Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWederom nieuwe track (triphop)

Wederom nieuwe track (triphop)

8 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#1
TeKNoZem zei:
Beetje vage omschrijving idd, maar het is ook een drugsforum ey. Desnoods kan ik nog wel een screenshot maken van de optie. ;x
Klik om te vergroten...

Buffer size is dat. Hoe groter de buffer, hoe minder je FL kraakt. Maar ook hoe groter de tussentijd is tussen een toetsaanslag en de registratie daarvan.

alcoholist zei:
nu we het tog over fl hebben,ik heb een probleempje,al heel lang, wanneer ik iets inspeeld,dan komen de noten ong.1 blokje te vroeg.erg iritand,moet welke keer alles een beetje achteruit zetten. ze zeggen dat het aan me buffer ligt ofzo,maar heb een goeie geluidskaart van 99euro.
heb alles geprobeert maar niks werkt.ook geen automatic quantisize
Klik om te vergroten...

Klinkt alsof het ook iets met latency te maken heeft. ASIO drivers geinstalleerd?
D
Dig_this_vibeLid
01-01-2024, 00:00
#2
En alweer een nieuwe track. Moet er meteen bij zeggen dat de mix verre van optimaal is. M'n laptop trok de vele plugins etc. niet meer, heb er maar het beste van gemaakt.

Reacties zijn welkommm!

http://www.myspace.com/bewleymingles

of de zshare link:

http://www.zshare.net/audio/67097833cfa5c49d/
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb niet zoveel verstand van deze genre,maar vind de snare een beetje lame
en de mix is wat minder,voorderest een relaxe beat,lekkere bass!
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#4
zo.. das heel rustig. ;o

Klinkt opzich niet slecht nee, maar zoals alcoholist zegt vinsd ik de snare welke, volgensmij, een fingersnap of een handclap is niet bij de rest van het nummer passen. die sample mist de strakheid die de rest van de samples wel hebben. =) Just my 2 cents.

Btw, als je FL gebruikt kan je als het goed is de delay in ms instellen voor het geluidsprocessing bij het geluids tablet onder opties. als je die omhoog schroeft gaat je geluidskaart niet meer zo snel over de zeik en blijf je alles strak horen zonder kliks en distortion in de output welke idd het afmastere van een nuummer bijna onmogelijk maakt. Het enige wat je mss merkt als je dit gedaan hebt is een miniscule delay tussen het op play klikken en het afspelen.

Beetje vage omschrijving idd, maar het is ook een drugsforum ey. Desnoods kan ik nog wel een screenshot maken van de optie. ;x
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#5
TeKNoZem zei:
zo.. das heel rustig. ;o

Klinkt opzich niet slecht nee, maar zoals alcoholist zegt vinsd ik de snare welke, volgensmij, een fingersnap of een handclap is niet bij de rest van het nummer passen. die sample mist de strakheid die de rest van de samples wel hebben. =) Just my 2 cents.

Btw, als je FL gebruikt kan je als het goed is de delay in ms instellen voor het geluidsprocessing bij het geluids tablet onder opties. als je die omhoog schroeft gaat je geluidskaart niet meer zo snel over de zeik en blijf je alles strak horen zonder kliks en distortion in de output welke idd het afmastere van een nuummer bijna onmogelijk maakt. Het enige wat je mss merkt als je dit gedaan hebt is een miniscule delay tussen het op play klikken en het afspelen.

Beetje vage omschrijving idd, maar het is ook een drugsforum ey. Desnoods kan ik nog wel een screenshot maken van de optie. ;x
Klik om te vergroten...
nu we het tog over fl hebben,ik heb een probleempje,al heel lang, wanneer ik iets inspeeld,dan komen de noten ong.1 blokje te vroeg.erg iritand,moet welke keer alles een beetje achteruit zetten. ze zeggen dat het aan me buffer ligt ofzo,maar heb een goeie geluidskaart van 99euro.
heb alles geprobeert maar niks werkt.ook geen automatic quantisize
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#6
alcoholist zei:
nu we het tog over fl hebben,ik heb een probleempje,al heel lang, wanneer ik iets inspeeld,dan komen de noten ong.1 blokje te vroeg.erg iritand,moet welke keer alles een beetje achteruit zetten. ze zeggen dat het aan me buffer ligt ofzo,maar heb een goeie geluidskaart van 99euro.
heb alles geprobeert maar niks werkt.ook geen automatic quantisize
Klik om te vergroten...

Rolvoorbeeld thread hijack, haha. xP

Uhm.. Tja, uh, speel je met midi controler in, of hoe speel je iets in? Als het via een midi controler, of een ander stuk hardware met een midi interface is kan het liggen aan de lag gegenereerd door het mogelijk omzetten van een midi signaal naar het type dat nodig is voor je computer om te gebruiken. Heb je een interne of een externe geluidskaart?

Bovendien zegt prijs niet al te veel, als je kijkt dat een top geluidskaartje van Creative al gauw een 250 euro kost, maar het een stukje hardware is welke niet geschikt is voor muziek productie, welke volgendmij idd vaak met de buffer te maken heeft. Natuurlijk ook met de chipset op 't bordje.
In tegenstelling tot dit soort kaarten die voor multimedia doeleinde gebruikt worden, dus een beetje van alles (gamen, muziek luisteren(daar zijn ze wel goed voor), en audio bij films of ander beeldmateriaal) heb je ook geluidskaarten speciaal voor home studio's, of iig muziek productie georienteerde geluidskaarten met een hogere doorvoersnelheid van audio data welke benodigd is wanneer men werkt met hoge qualiteits samples zoals FLACs of WAV's. Deze zijn dan weer minder geschikt voor multimedia, voornamelijk gamen gaat vaak moeizaam met storend geluid bij de iets goedkopere geluidskaarten uit dit segment, of dat ook voor de duurdere geld weet ik niet.
buiten dat zijn de aansluitingen op een professionele geluidskaart neit te vergeleiken met die van een multimedia kaartje. Vaak RCA(das toch Tulp?) aansluitingen om direct aan versterkers of actieve monitoren aan te sluiten. buiten dat is er eigelijk altijd nog een seriele aansluiting waar een kabel-dos op aangesloten kan worden voor bijv. MIDI apperatuur en een forse uitbreiding van audio in- en uitgangen.

Woops, beetje lang, maar goed. Lees 't aub door, en dan kijken we ff verder. ;o
Net of ik een verklaring van je afgenomen heb, lol. ;>
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#7
TeKNoZem zei:
alcoholist zei:
nu we het tog over fl hebben,ik heb een probleempje,al heel lang, wanneer ik iets inspeeld,dan komen de noten ong.1 blokje te vroeg.erg iritand,moet welke keer alles een beetje achteruit zetten. ze zeggen dat het aan me buffer ligt ofzo,maar heb een goeie geluidskaart van 99euro.
heb alles geprobeert maar niks werkt.ook geen automatic quantisize
Klik om te vergroten...

Rolvoorbeeld thread hijack, haha. xP

Uhm.. Tja, uh, speel je met midi controler in, of hoe speel je iets in? Als het via een midi controler, of een ander stuk hardware met een midi interface is kan het liggen aan de lag gegenereerd door het mogelijk omzetten van een midi signaal naar het type dat nodig is voor je computer om te gebruiken. Heb je een interne of een externe geluidskaart?

Bovendien zegt prijs niet al te veel, als je kijkt dat een top geluidskaartje van Creative al gauw een 250 euro kost, maar het een stukje hardware is welke niet geschikt is voor muziek productie, welke volgendmij idd vaak met de buffer te maken heeft. Natuurlijk ook met de chipset op 't bordje.
In tegenstelling tot dit soort kaarten die voor multimedia doeleinde gebruikt worden, dus een beetje van alles (gamen, muziek luisteren(daar zijn ze wel goed voor), en audio bij films of ander beeldmateriaal) heb je ook geluidskaarten speciaal voor home studio's, of iig muziek productie georienteerde geluidskaarten met een hogere doorvoersnelheid van audio data welke benodigd is wanneer men werkt met hoge qualiteits samples zoals FLACs of WAV's. Deze zijn dan weer minder geschikt voor multimedia, voornamelijk gamen gaat vaak moeizaam met storend geluid bij de iets goedkopere geluidskaarten uit dit segment, of dat ook voor de duurdere geld weet ik niet.
buiten dat zijn de aansluitingen op een professionele geluidskaart neit te vergeleiken met die van een multimedia kaartje. Vaak RCA(das toch Tulp?) aansluitingen om direct aan versterkers of actieve monitoren aan te sluiten. buiten dat is er eigelijk altijd nog een seriele aansluiting waar een kabel-dos op aangesloten kan worden voor bijv. MIDI apperatuur en een forse uitbreiding van audio in- en uitgangen.

Woops, beetje lang, maar goed. Lees 't aub door, en dan kijken we ff verder. ;o
Net of ik een verklaring van je afgenomen heb, lol. ;>
Klik om te vergroten...

hahahaha

ik heb een creative geluidskaart,weetniet precies welke,hij koste 99euro,en er staat altijd Patchmix,als ik de software op mn pc opstart.
het is een interne geluidskaart.
hij staat in contact met mn mixer
Phonic MM 1805.
en die weer met mn versterker.
ik gebruik een usb keyboard.
Midiplus Jr.
amateur achtig!, maar krijg in januarie gellukig een betere.

jij hebt zo te lezen wel aardig wat verstand man
hoe kom je aan al die kennis
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb die kennis voor een groot deel vergaard door te kijken wat voor spul ik kon kopen voor een kleine thuisstudio als ik het geld had. Haha. Ik gebruik atm zelfs de interne geluidskaart op m'n moederbord. XD

Maar! Als ik eenmaal iets heb om uit tegeven komt er een pro audiokaartje in. =) Handig, want dan kan ik ook m'n sequencer aan m'n PC aansluiten voor eventueel gebruik in FL of andere DAW's en VST's.
D
Dig_this_vibeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanks voor de reacties.

En Teknozem, ik ga even kijken wat betreft die latency, volgens mij staat ie' inderdaad niet zo hoog.

Nog meer mensen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."