Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHe? Wat? Zei je iets?

He? Wat? Zei je iets?

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
He? Wat?

Was er al een topic over gehoorschade?

De link tussen drugs en gehoorschade is natuurlijk overduidelijk, er wordt nogal wat afgefeest door druggies en het geluid op die feesten staat nogal eens keihard, zeker op illegale feestjes en al helemaal in de opkomsttijd van de house begin jaren 90 toen er nog geen regelgeving was over het geluidsniveau op die feesten.

Ik heb dan ook lawaaidoofheid opgelopen in de jaren 90, wat dus inhoudt dat als er te veel geluiden zijn ik die niet meer kan filteren en het dus een grote brij wordt. Dus gezellig naar de (lawaaierige) kroeg gaan is er voor mij niet meer bij want ik hoor niet wat jij of iemand anders zegt.
Gelukkig voor mij is die gehoorschade nooit verergerd wat ik eigenlijk wel had verwacht.

Het viel me op in de KIK groep dat zowat iedereen wel iets van gehoorschade heeft, dus... hoe staat het met jullie gehoor? Nog steeds op en top of toch klachten, al dan niet dezelfde als die ik heb?

Verstaan jullie mij wel? OF MOET IK WAT HARDER PRATEN?

HE? WAT?

ZEI JE IETS?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zelf geen gehoorklachten, maar mijn zusje wel. Niet echt door harde (drugs)feesten maar door een individuele gevoeligheid, ze had op jonge leeftijd al last van haar oren als ze naar de puberdisco was geweest. Voor haar uit zich dit als een soort continue piep in haar oor die nooit helemaal verdwijnt. Uit gehooronderzoek kwamen vreemd genoeg geen gekke resultaten, maar ze heeft sindsdien altijd - speciaal op maat gemaakte - oordopjes mee naar feesten.

Ik neem ook vaak oordopjes mee, maar gebruik ze alleen als het geluid irritant hard staat. Gelukkig is dit tegenwoordig vaak niet meer zo, maar een paar jaar geleden op Tomorrowland heb ik er nog echt van gebaald dat ik ze niet mee had omdat het volume pijnlijk hard stond.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kben nooit zuinig geweest op m'n oren, nog steeds niet. ;p

Ken niet hard genoeg gaan die terror toontjes. :redheart:
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
Dus gezellig naar de (lawaaierige) kroeg gaan is er voor mij niet meer bij want ik hoor niet wat jij of iemand anders zegt.
Klik om te vergroten...

Oordopjes kunnen goed helpen met filteren van geluiden. Moet je niet van die cheape gele flubbertjes hebben want dan kan je net zo goed toiletpapier in je oren douwen. Meerdere vrienden van mij hebben oordopjes op maat laten maken en zijn er echt heel blij mee. Alternatief is die van ong. een tientje bij kruidvat. Daarmee versta ik mensen ook iets makkelijker en zijn al veel beter dan die gratis dingen.

Ik heb zelf trouwens geen last van gehoorschade maar ik sta ook echt nooit vooraan bij een concert en nooit dicht bij de boxen op een feest. (sterker nog, ik sta in mijn vriendengroep erom bekend dat ik achtergrondmuziek altijd moeiteloos herken terwijl de rest niet door heeft dat er muziek aanstaat haha)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."