Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"FerdFatoehaus zei: Trance is geen house toch? Klik om te vergroten... Alles wat je als klassieker op een houseparty kunt draaien is een houseclassic."
"Neo-Shulginist zei: Dat de materie waaruit de realiteit bestaat zo sterk met elkaar verweven is dat je alleen denkbeeldig een grens kunt aangeven tussen waar wij als individu beginnen en het andere ophoudt. Denk bijvoorbeeld aan bomen die via fotosynthese zuurstof uitstoten, waarna wij de zuurstofatomen inademen en onderdeel maken van de moleculen in ons lichaam. Klik om te vergroten... Supernova ?"
"MaartenV zei: Voor mensen die een eenheidservaring hebben gehad of ervaring van non-dualiteit op psychedelica zou ik willen weten of ze als het uiteindelijke ene Bewustzijn zich eenzaam voelden, beseffenden dat zij het de hele tijd alleen waren die de rollen speelden die wij hier in deze fysieke dimensie van elkaar zien? Want dat is wat men vaak zegt: dat we rollen of characters spelen in een drama, maar dat we uiteindelijk slechts het ene Bewustzijn zijn. Als je Leo Gura kent, en ik heb zijn video's gezien op Youtube, dan kom je tot de conclusie tijdens een eenheidservaring op 5MeO-DMT dat jij de enige bent die bestaat die de illusie heeft van 'other'. Van de andere. Het feit dat er gedeeld bewustzijn bestaat en er 'anderen' zijn is een illusie die onmaskerd wordt door een mystieke ervaring van eenheidsbewustzijn ten gevolge van psychedelica en meditatie. Maar mijn vraag als niet-kenner is: voel je je met dit besef als het ene bestaande Mind of Bewustzijn alleen wanneer je ego is opgelost? En vergeet je daarom je werkelijke aard als the One Mind hier in deze realm, de Aarde, om de illusie van interactie met anderen te hebben, terwijl je eigenlijk alleen het enige Bewustzijn bent dat bestaat. Almachtig, liefdevol, selfless en goddelijk, maar volledig alleen, dat af en toe moet dromen dat het met anderen is en zichzelf als the All Mind moet vergeten? Is dat wat je ervaart? Please, zeg dat het niet zo is, want dat idee, dat ik psychonaut Leo Gura hoor verkondigen, klinkt akelig. Klik om te vergroten... Hoe kom je er bij dat het eenzaam is? Heb je dat zelf bedacht en anders vraag ik me af hoe Leo Gura er bij komt? Blijkbaar heeft hij dat ervaren dan, denk ik? Ik denk dat je je iets onmogelijks afvraagt, omdat eenzaamheid een menselijke emotie is. Kun je definiëren wat jij denkt dat die one mind is? Want dat is ook onmogelijk om dezelfde reden. Als ik lsd heb gehad dan vind ik wat er allemaal gebeurd in dat ding veel interessanter dan eventuele gevoelens van eenzaamheid die je kunt observeren. Ik snap niet dat je je alleen focust op eenzaamheid, het lijkt me logischer dat het hele spectrum van emoties daar vertegenwoordigd is."
"Zelf heb ik een logisch brein en ik vind het helemaal niet logisch omdat het zo nep is. Want feitelijk is het gewoon slijmen toch? En je stelt jezelf onderdanig op, je bent dus iemands slaafje. Je verlaagt jezelf dus. Maar dit topic is geïnspireerd op het beroemde onderschrift van moderator Pløp en omdat ze qua likes bovenaan staat is het bewezen effectief. Dus ik wil dat ook graag leren. Wat ik daarnaast een bijkomend probleem vind: Hoe je het beste tijdens het pijpendansen al aan kunt geven dat je daarna echt niet gaat pijpen?"
"Damius zei: mensen die oprecht, zonder eigen belang, een ander verder proberen te helpen. Klik om te vergroten... altruisme is onmogelijk, er is altijd een eigenbelang"
"Mevrouw Pløp zei: Voor iemand die zegt een logisch brein te hebben weet je wel een erg onlogisch bericht in elkaar te draaien 🧐 Maar zomaar eens een ideetje: misschien kun je aan je moeder vragen of ze het je wil leren. Niet te lang mee wachten, want alles gaat voorbij. Klik om te vergroten... Wat is er met je moeder? Ik had gehoopt dat jij mij de fijne kneepjes kon leren. Kun je geen cursus geven?"
"Neo-Shulginist zei: Ik snap niet hoe je én met alles verbonden kunt zijn, én kunt concluderen dat je dat in je eentje meemaakt. Volgens mij begrijp je dan nog steeds niet wat fundamenteel verwantschap is. Klik om te vergroten... Misschien kun je ook even uitleggen wat "fundamenteel verwantschap" is?"
"Beste trip report ever. Ga er maar even voor zitten…..😬 DrugsForum: Speed + 2cb experiment, in mn eentje • Tripreports - Psychedelica drugsforum.info"