Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste medeforum gebruikers, Op menig internetsites heb ik gelezen dat het gebruiken van l tryptofaan zou helpen tegen de kater van xtc en dat het gevaarlijk is om l tyrosine te nemen de dag nadat je x hebt gebruikt. Mijn vraag aan jullie is hoe het dan zit wanneer je bijvoorbeeld vandaag besluit om l tyrosine te gaan slikken als voedingssupplement en dat je over 2 weken bijvoorbeeld een lekker weekendje wil doorhalen op de x. Kan dit dan niet, omdat er dan l tyrosine in je lichaam zit, wat dopamine aanmaakt en dopamine zou een rol kunnen spelen bij xtc gerelateerde hersenschade. Of speelt het alleen een rol wanneer je de l tyrosine na een avondje x inneemt?"
"Hey Svali, Bedankt voor je berichtje! Die 2 weken was maar een voorbeeld. Zou het schade kunnen aanrichten wanneer je langer van te voren l tyrosine zou slikken. Ik bedoel dan niet 2 weken maar bijvoorbeeld een maand of 2 voordat je aan de x gaat? En nog een vraag: Ik citeer 'de dag na MDMA gebruik is je serotoninenspiegel nog te laag om iets met de l tyrosine te kunnen doen'. Bedoel je dan dat de dopamine/serotonine spiegel uit balans is en dat er daardoor veel meer dopamine aanwezig is, wanneer je na een avondje xtc l tyrosine gebruikt en dat daardoor die dopamine neurotoxische schade kan veroorzaken? Dus met andere woorden, de serotonine spiegel is zodoende laag dat het niet in balans kan komen met de dopamine spiegel en dus teveel dopamine in het lichaam aanwezig is? Svali zei: Hey Barnuk, Vooraf l-tyrosine nemen maakt niet zo veel uit, zeker niet als je het over twee weken hebt. Erna is een ander verhaal. De dag na MDMA gebruik is je serotoninespiegel nog te laag om iets met de l-tyrosine te kunnen doen, je zou dan bijv. eerst nog l-tryptofaan kunnen nemen om je serotoninespiegel op peil te brengen anders kun je neurotoxische schade veroorzaken. Klik om te vergroten..."
"To Svali, Ik las net even mijn eerste berichtje terug. Waar ik vroeg of het kwaad kon om vandaag l tyrosine te slikken en over 2 weken een lekker weekend te hebben. Maar ik bedoelde eigenlijk dus vanaf nu 2 weken lang dagelijks l tyrosine slikken en dan daarna gelijk aan de x te gaan."
"Hey Svali, Thanks voor je uitgebreide uitleg, hier kan ik wat mee! Nu zit ik nog om 1 vraag verlegen. Dit weekend wil ik een lekker weekend hebben op de x, zodat de koningin ook het idee krijgt dat er echt gefeest word op 'haar' dag :P Maar na hoelang zou ik dan kunnen beginnen met l tyrosine, zonder dat het schade zou toebrengen. Dus na hoeveel dagen/weken na de x kan ik beginnen met l tyrosine. Het duurt volgens mij wel een tijdje voordat je serotonine gehalte op peil is."
"Hey Svali, Ik vroeg me af of het verhaal ook de andere kant op werkt? Namelijk dat wanneer je een avondje aan de coke hebt gezeten, of het dan kwaad kan dat je de dag daarna l tryptofaan gaat slikken? Is het dan zo dat een hoger serotonine level schade aan kan brengen als het dopamine level lager is? Ik ben namelijk vanaf zondag begonnen met tryptofaan, zondag avond en maandag avond 1 capsule. Gister avond had ik een spontaan leuk avondje met drank en coke, ik heb toen maar besloten geen tryptofaan te nemen die avond, maar weet niet of ik dat dan vanavond wel weer zou mogen slikken? En zou het schadelijk geweest kunnen zijn, nu ik 2 dagen trypto slikte en daarna een avondje aan de coke ben gegaan? Of werkt het alleen averrechts als je na xtc l tyrosine neemt? Thanks!"