Ik ben een lange poos aan het twijfellen geweest.
Ga ik dit posten, en wil ik dit misschien niet doen omwile van twee redenen?
Ten eerste: Is het niet te persoonlijk, ten tweede is het niet spam?
Om met de eerste te beginnen. Ja het is nogal persoonlijk, maar hee, wat voor zin heeft het hier om juist hier onpersoonlijk te zijn. Een nickname is leuk, maar om nu met een nickname ook nog onecht te zijn... aan de andere kant. Een priveekant, wat een persoonlijke website ergens toch is, is minder gemakkelijk open te gooien op een forum als deze.
Ten tweede? Is het geen spam? In de zin dat het mijn persoonlijke creatieve uitspattingen zijn, mag ik het hier plaatsen, anderzijds zal spam worden verwijderd. De reden van het hier plaatsen is echter wel weer drugsgerelateerd. Over iedere song zou ik een drugs-report kunnen schrijven. Het proces van improviseren, componeren, en uiteindelijk opnemen van de muziek, levert soms een rush in mijn ziel, hoofd of 'mijn zijn' die vergelijkbaar zijn met drugsgebruik. Dit niet alleen, al die jaren dat ik muziek componeer, gebruik ik er drugs bij. Dit is standaard blowen, en sommigen onder invloed van periodes speed gebruik.
Onderzoek naar mijn eigen historie hierin levert twee frapante, voor mij persoonlijk opvallende constateringen.
Blowen heeft over het algemeen een eh, zogenaamde afleidende werking... de resultaten blijven onafgemaakte stukken experiment. Het blijven zoeksels ergens, die sneller verstranden met het verloop van een paar maanden. Alle stukken zijn chaos, ookal beleef ik de momenten van maken het ordelijk. Ik kom niet tot een eind. De luisteraar vraagt zich af: wat wil je nu eigenlijk brengen...
Muziseren onder speed heb ik een lange tijd achterwege gelaten, vooral omdat het proces van het musiceren zo vaak strandde in urenlange van alles uitproberen, en steeds met het uber-gevoel dat alles wat je doet een gegarandeerde hit was..... Nettoresultaat van 14 uur ubergevoel was echter de weg kwijt... Dit echter stamt weer uit een tijd dat ik vooral experimenteerde met muziek, nog niet voldoende technische ervaring etc
Nu heb ik twee periodes gekend, waarin ik tijdens dagelijks speed gebruik, maar wel als ervaren muzikant op het technische vlak aan de slag ben gegaan met een aantal improvisaties, en het is frapant te constateren dat het hierin wel lukt ergens te komen, wat erg vreemd lijkt voor me. Het was juist met speedgebruik dat ik nergens kwam, omdat alles steeds vastliep in een urenlang gefreak, wat alleen in de rush zelf iets voorstelde, waar een ieder ander mens, danwel ikzelf op nuchtere momenten.
Zoals bekend veranderen de waardens van de effecten van drugs drastisch bij dagelijks gebruik. Ik gebruik dan ook geen drugs dagelijks om nog steeds die eerste rush te ervaren.... integendeel..De tijd dat ik gelukkig was met nachten doorrushen op speed heb ik al lang gehad.... cool, dat vast, maar beetje te ongezond voor een vent van 42...
Terug bij de muziek, en waarom dit schrijven..... Muziek is mijn ego. Een spiegelbeeld, wat ik broodnodig heb te kunnen constateren, analizeren, leren, en uiteindelijk te doorgronden hoe ik mij voel in bepaalde situaties. Drugsgebruik loopt hierin parrallel. Ik blow al heel lang dagelijks, let wel, alles in lage hoeveelheden. Ik funktioneer verder goed voor wat betreft maatschappelijke status, hoewel ik wat vervreemd overkom. Als geen ander besef ik terdege dat ik een vreemde ben, en mij niet vreemd gedraag doordat ik gebruik. Het gebruik past bij het vreemd zijn, en is daar ook ondergeschikt aan...
Om een voorbeeld te geven... ik denk altijd erg veel en dieper na dan gemiddeld, over van alles. Ik zou heel graag willen dat dit niet zo was, maar ja. Dat ben ik nu eenmaal, van kinds af. Kwam al heel snel met vragen als Waarom eigenlijk, daarbij de ondervraagde steeds af laten vragen, heuh? daar heb ik niet niet eens aan gedacht... Het is dan ook 'logisch' dat hierin drugsgebruik stimulerend kan werken, en juist op dit punt heb ik de laatste twee jaar dus verbasende conclusies kunnen trekken.
Blowen tijdens muziek maken werkte averechts, het bracht wel meer diepgang (parrallel aan het dieper denken) maar datzelfde diepere gedeelte bevatte slechts meer vaagheden, en uiteindelijk dus moeilijker te bevatten voor mijzelf (het komt niet tot een eind, zie boven)
Met een 'verstandig' speed gebruik, dus ondersteunend aan het doel van gebruik kwam ik daar echter wel, en het is dan ook vreemd voor me, dat juist de big hits die ik gemaakt heb door de jaren heen, allen onder invloed van speed zijn gemaakt. Het zijn ook de enigste nummers die de tand des tijds zullen blijven weerstaan. Allee, voor mij dan in ieder geval. EN, bovenal... ze kwamen ergens, een einde zegmar...
Nu het half laatste jaar (zonder speedgebruik) hierover aan het dubben geweest. Wie ben ik, wat bereik ik? Waarom bereik ik iets niet? Hoe zit dat met dat vele denken? Hoe werken eigenlijk mijn hersens? Als ik effe een pakkie shag ga halen bij een benzinepomp 500 mtr verderop, wat is dan precies het aantal gedachtens over hoeveel onderwerpen die in mijn hoofd tevoorschijnkomen tov een gemiddeld mens...
Muziek en drugsgebruik is een spiegelbeeld, dus dacht ik, als ik de muziek effe uitschakkel zie ik nog wel wie ik ben in de spiegel... Iemand die snel vastloopt in chaos En soms denk ik nu wel eens, ok: wat veroorzaakt een versterking in chaos tov van muziek met betrekking tot muziek. Juist blowen. En steeds meer besef ik dat het eigenlijk mooie was aan een paar maanden dagelijks lichte hoeveelheden speed te gebruiken, dat ik die maanden echter in het geheel niet blowde. Ontchaossen lijkt het
Misschien wordt het tijd voor het stoppen met blowen, maar dit is heel moeilijk als je beseft dat ik al vanaf mijn 18de elke dag blow, en eigenlijk dus al 24 jaar denk dat ik mij er daardoor goed voel....
Spiegeltje spiegeltje aan de wand?
Of 1 belijnd in de hand?
www.dasegomeines.net/singles/hymnenoir/ ... r-full.mp3
www.dasegomeines.net/singles/03nursery.mp3
www.dasegomeines.net/singles/hymnenoir/ ... full01.mp3
www.dasegomeines.net/singles/hymnenoir/ ... el-128.mp3
www.dasegomeines.net/singles/hymnenoir/ ... st-128.mp3
Deze laatste, geeft aan hoe minimal het wordt met gebruik van speed, maar zo tot de kern hoe ik me op dat moment voelde, en wat ik op dat moment wilde vertellen, en gaat over een tienjarige stiefzoon.
Bovenstaande is muziek, waar je voor moet gaan zitten, en in moet kruipen van het begin tot eind. (of anders over moet slaan) Ik besef dat de toegankelijkheid voor niet drugsgebruikende luisteraars nauwelijks bestaat. Waar ik wel heel benieuwd naar ben is wat ervaren drugsgebruikers ervan vinden.
Is this music for drugs?
Greetings and Enjoy
IgNor