#1
Illegale parties in leegstaande hangars in het industriegebied of in kraakpanden, zware underground oldskool techno en hardcore, total trash parties altijd, mensen lagen rond twee uur reeds KO in het midden van de dansvloer, een tafel, langst de kant - teveel ketamine of zo, te heavy combo, zolang ze nog ademen en niet blauw zien gewoon voorzichtig overheen proberen te stappen: drugs zijn er natuurlijk geen taboe, daarom is de party illegaal, allemaal zwaar onder invloed, heel het publiek, en geen nood om stiekem te snuiven of eender wat, dat kon open en bloot, iedereen doet het daar zo!
Meestal duurt zo'n party de volgende dag en nacht ook nog door, best dat je wat speed bij hebt om je recht te houden terwijl je ondertussen al een gram Molly in je kas hebt, of goed veel GHB meenemen en daar Coke op snuiven: fantastische euforie - en eens het dansen teveel is door een teveel aan drugs en slaap-deprivatie en je wankel, wazig en totaal van de kaart bent heerlijk onderuit in een zetel in de chillroom, dicht aanleunend tegen een leuk meisje dat graag wat geinig meedoet en waar je hopelijk nog mee in je wagen kan belanden diezelfde nacht, of haar mee naar je thuis nemen, desnoods op je pep een viagra erbij als je echt kapot bent, maar je bent tegen dan zo geil als ik weet niet wat, haha, en je kwam er vaak met meer dan eentje thuis, of met een hele groep bij iemand thuis nog lekker chill doordoen met drugs, zolang je kan iedereen recht houden met coke en/of speed, want de xtc, ghb, ketamine, alcohol en wiet wegen wel door na twee dagen en nachten non-stop volledig over de rooie zijn te gegaan.
En Freebase roken als de afterparty groep van onbekenden die we op de party hadden leren kennen mee tot bij mij kwam, ik was toen erg bedreven in propere Freebase uit te koken, en maar blijven doorroken, de raarste die er bij is staat al paranoide uit de raam te zien met de waan-angst dat de politie er staat, en muziek veel te luid zo vroeg op zondag-ochtend natuurlijk en een groep van makkelijk tien mensen of meer zelfs allemaal over the top on many different drugs door elkaar heen wartaal aan het verkopen, een meisje dat nog staat te shaken en je buren allemaal wakker gemaakt en die weten ook weeral dat je de gek hebt uitgehangen en weer griezelig veel rare geluiden zoals een gejuich als uiting van vaagheid in de kop en roes-tevredenheid van iemand, twee anderen die luid in discussie zijn over een totaal onzinnig onderwerp - degenen die prijs hadden waren al wat meer intiem met iemand, en mijn vaste party-genoot, toen toch, tot mijn 28ste zoiets, nog steeds maagd maar hetero, trok om de ene of andere reden altijd homo's aan die dan wanneer een paar mensen intiem werden bij hem kwamen flirten, en verlegen als mijn maat was durfde hij moeilijk te reageren op een onbekende, vage gast die plots met zijn hoofd op mijn party-buddy zijn schoot lag en zijn gezicht aan het strelen was, dan ging ik onderuit van het lachen, echt lachkicks die gewoon niet ophielden. Niemand die zich iets aantrekt van enige waanzin; fucked up is the theme of the moment - go totally crazy, let go every inhibition and give in to your perverted en freaky, fucked up over the top stilaan seksclub Johnny Snow wanneer je gekreun uit het toilet hoort komen en wat lawaai, hopelijk smost hij enkel in haar, eender waar in haar, maar niet op mijn toilet, geen zin om dat daags of daarna met een mega crash van totaal over je limiet te zijn gegaan bepaalde sappen van vreemd, trashy gestoord volk - leuke mensen dus die net als jijzelf lak hadden aan normen en waarden, en zich graag lieten gaan, geen preuts of achterbaks gedoe; we have always been freaks, everyone present, so why not act like one - maar hoe leuk ook, zijn gesmos zou ik liever niet hoeven op te kuisen als je wakker word en het is voorbij en je je voelt alsof je overreden bent door een stuk of twintig vrachttreinen die je volledig naar de zak hebben kapot gereden en als er dan niet snel een lijn door mijn neus ging dan was het erg crashen, hoor... Maar goed, ik kon het wel aan, but what goes up, must come down - with a big bang on the floor from high above!
Ja, en op die parties zelf hangt altijd een totale love en peace sfeer, iedereen welkom - nooit agressief sfeertje, nooit gevechten, nooit mannen die de stoere man willen uithangen, neen, iedereen die perfect met elkaar klikte - niet moeilijk, allemaal zo high en euforisch en wat nog allemaal van teveel en teveel verschillende drugs door elkaar non-stop, dan is iedereen happy! Ik weet nog een keer, ik zat op een stoel in de chillroom en ik had net van iemand - iedereen deelt ook al zijn drugs met iedereen daar, ook leuk - een dmt pijp mogen roken en ik was nog maar net terug, nog niet helder of plots zat er een echt wel knappe blondine op mijn schoot mij af te likken omdat ik even rauw als schattig was en haar drugs heerlijk waren, mijn party-buddy vroeg huh, kent gij die? Ik zeg nee, die zat ineens hier zo op mijn schoot, en hij geloofde mij maar niet, en dan kwam haar vriendin erbij die gezellig meedeed en mij geen obstructie vond, maar dan plots een top-schijf en sprongen ze op om binnen te gaan dansen (lees: zot rondspringen op heftig en duister en gestoord geboenk, vaak heel indstrieel van sound, achteraf nog met mijn party-buddy en die twee meisjes naar een van hen beiden thuis geweest, die woonde nog bij haar ouders, wij in de voormiddag scheel van de drugs muziek op en weer lekker gestoord nog de hele dag doordoen, tot ze in een k-hole ging, ze was echt lang out (niet de blondine, de vriendin), komt de moeder binnen om te vragen of we iets om te drinken zouden willen of zo, terwijl de lijnen coke, speed en keta op cd-hoesjes her en der lagen, en antwoorden op de vraag wat die ene k-hole chick op de grond lag te doen dat ze paranormaal contact had met het hiernamaals en daar in trance lag, dan zeggen ja een fles Rum willen we wel drinken, mama, die blondine dan toch, gekregen ook, k-hole girl bij het bijkomen nog de lavabo in de slaapkamer vol gekotst - uiteindelijk zelf in slaap gevallen daar en ergens 's nachts wakker geworden, een dealer opgebeld voor een heel aantal grammen toen nog vrij goede straatcoke, en terug beginnen snuiven, muziek op, mijn party-buddy en die vriendin, die heerlijk sliepen, na heel wat pogingen wakker geschud gekregen, beiden met een vieze, kwade kop en mega kater, mooi een vette lijn voor de neus gelegd met de kreet: nieuwe lading! Let's go, nu het nog vers is! En ja, tien minuten later kon niemand dertig seconden zijn mond houden maar niemand die eigenlijk naar iemand luisterde, dat weet ik nog goed, dat waren heftige babbelkicks door elkaar.
Dat is hoe gemiddeld, van dezelfde organisatie (system totempaal), mijn beste parties waren, met welke muziek en hoe dat er allemaal aan toe ging. Soms vielen de flikken wel eens binnen en werd de boel plat gelegd, maar dan gingen de bestelwagens met sound-system erin open eens die wouten terug vertrokken waren en ging de party gewoon verder op de parking, zeker in de zomer (maar dan gaven ze altijd de meeste parties), en lag iedereen in of op een auto, op de grond, sommigen stonden wat in het rond te draaien te vaag van de keta om nog enige goede coördinatie te hebben, ooit heel wat zeer vreemde figuren gezien; een jezus-achtige man in een lang wit kleed en op klompen die ballen aan het trippen was tot en met, en zijn vriendin, een hele dikke, gedrongen meid die ons elks een LSD-zegel gaf en een vinger ket onder onze neus hield, of eens een koppel, een mega knap meisje met een vrij knap - dacht ik - meisje, lesbisch of bi, geil toch? Begon de minst knappe te flirten (het was ook donker, je bent zo weg in je kop als je maar kan zijn en je hebt al wat slaaptekort, dan ontgaan vele details je gewoon...), maar net toen ze mij wilde kussen zag ik een adamsappel en ik trok mijn lippen weg, was dat een man die gekleed was, het kapsel had, de wenkbrauwen en er eerst niet lelijk uitzag toen je nog niet doorhad dat het in feite een man was, dat heeft een naam, ik kan er nu echter even niet opkomen, soit, wel verbazend hoe hij/zij zo'n knappe vriendin had.
's ochtends, wij kenden de organisatie al jaren heel goed, toen de massa weg was (dit was op een eenmalige locatie, een oude tunnel van een leegstaand fort) werd ik van een KO wakker geschud en we mochten met nog wat bekenden, de organisatie en de dj's in de VIP-ruimte mee aan de afterparty beginnen, met gratis alcohol maar zonder sound system, maar een groep meisjes zong uit volle borst allemaal leuke liedjes, plastic bertrand ca plane pour moi bv en iedereen op de tafels dansen, maar ik kon niet meer toen, en zo'n twee meter hoog was een kleine nis in de muur waartegen de sofa stond, en ik was nog volop aan het trippen en zag nog alles flitsen van lasers tijdens het feesten, en ik mocht op mijn maat zijn schouders kruipen en ik heb me in die nis gepropt gekregen, en daar half bij bewustzijn, half luisterende en genietende van de gaande ambiance en deels in LSD, Keta en MDMA land (candy-flips, x en lsd, vond ik toen wel leuk op een feestje, en ja, elk uur wel een sleuteltje keta eh, en door de alcohol en de trip begon ik toen te loopen, net alsof zich heel de tijd hetzelfde wat net gebeurd was opnieuw gebeurde, dat zullen de doorwinterde trippers hier wel kennen, het fenomeen van in een loop lijken te zitten tijdens een trip) en ik heb daar nog uren liggen genieten tot ik te wakker werd, tijd om mee te beginnen drinken en eens zat echt gewoon plat en boers en vulgair en met slechts een matig functionerend brein na weeral een zware party, ja, dan was iedereen zo en kon iedereen er goed mee lachen, altijd fun.
Zo, dat is mijn favoriete manier van feesten en een dope-party te bouwen, en jullie?
Meestal duurt zo'n party de volgende dag en nacht ook nog door, best dat je wat speed bij hebt om je recht te houden terwijl je ondertussen al een gram Molly in je kas hebt, of goed veel GHB meenemen en daar Coke op snuiven: fantastische euforie - en eens het dansen teveel is door een teveel aan drugs en slaap-deprivatie en je wankel, wazig en totaal van de kaart bent heerlijk onderuit in een zetel in de chillroom, dicht aanleunend tegen een leuk meisje dat graag wat geinig meedoet en waar je hopelijk nog mee in je wagen kan belanden diezelfde nacht, of haar mee naar je thuis nemen, desnoods op je pep een viagra erbij als je echt kapot bent, maar je bent tegen dan zo geil als ik weet niet wat, haha, en je kwam er vaak met meer dan eentje thuis, of met een hele groep bij iemand thuis nog lekker chill doordoen met drugs, zolang je kan iedereen recht houden met coke en/of speed, want de xtc, ghb, ketamine, alcohol en wiet wegen wel door na twee dagen en nachten non-stop volledig over de rooie zijn te gegaan.
En Freebase roken als de afterparty groep van onbekenden die we op de party hadden leren kennen mee tot bij mij kwam, ik was toen erg bedreven in propere Freebase uit te koken, en maar blijven doorroken, de raarste die er bij is staat al paranoide uit de raam te zien met de waan-angst dat de politie er staat, en muziek veel te luid zo vroeg op zondag-ochtend natuurlijk en een groep van makkelijk tien mensen of meer zelfs allemaal over the top on many different drugs door elkaar heen wartaal aan het verkopen, een meisje dat nog staat te shaken en je buren allemaal wakker gemaakt en die weten ook weeral dat je de gek hebt uitgehangen en weer griezelig veel rare geluiden zoals een gejuich als uiting van vaagheid in de kop en roes-tevredenheid van iemand, twee anderen die luid in discussie zijn over een totaal onzinnig onderwerp - degenen die prijs hadden waren al wat meer intiem met iemand, en mijn vaste party-genoot, toen toch, tot mijn 28ste zoiets, nog steeds maagd maar hetero, trok om de ene of andere reden altijd homo's aan die dan wanneer een paar mensen intiem werden bij hem kwamen flirten, en verlegen als mijn maat was durfde hij moeilijk te reageren op een onbekende, vage gast die plots met zijn hoofd op mijn party-buddy zijn schoot lag en zijn gezicht aan het strelen was, dan ging ik onderuit van het lachen, echt lachkicks die gewoon niet ophielden. Niemand die zich iets aantrekt van enige waanzin; fucked up is the theme of the moment - go totally crazy, let go every inhibition and give in to your perverted en freaky, fucked up over the top stilaan seksclub Johnny Snow wanneer je gekreun uit het toilet hoort komen en wat lawaai, hopelijk smost hij enkel in haar, eender waar in haar, maar niet op mijn toilet, geen zin om dat daags of daarna met een mega crash van totaal over je limiet te zijn gegaan bepaalde sappen van vreemd, trashy gestoord volk - leuke mensen dus die net als jijzelf lak hadden aan normen en waarden, en zich graag lieten gaan, geen preuts of achterbaks gedoe; we have always been freaks, everyone present, so why not act like one - maar hoe leuk ook, zijn gesmos zou ik liever niet hoeven op te kuisen als je wakker word en het is voorbij en je je voelt alsof je overreden bent door een stuk of twintig vrachttreinen die je volledig naar de zak hebben kapot gereden en als er dan niet snel een lijn door mijn neus ging dan was het erg crashen, hoor... Maar goed, ik kon het wel aan, but what goes up, must come down - with a big bang on the floor from high above!
Ja, en op die parties zelf hangt altijd een totale love en peace sfeer, iedereen welkom - nooit agressief sfeertje, nooit gevechten, nooit mannen die de stoere man willen uithangen, neen, iedereen die perfect met elkaar klikte - niet moeilijk, allemaal zo high en euforisch en wat nog allemaal van teveel en teveel verschillende drugs door elkaar non-stop, dan is iedereen happy! Ik weet nog een keer, ik zat op een stoel in de chillroom en ik had net van iemand - iedereen deelt ook al zijn drugs met iedereen daar, ook leuk - een dmt pijp mogen roken en ik was nog maar net terug, nog niet helder of plots zat er een echt wel knappe blondine op mijn schoot mij af te likken omdat ik even rauw als schattig was en haar drugs heerlijk waren, mijn party-buddy vroeg huh, kent gij die? Ik zeg nee, die zat ineens hier zo op mijn schoot, en hij geloofde mij maar niet, en dan kwam haar vriendin erbij die gezellig meedeed en mij geen obstructie vond, maar dan plots een top-schijf en sprongen ze op om binnen te gaan dansen (lees: zot rondspringen op heftig en duister en gestoord geboenk, vaak heel indstrieel van sound, achteraf nog met mijn party-buddy en die twee meisjes naar een van hen beiden thuis geweest, die woonde nog bij haar ouders, wij in de voormiddag scheel van de drugs muziek op en weer lekker gestoord nog de hele dag doordoen, tot ze in een k-hole ging, ze was echt lang out (niet de blondine, de vriendin), komt de moeder binnen om te vragen of we iets om te drinken zouden willen of zo, terwijl de lijnen coke, speed en keta op cd-hoesjes her en der lagen, en antwoorden op de vraag wat die ene k-hole chick op de grond lag te doen dat ze paranormaal contact had met het hiernamaals en daar in trance lag, dan zeggen ja een fles Rum willen we wel drinken, mama, die blondine dan toch, gekregen ook, k-hole girl bij het bijkomen nog de lavabo in de slaapkamer vol gekotst - uiteindelijk zelf in slaap gevallen daar en ergens 's nachts wakker geworden, een dealer opgebeld voor een heel aantal grammen toen nog vrij goede straatcoke, en terug beginnen snuiven, muziek op, mijn party-buddy en die vriendin, die heerlijk sliepen, na heel wat pogingen wakker geschud gekregen, beiden met een vieze, kwade kop en mega kater, mooi een vette lijn voor de neus gelegd met de kreet: nieuwe lading! Let's go, nu het nog vers is! En ja, tien minuten later kon niemand dertig seconden zijn mond houden maar niemand die eigenlijk naar iemand luisterde, dat weet ik nog goed, dat waren heftige babbelkicks door elkaar.
Dat is hoe gemiddeld, van dezelfde organisatie (system totempaal), mijn beste parties waren, met welke muziek en hoe dat er allemaal aan toe ging. Soms vielen de flikken wel eens binnen en werd de boel plat gelegd, maar dan gingen de bestelwagens met sound-system erin open eens die wouten terug vertrokken waren en ging de party gewoon verder op de parking, zeker in de zomer (maar dan gaven ze altijd de meeste parties), en lag iedereen in of op een auto, op de grond, sommigen stonden wat in het rond te draaien te vaag van de keta om nog enige goede coördinatie te hebben, ooit heel wat zeer vreemde figuren gezien; een jezus-achtige man in een lang wit kleed en op klompen die ballen aan het trippen was tot en met, en zijn vriendin, een hele dikke, gedrongen meid die ons elks een LSD-zegel gaf en een vinger ket onder onze neus hield, of eens een koppel, een mega knap meisje met een vrij knap - dacht ik - meisje, lesbisch of bi, geil toch? Begon de minst knappe te flirten (het was ook donker, je bent zo weg in je kop als je maar kan zijn en je hebt al wat slaaptekort, dan ontgaan vele details je gewoon...), maar net toen ze mij wilde kussen zag ik een adamsappel en ik trok mijn lippen weg, was dat een man die gekleed was, het kapsel had, de wenkbrauwen en er eerst niet lelijk uitzag toen je nog niet doorhad dat het in feite een man was, dat heeft een naam, ik kan er nu echter even niet opkomen, soit, wel verbazend hoe hij/zij zo'n knappe vriendin had.
's ochtends, wij kenden de organisatie al jaren heel goed, toen de massa weg was (dit was op een eenmalige locatie, een oude tunnel van een leegstaand fort) werd ik van een KO wakker geschud en we mochten met nog wat bekenden, de organisatie en de dj's in de VIP-ruimte mee aan de afterparty beginnen, met gratis alcohol maar zonder sound system, maar een groep meisjes zong uit volle borst allemaal leuke liedjes, plastic bertrand ca plane pour moi bv en iedereen op de tafels dansen, maar ik kon niet meer toen, en zo'n twee meter hoog was een kleine nis in de muur waartegen de sofa stond, en ik was nog volop aan het trippen en zag nog alles flitsen van lasers tijdens het feesten, en ik mocht op mijn maat zijn schouders kruipen en ik heb me in die nis gepropt gekregen, en daar half bij bewustzijn, half luisterende en genietende van de gaande ambiance en deels in LSD, Keta en MDMA land (candy-flips, x en lsd, vond ik toen wel leuk op een feestje, en ja, elk uur wel een sleuteltje keta eh, en door de alcohol en de trip begon ik toen te loopen, net alsof zich heel de tijd hetzelfde wat net gebeurd was opnieuw gebeurde, dat zullen de doorwinterde trippers hier wel kennen, het fenomeen van in een loop lijken te zitten tijdens een trip) en ik heb daar nog uren liggen genieten tot ik te wakker werd, tijd om mee te beginnen drinken en eens zat echt gewoon plat en boers en vulgair en met slechts een matig functionerend brein na weeral een zware party, ja, dan was iedereen zo en kon iedereen er goed mee lachen, altijd fun.
Zo, dat is mijn favoriete manier van feesten en een dope-party te bouwen, en jullie?