, omdat ik met een dilemma zit. Mijn vriend en ik zijn 3 jaar samen. Voor mijn tijd was hij verslaafd aan pep, moeilijk verleden, verkeerde vrienden. Toen we wat kregen is hij gestopt, zover als ik weet. Ik heb zelf vrij veel moeite met drugs - heb het eigenlijk afgezworen, ondanks dat ik het nog nooit zelf heb geprobeerd. Mijn probleem was om hem soms te weinig vrij te laten, waardoor we een tijdje uit elkaar zijn geweest. Nu is het weer goed, maar gaat hij af en toe, ongeveer 2 keer per maand naar feestjes, waar hij XTC en daarna een sleutelpuntje nogwattes gebruikt zodat zijn ogen weer normaal staan (zegt ie ) Nu slaapt ie niet, na een feestje tot 5 uur. En ik zit er nogal mee dat hij tegelijkertijd zijn leven weer heeft opgepakt en aan zijn nieuwe opleiding is begonnen, waardoor ik bang ben dat hij na al die dingen die al verpest zijn, hij zijn toekomst ook verpest. Ik ben gek op hem, echt waar, maar dit staat wel tussen ons in - mede door dat ik nergens mee naartoe mag - want iedereen gebruikt drugs en daar ben ik op tegen (dat is zijn reden). Ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Hij zegt dat er binnenkort geen feestjes meer komen, maar dat zei hij 2 weken geleden ook, en toch gisteravond Focus. Ik kan het nog opbrengen om te zeggen; veel plezier, vind het leuk voor je dat je gaat. Maar eigenlijk heb ik er verdomde moeite mee dat hij dat soort dingen doet. Wat moet ik doen? Accepteren of anders vertrekken? Want ermee stoppen zal hij niet."
"Pandan, bedankt voor je reactie. Inmiddels een paar weken verder, maar het blijft een lastige situatie. We hebben er geprobeerd over te praten, maar zijn vrienden moesten uiteindelijk 'ingrijpen' omdat de ruzie steeds hoger op liep. Ik weet zeker dat ik er moeite mee blijf houden. Ik wil ook niet bij hem weg. Maar tegelijkertijd heb ik er al moeite mee als hij al de hele tijd - met z'n vrienden die ook allemaal met hem samen gebruiken steeds - met ze loopt te whatsappen. En als de naam van de groepsapp 'Merry XTC-mas' heet. Ben ik dan zo bekrompen? Dat ik als ik ergens mee naartoe gaan, werkelijk de enige ben die niks gebruikt? Ik begrijp er echt niks van.. dat er even een paar lijntjes gelegd worden en dat het argument om te gebruiken is 'het moet wel' (na oud en nieuw, kwart voor 7 's morgens). Ik mocht ook eigenlijk niet mee daar naartoe omdat ik er moeite mee heb, we er vaak ruzie over krijgen, maar die vrienden vinden dat ook leuk als hij een keer zijn vriendin meebrengt. Het was best gezellig, maar nu voelt hij zich weer niet lekker, hij lijkt er iedere keer ziek van te worden. Ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan"