Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Na lang te hebben meegelezen toch maar een account aangemaakt. Ik gebruik nu 5 jaar oxycodon en oxynorm na een zware beenbreuk met blijvende pijn. Ik kan wel zeggen dat ik heel afhankelijk ben van de opiaten en ik kan heel lastig op mijn partner overbrengen hoe ik mij voel als ik bv aan een nieuwe dosis toe ben of als ik een behoorlijke dip vanwege de pijn heb. Ik merk ook dat ik niet meer alleen maar slik vanwege de pijn maar inmiddels ook al bv de drukte om mee heen me aanvliegt. Even snel 2 snelwerkende en dan ben ik weer rustig. Maar waar ik vooral na op zoek ben is hoe ik mijn partner beter kan laten begrijpen hoe dit is, en hoe je je zo het ene moment goed en het andere moment volkomen kut kan voelen. Ik snap ook wel dat dat voor iemand die hier niet mee zit onbegrijpelijk is. Mocht iemand tips hebben hoor ik dat graag. Groetjes"
"missWappie zei: Je kunt iemand nooit precies laten voelen wat jij (emotioneel) voelt. Ik begrijp dat jij je onbegrepen voelt en graag beter met je partner wilt communiceren. Dat is goed, want communicatie is belangrijk. Ik denk dat een gesprek niet zo succesvol is als jij als enige doel hebt om je partner te laten begrijpen hoe JIJ je voelt, hoe moeilijk het allemaal wel niet is voor JOU. Probeer je juist eens in te leven in hoe het is voor je partner om met jou en jouw(verslavings/pijn/stemmings) issues te moeten dealen. Hoe jullie er samen aan kunnen werken om jullie relatie gezellig te houden ondanks de moeilijkheden op jullie pad. Vraag je partner eens hoe die tegen de situatie aankijkt en neem dat antwoord ook serieus. Op die manier heb je een veel betere opening om wederzijds begrip te kweken. En als jullie er samen niet uitkomen, kun je er natuurlijk ook voor kiezen om professionele (psychisch/relatie)hulp te zoeken, voor zover je die nog niet hebt. Veel succes! Klik om te vergroten... Bedankt voor je antwoord. Hier kan ik zeker wat mee! Vooral het deel; hoe is het voor mijn partner. Dank je wel!"