Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPortishead

Portishead

5 antwoorden
662 weergaven
18-5-2026
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
Donderdag 8 mei, Vorst Nationaal, Brussel:

-
-spaceman-Lid
wauw! dat is wel heel erg vet... die zou ik graag live zien...

Portishead naar HMH Amsterdam en Vorst Nationaal Brussel

Maandag 7 april geeft de Britse band Portishead voor het eerst in tien jaar een concert in Nederland in de Heineken Music Hall in Amsterdam en op 8 mei in Vorst Nationaal in Brussel. Mojo Concerts bevestigde dinsdagmorgen dat de voorverkoop voor de Nederlandse show in de HMH op zaterdag 26 januari om 10.00 uur begint. Voor Belgie is de voorverkoop inmiddels van start via Proximus Go For Music, zo meldde Live Nation België. Maandag maakte het Britse NME al bekend dat de band voor shows naar Amsterdam en Brussel zal komen. Een nieuw Portishead-album staat in de planning voor april van dit jaar.

Portishead wordt in 1991 in Bristol opgericht door multi-instrumentalist Geoff Barrow en zangeres Beth Gibbons. Het eerste album ‘Dummy’, dat drie jaar later verschijnt, zorgt mede dankzij de hits ‘Glory Box’ en ‘Sour Times’ voor een wereldwijde doorbraak. De combinatie van trip hop met vleugjes jazz en blues, samples van jaren ‘60 en ‘70 nummers en Gibbons’ karakteristieke stem levert Portishead eveneens een prestigieuze Mercury Prize op. In 1997 verschijnt het tweede album ‘Portishead’. In datzelfde jaar geeft de band ook een concert samen met het New York Philharmonic orchestra dat als ‘Roseland NYC Live’ wordt uitgebracht. Kort daarna gaan de bandleden hun eigen weg met eigen projecten, maar in 2005 komen ze weer bij elkaar.
A
AdrenochroomLid
Wow lijkt mij ook wel gaaf, erg vage muziek, lijkt me wel leuk met..... ketamine?! :P
-
-spaceman-Lid
de muzieksoort word triphop genoemd al zijn de artiesten zelf het er meestal niet mee eens... trippen dus! :P
3
3970Lid
HMH is helaas al uitverkocht, Brussel niet...ik heb er alvast enkele besteld :hearteyes:

Hemi
-
-spaceman-Lid
3970 zei:
HMH is helaas al uitverkocht, Brussel niet...ik heb er alvast enkele besteld :hearteyes:

Hemi
Klik om te vergroten...

lucky bastard... ik ken portishead al vanaf dat ik een broekie was... mn moeder luisterde het toen altijd... ik ga het geld niet voor elkaar krijgen... hoe duur is t eigenlijk?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."