Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Even kort over mezelf. 44 jaar, man, bijna 20 jaar samenwonend met een unieke vrouw van mijn leven, 2 fantastische dochters van 9 en 13 jaar, Belg, 24 jaar gesmoord waarvan 15 jaar dagelijks en meerdere joints, nu 2 jaar en 4 maanden clean, zelfstandig gestopt, mentaal geen makkelijk proces. Ik heb geen sociale problemen gehad, geen relatieproblemen, noch op het werk of financiële problemen. Wel wat gezondheidsproblemen in de zin van prikkelende hoest, slijm ophoesten (bruin), overgewicht mede door boefkicks en verkeerd slaappatroon (te weinig en te wisselend). Leven was wel funny. Doch mijn gedachtenpatroon én handelingen draaiden wel heel veel rond smoren. Dus m.i. duidt dit op een verslaving. Wel wat pogingen ondernomen om te minderen, te pauzeren ..., zonder blijvend succes. Craving blijft maar heel veel minder nu. Toch, de reden dat ik hier verzeild ben geraakt, was via google “wanneer kan je weer smoren na een lange pauze?” 🙈 Dus voor mij geldt vrees ik, best eraf blijven om niet in die oude gewoontes te hervallen. Soit, waarvoor ik dit epistel schrijf. Er is een interessante gratis podcast: https://www.depodcastpsycholoog.nl/seizoen-3/verslaving. Ik heb hem pas recent beluisterd maar was zeer herkenbaar. Dus @Catwoman, misschien eens voorstellen om samen - in stilte, zonder oordeel - te luisteren naar deze podcast. Voor iedereen hier, veel moed en sterkte. We kunnen het allemaal van tijd tot tijd gebruiken. “Take care of yourselves, and each other.” 🤪🌈☯️❤️"