Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Sinds februari 2009 snuif ik terpentine. Dagelijks. En ik kon er al heel snel niet meer mee stoppen. Ik heb pogingen gedaan maar kon deze niet langer dan een paar dagen volhouden. Het ruikt zo lekker, is zo dicht binnen handbereik, overal te koop, makkelijk mee te nemen etc... Heb zo'n spijt dat ik er ooit mee begonnen ben. Vind het ook zo'n stomme verslaving...terpentine... Ben heel erg bang dat ik beschadigingen in mijn lijf en/of hoofd heb. Ik merk de laatste tijd ook dat ik enorm vergeetachtig ben. Ik durf niemand er over te vertellen, ik schaam me zou dat ik het doe en dat het stoppen niet lukt...het erover hebben roept al een enorme behoefte op aan het snouven van terpentine. Het liefst zou ik er de hele dag aan ruiken... Zoveel mensen hier zijn verslaafd of gebruiken, maar dan wel serieuze middelen, kom ik aan met terpentine... Toch probeer ik mezelf serieus te nemen, ik weet dat ik hulp nodig heb. Ik heb niet het idee dat het snuiven mijn functioneren aantast, ik kan normaal functioneren. Ben zelfs getrouwd en moeder van 2 kinderen. Ben alleen bang voor de schade die ik mijn lichaam toebreng. Ik wil ermee stoppen, straks heb ik ergens een vette tumor zitten! Ik wil het mijn kinderen niet aan doen dat ik later vanwege mijn verslaving ernstig ziek ben en ik ze niet kan zien opgroeien, er niet voor ze kan zijn... Wie snuift er hier ook terpentine of heeft dit gesnoven? Of iets vergelijkbaars? En ook zo lang en structureel? Wie weet er meer over de effecten en gevaren ervan? En: Hoe kom ik ervan af? Het is zó tegenstrijdig, er mee willen stoppen maar tegelijkertijd hunkeren naar de geur ervan... (volgens mij is het effect niet eens zo groot dat je er echt high van wordt...) Ik hoop op bruikbare reacties...vast bedankt..."
"Bedankt voor jullie reacties! Ik realiseer me steeds meer dat ik een groot probleem heb. Ik ben nu op zoek naar de mogelijkheden en wat bij mij past...en iemand om in vertrouwen te nemen. Ben ook als de dood dat mijn kinderen me afgenomen zullen worden. Al worden zij helemaal niet verwaarloosd of iets dergelijks, ze komen niets te kort, niet op materieel gebied, niet op psychosociaal en emotioneel gebied. Ze zijn juist alles voor me..."
"A.s. maandag word ik opgenomen in een kliniek om af te kicken. Ben bang, maar wil het wel graag doen. Ben bang voor de periode na het afkicken. Vluchtige middelen kom je overal tegen en zijn makkelijk verkrijgbaar... Heb nu zoveel twijfels, ben ik wel verslaafd (genoeg)? Kan ik er niet toch zelf mee stoppen??? Pff zo verwarrend... Ga meteen ook afkicken van alle meds die ik slik (o.a. oxazepam). Ik ga naar een kliniek van addictioncare in z-afrika. Zijn er meer mensen die daar ervaring mee hebben?"
"Dank je wel voor je reactie, heel erg fijn!"
"Geen terpentine meer gebruikt, wel ontzettend gevoelig voor alle vluchtige stoffen. Zelfs uitlaatgassen, verfluchten, stickerverwijderaar, nagellak, schoenimpregneerspray etc etc. En het moeilijke is dat het niet altijd te ontlopen is...de geuren zitten in mijn neus zonder dat ik de keus heb ze te inhaleren. Het is en blijft dus een moeilijke strijd. Mijn neus staat op scherp en ruikt alles...zelfs de drukinkt van kranten en tijdschriften. Heb veel zucht en ben regelmatig op zoek naar 'iets' (maar heb gelukkig bewust niks in huis en in de winkel kan ik me altijd beheersen..). Sta onder begeleiding van fantastisch team van mensen van Addiction Care, heb er heel erg veel aan. Verblijf in ZA was ook heel goed voor me. Heel graag zou ik in contact komen met iemand die dezelfde verslaving heeft als ik (vluchtige middelen). Ben nog niemand tegengekomen tot op heden."