Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik en muziek, de basis van mijn ego

Drugsgebruik en muziek, de basis van mijn ego

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
I
IgNor BeamLid
01-01-2024, 00:00
#1


Ik ben een lange poos aan het twijfellen geweest.
Ga ik dit posten, en wil ik dit misschien niet doen omwile van twee redenen?

Ten eerste: Is het niet te persoonlijk, ten tweede is het niet spam?

Om met de eerste te beginnen. Ja het is nogal persoonlijk, maar hee, wat voor zin heeft het hier om juist hier onpersoonlijk te zijn. Een nickname is leuk, maar om nu met een nickname ook nog onecht te zijn... aan de andere kant. Een priveekant, wat een persoonlijke website ergens toch is, is minder gemakkelijk open te gooien op een forum als deze.

Ten tweede? Is het geen spam? In de zin dat het mijn persoonlijke creatieve uitspattingen zijn, mag ik het hier plaatsen, anderzijds zal spam worden verwijderd. De reden van het hier plaatsen is echter wel weer drugsgerelateerd. Over iedere song zou ik een drugs-report kunnen schrijven. Het proces van improviseren, componeren, en uiteindelijk opnemen van de muziek, levert soms een rush in mijn ziel, hoofd of 'mijn zijn' die vergelijkbaar zijn met drugsgebruik. Dit niet alleen, al die jaren dat ik muziek componeer, gebruik ik er drugs bij. Dit is standaard blowen, en sommigen onder invloed van periodes speed gebruik.

Onderzoek naar mijn eigen historie hierin levert twee frapante, voor mij persoonlijk opvallende constateringen.

Blowen heeft over het algemeen een eh, zogenaamde afleidende werking... de resultaten blijven onafgemaakte stukken experiment. Het blijven zoeksels ergens, die sneller verstranden met het verloop van een paar maanden. Alle stukken zijn chaos, ookal beleef ik de momenten van maken het ordelijk. Ik kom niet tot een eind. De luisteraar vraagt zich af: wat wil je nu eigenlijk brengen...

Muziseren onder speed heb ik een lange tijd achterwege gelaten, vooral omdat het proces van het musiceren zo vaak strandde in urenlange van alles uitproberen, en steeds met het uber-gevoel dat alles wat je doet een gegarandeerde hit was..... Nettoresultaat van 14 uur ubergevoel was echter de weg kwijt... Dit echter stamt weer uit een tijd dat ik vooral experimenteerde met muziek, nog niet voldoende technische ervaring etc

Nu heb ik twee periodes gekend, waarin ik tijdens dagelijks speed gebruik, maar wel als ervaren muzikant op het technische vlak aan de slag ben gegaan met een aantal improvisaties, en het is frapant te constateren dat het hierin wel lukt ergens te komen, wat erg vreemd lijkt voor me. Het was juist met speedgebruik dat ik nergens kwam, omdat alles steeds vastliep in een urenlang gefreak, wat alleen in de rush zelf iets voorstelde, waar een ieder ander mens, danwel ikzelf op nuchtere momenten.

Zoals bekend veranderen de waardens van de effecten van drugs drastisch bij dagelijks gebruik. Ik gebruik dan ook geen drugs dagelijks om nog steeds die eerste rush te ervaren.... integendeel..De tijd dat ik gelukkig was met nachten doorrushen op speed heb ik al lang gehad.... cool, dat vast, maar beetje te ongezond voor een vent van 42...

Terug bij de muziek, en waarom dit schrijven..... Muziek is mijn ego. Een spiegelbeeld, wat ik broodnodig heb te kunnen constateren, analizeren, leren, en uiteindelijk te doorgronden hoe ik mij voel in bepaalde situaties. Drugsgebruik loopt hierin parrallel. Ik blow al heel lang dagelijks, let wel, alles in lage hoeveelheden. Ik funktioneer verder goed voor wat betreft maatschappelijke status, hoewel ik wat vervreemd overkom. Als geen ander besef ik terdege dat ik een vreemde ben, en mij niet vreemd gedraag doordat ik gebruik. Het gebruik past bij het vreemd zijn, en is daar ook ondergeschikt aan...

Om een voorbeeld te geven... ik denk altijd erg veel en dieper na dan gemiddeld, over van alles. Ik zou heel graag willen dat dit niet zo was, maar ja. Dat ben ik nu eenmaal, van kinds af. Kwam al heel snel met vragen als Waarom eigenlijk, daarbij de ondervraagde steeds af laten vragen, heuh? daar heb ik niet niet eens aan gedacht... Het is dan ook 'logisch' dat hierin drugsgebruik stimulerend kan werken, en juist op dit punt heb ik de laatste twee jaar dus verbasende conclusies kunnen trekken.

Blowen tijdens muziek maken werkte averechts, het bracht wel meer diepgang (parrallel aan het dieper denken) maar datzelfde diepere gedeelte bevatte slechts meer vaagheden, en uiteindelijk dus moeilijker te bevatten voor mijzelf (het komt niet tot een eind, zie boven)

Met een 'verstandig' speed gebruik, dus ondersteunend aan het doel van gebruik kwam ik daar echter wel, en het is dan ook vreemd voor me, dat juist de big hits die ik gemaakt heb door de jaren heen, allen onder invloed van speed zijn gemaakt. Het zijn ook de enigste nummers die de tand des tijds zullen blijven weerstaan. Allee, voor mij dan in ieder geval. EN, bovenal... ze kwamen ergens, een einde zegmar...

Nu het half laatste jaar (zonder speedgebruik) hierover aan het dubben geweest. Wie ben ik, wat bereik ik? Waarom bereik ik iets niet? Hoe zit dat met dat vele denken? Hoe werken eigenlijk mijn hersens? Als ik effe een pakkie shag ga halen bij een benzinepomp 500 mtr verderop, wat is dan precies het aantal gedachtens over hoeveel onderwerpen die in mijn hoofd tevoorschijnkomen tov een gemiddeld mens...

Muziek en drugsgebruik is een spiegelbeeld, dus dacht ik, als ik de muziek effe uitschakkel zie ik nog wel wie ik ben in de spiegel... Iemand die snel vastloopt in chaos En soms denk ik nu wel eens, ok: wat veroorzaakt een versterking in chaos tov van muziek met betrekking tot muziek. Juist blowen. En steeds meer besef ik dat het eigenlijk mooie was aan een paar maanden dagelijks lichte hoeveelheden speed te gebruiken, dat ik die maanden echter in het geheel niet blowde. Ontchaossen lijkt het

Misschien wordt het tijd voor het stoppen met blowen, maar dit is heel moeilijk als je beseft dat ik al vanaf mijn 18de elke dag blow, en eigenlijk dus al 24 jaar denk dat ik mij er daardoor goed voel....

Spiegeltje spiegeltje aan de wand?
Of 1 belijnd in de hand?

www.dasegomeines.net/singles/hymnenoir/ ... r-full.mp3
www.dasegomeines.net/singles/03nursery.mp3
www.dasegomeines.net/singles/hymnenoir/ ... full01.mp3
www.dasegomeines.net/singles/hymnenoir/ ... el-128.mp3
www.dasegomeines.net/singles/hymnenoir/ ... st-128.mp3



Deze laatste, geeft aan hoe minimal het wordt met gebruik van speed, maar zo tot de kern hoe ik me op dat moment voelde, en wat ik op dat moment wilde vertellen, en gaat over een tienjarige stiefzoon.

Bovenstaande is muziek, waar je voor moet gaan zitten, en in moet kruipen van het begin tot eind. (of anders over moet slaan) Ik besef dat de toegankelijkheid voor niet drugsgebruikende luisteraars nauwelijks bestaat. Waar ik wel heel benieuwd naar ben is wat ervaren drugsgebruikers ervan vinden.

Is this music for drugs?

Greetings and Enjoy
IgNor
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#2
intrigerend topic vind ik. heb nu niet echt tijd, maar morgen zal ik er verder op ingaan. you got me anyway
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor het delen van je verhaal. Ik vind het mooi om te horen hoeveel muziek voor jouw betekend, ik ben (ook) zeker van mening dat zonder muziek ik een totale ego-death zou krijgen. Zoiets moois mag nooit worden ontnomen uit mijn leven. Ik ben er elke dag nog door gefascineerd dat er zoiets mooi bestaat.

Ik schrijf dit terwijl de klanken van jouw muziek m'n hoofd bereiken en moet zeggen dat het me zeker raakt. Het is zeer experimenteel en daardoor weer zeer toegangelijk voor mijn oren. Ik hou van muziek in alle soorten en maten, het moet iets geven, iets unieks... Dat gevoel creeerd deze. Ik hoop niet dat ik je beledig: het is dromerige spacy muziek.

Je geeft je inderdaad wel bloot, want je moet weten dat ik nu, na 1 muisklik toch best wel wat persoonlijke informatie van je hebt gevonden. Maar hoe dan ook, hier zit totaal geen volk die dit op wat voor manier dan ook wil misbruiken. En omtrent de ''spam'', dat is uitgesloten, muziek is muziek!

Ik begrijp eigenlijk niet waarom je deze muziek zo zeker aan drugs wil linken. Ik vind dat je als ervaren muziekliefhebber overal voor open moet staan. Daar hoeft niet meteen een stempel drugsmuziek op toch?

Misschien heb je hier wat aan!

Groetjes sp@ce!
I
IgNor BeamLid
01-01-2024, 00:00
#4
@ spaceman

je schreef: Ik schrijf dit terwijl de klanken van jouw muziek m'n hoofd bereiken en moet zeggen dat het me zeker raakt. Het is zeer experimenteel en daardoor weer zeer toegangelijk voor mijn oren. Ik hou van muziek in alle soorten en maten, het moet iets geven, iets unieks... Dat gevoel creeerd deze. Ik hoop niet dat ik je beledig: het is dromerige spacy muziek.

eh, groot compliment gevonden in je antwoord... zeker dat het muziek is die je 'raakt'. Uiteindelijk is het daarom waarom je iets schrijft en maakt denk ik.

je schreef: Je geeft je inderdaad wel bloot, want je moet weten dat ik nu, na 1 muisklik toch best wel wat persoonlijke informatie van je hebt gevonden. Maar hoe dan ook, hier zit totaal geen volk die dit op wat voor manier dan ook wil misbruiken.

eh, ik denk aan de ene kant maar zo, gewoon laten zien wie ik ben, zodat er ook geen wens meer is iets te onderzoeken naar me. Ik ben ik, soi, dan weet iedereen vrij snel dat er niets te halen valt. Ik ben slechts een mens, gebruik drugs, en kan hierover open zijn omdat ik met mijn 42ste hierover geen verantwoordelijkheden meer over hoef af te staan.(single, kinderloos enzo :wink: Daarbij is mijn drugsgebruik in vergelijk met het gemiddelde wat hier zoals gepost wordt nogal behoorlijk truttig te noemen. Eerder ben ik nog wel wat bedeesd mijn muziek hier open te zetten. Dat is pas persoonlijk. Het is misschien daarin dat men mij misschien wat vreemd vinden, maar dat is op zich niet vreemd, ook in real life schijn ik eh, minder-toegankelijk over te komen. Wat natuurlijk niet zo is ;o)

Ow, en btw, ik heb ervaring met verschillende forums, in het begin was ik erg gecharmeerd van juist die waarin het gebruik van nicknames etc niet was toegestaan. Alleen onder eigen naam in schrijven. In het begin was ik hier erg van gecharmeerd, omdat het in ieder geval een hoop gescheld etc tegenhoudt. Mijn ervaring hierin overigs is dat juist daar een grotere anonimiteit heerst dan in forums met nicknames, in de zin van hoe open is men werkelijk... Het is altijd moeilijker eerlijk te zijn onder je eigen naam ergens...

je schreef: Ik begrijp eigenlijk niet waarom je deze muziek zo zeker aan drugs wil linken. Ik vind dat je als ervaren muziekliefhebber overal voor open moet staan. Daar hoeft niet meteen een stempel drugsmuziek op toch?

Ik weet langzamerhand zeker dat mijn drugsgebruik parrallel mijn muziek beinvloed, zoals het mijn leven erbuiten beinvloedt. Hierbij heb ik door de jaren heen rond mij heen nooit mensen gevonden die er fan van werden, er altijd met een bepaalde gereseveerdheid op reageerde. Allen overigs geen drugsgebruikers.

Ik ben nu specifiek met 1 CD bezig welke ik erg heb laten beinvloeden door een vaste gradatie blowen. Het is mijn eerste werk van dit jaar. Het concept voor dezer CD heb ik geheel opgeslagen in een mapje op twee harde schijven, inclusief alle instrumentsettings, samples, gebruikte vocals, geschreven teksten etc. Tegen de tijd dat ik weer eens een keer tegen wat speed aanloop zal ik met de juiste rush hetzelfde pakketje opnieuw aanpakken en remixen... Beide resultaten zijn dan weer als een soort trip-report voor me.

Wat ik overigs steeds helderder begin te beseffen is welke rol drugsgebruik nu eigenlijk speelt tov muziek en andere elementen van mijn ego. Of nog wel precies stimulerend werkt, of misschien juist destructief. (in de zin van leuk gefreak, maar het komt niet echt ergens)

De meest gefreakte drug geprobeerd: Nuchter zijn. Ik heb een aantal maanden gekend zonder blowen, drinken, speed of wat dan ook... Dat is pas trippen!! Het is alsof je jezelf uitgroeit, vol adreline een mens te zijn, energierijk, spraakzaam, en dromen snachts!! Het is alleen zo focking eng, het teveel aan denken loopt dan ook weer ergens vast. In die periode heb ik wel gemerkt te vervreemden van mijn eigen muziek... Zoals je het zal zelf omschreef... Dromerige spacey muziek, een andere demensie ergens.

Anyway, thanks for replying. Excuses voor de wat verlaatte reactie.

ps. Heb laatst een vreemde avond gekend, haast hallucinatief te noemen, door de aanschaf van een nieuwe hoofdtelefoon. Vorige ging al een aantal jaren mee, en daar ik alles opneem, en meestens beluister met de hoofdtelefoon, kende ik de stukken zoals ze waren van binnen en buiten... Nu blijkt door nieuwe hoofdtelefoon dat een aantal frequentiegebieden te voorschijn zijn gekomen die ik voorheen werkelijk waar niet verzonnen heb, danwel ooit gehoord... Was wel maf, in de zin van hee, wie heeft dat erbij gedaan??

Groetjes
IgNor :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."