Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste leden, Ik zit met een probleempje en dat gaat gelukkig niet zo zeer over mijzelf, maar over een vriendin van mij. Zij verkeert in redelijk slechte gezondheid en mentaal is zij ook niet helemaal stabiel. Toch, ook na een goed gesprek met haar te hebben gehad, vindt zij het normaal om 3 keer in zeer kort tijdsbestek te gebruiken. Ze heeft 1 keer een bad trip gehad en reageert verder niet altijd even lekker op XTC. Nu gaan we binnenkort weer naar een feestje waar ze weer per se wil gebruiken. Ik zelf wil ook weer een keer genieten, maar dit staat mij toch behoorlijk in de weg. Wat te doen?"
"Chillax zei: Ik ken het, heb precies hetzelfde met een vriend. Al 100 keer uitgelegd dat het niet verstandig is. Maar uiteindelijk zal bij misbruik van MDMA (XTC) de werking steeds minder worden en de katers steeds erger. Het reguleert zichzelf in dit zin vanzelf omdat het op een gegegeven moment niet meer het gewenste effect geeft en dat komt vaak ook niet meer terug. Eeuwig zonde, maar haar eigen keuze... Klik om te vergroten... wie niet horen wil moet maar voelen dus. Als iemand echt niet wil luisteren en ik mijn best heb gedaan, tsja.. Ik kan idd niet veel meer doen dan waarschuwen"
"Het is al een behoorlijke tijd geleden dat ik mij heb ingelogd op mijn account, hoewel ik altijd met veel plezier door allerlei berichten scroll. Ik zou zo urenlang informatie kunnen vergaren via dit forum. Anyways, mijn eerste post ging over de ander, nu gaat het echter over mij. Het leven kent flinke pieken en dalen, zo ook het mijne. Ik zit in de laatste fase van mijn studie. Je kunt stellen dat ik alles behoorlijk op een rijtje heb, alles lijkt ogenschijnlijk prima te gaan richting de buitenwereld want helaas ben ik iemand die haar diepste gevoelens opkropt en ik kwel mezelf hier echt mee. Ik ben mij maar al te goed bewust van hoe ik in elkaar zit, mijn trauma's, gevoeligheden etc etc. Maar juist die bewustheid zit soms ook in de weg, vooral nu met mijn toenemende gebruik van in dit geval 3mmc. Ik baal ontzettend van mezelf namelijk. Sinds oud en nieuw is er misschien 1 weekend geweest waarin ik niet heb gebruikt en hoewel ik na 3 sleutelpuntjes (gelukkig wel 1 keer per week en alleen in het weekend) echt genoeg heb, maak ik mij vooral zorgen om de redenen achter mijn gebruik. Ik voel me niet goed de afgelopen tijd, resulteert weer in gebruik en daardoor voel ik mij weer slechter etc en zo blijft deze cirkel ronddraaien. Ik heb gemerkt dat je echt een sterke wilskracht moet hebben om dit spul links te laten liggen en ik ben continue een excuus voor mezelf aan het verzinnen om toch maar weer wat te gebruiken. Ik weet de redenen van mijn gebruik, ik weet hoe toxisch 3mmc is, ik ben mij bewust van de risico's en ook nog eens gevoelig voor psychische klachten en toch grijp ik continue weer naar dit middel. Ik denk dat weggooien en afleiding zoeken de oplossing gaat zijn, maar ook vooral werken aan mijn trauma's en herstel. Maar ergens ben ik daar ook weer zo bang voor. That's it, ik wilde vooral even van mij afschrijven. En drop vooral hier jouw ervaringen en hoe je hiermee eventueel omgaat als je dit herkent."
"FredKroket zei: In wat voor setting gebruik je? In gezelschap (met drank?) Of juist alleen om je gevoelens te dempen? Klik om te vergroten... Voornamelijk in gezelschap, met feestjes, soms met alcohol maar soms ook zonder. De laatste tijd is de drang om wat te pakken groter, ongeacht setting."
"Levensgenieter23 zei: Ik heb een vergelijkbaar verhaal als jou (ook laatste jaar studie, ook 3mmc, ook om gevoelens te onderdrukken, etc) en kan je een paar tips geven die mij nu niet meer in de verleiding brengen om het te gebruiken. Ik weet niet waar jij je spul vandaan haalt, ik ga ervan uit dat je het zelf haalt. Ik had altijd wel een redelijke voorraad in huis en daar ging het al mis. Mijn tip, zorg dat je niks in huis hebt, de verleiding is dan sowieso al een heel stuk minder. Volgende tip, invloeden die je in de verleiding brengen te gebruiken (voorlopig tijdelijk) te vermijden, en soms zelfs beter voor altijd te vermijden i.v.m. hele slechte invloed maar dat is aan jou! dus mocht dit een persoon zijn, heel bot maar die zou ik dan even vermijden. Is dit uitgaan, dan zou ik dit even vermijden tot je weer de controle terug hebt. Maak afspraken met jezelf hoe vaak je mag gebruiken, aangeraden eens per 3 maanden, maar dit zou erg knap zijn. Ik zou eerst maar eens een maand gaan doen en dan uitbouwen. en ook op wat voor gelegenheden je mag gebruiken van jezelf (festivals/feesten?). Als jij nu even een tijd niet gebruikt ga je je ook weer beter in je vel voelen en als je dan uiteindelijk weer mag gebruiken is het ook weer speciaal en iets om naar uit te kijken! dat is dus ook een mooie motivatie. Krijg de controle terug voordat het te laat is! Hopelijk heb je hier iets aan! Klik om te vergroten... Denk het wel! Het punt is inderdaad, als het er niet is kun je ook niet beginnen. Tegen mezelf zeggen dat ik maar 1 puntje neem eindigt altijd in een teleurstelling ivm het hoge craving gehalte. Als ik niks neem is er ook geen craving. Eens per maand gebruiken vind ik een heel reëele doelstelling."