Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZachte Peyote

Zachte Peyote

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
G
GRooVeZLid
01-01-2024, 00:00
#1
thx voor uitleg alvast

maar euhm, week, vezelig, tja kweet et nie echt welk van de twee het meest van toepassing is.

Hoe kan ik teweten komen of ie rot is vanbinnen?
rot = dood = weg met plant?
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die van mij werd erg zacht door lang in een felle zon te staan.

Maar als hij dan wat afkoelde werd hij weer hard.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#3
NEEEEE! geen water geven, hij kan prima overleven zonder, en dit maanden/jaren lang. Het risico van rot door water geven is veel groter, peyote zit niet in groeiperiode dus neemt gering water op. Gewoon weer in maart starten, eerst voorzien van nieuwe cactusaarde, en de weken daarna langzaam gaan begieten.
peyote is nu zo zacht omdat -zoals je zelf al noemt- de cactus wrs weinig water gehad heeft afgelopen periode....
Soms is de cactus van binnen rot, maar dat voel je aan de zachtheid: dan is de structuur bij knijpen week en niet meer vezelig...
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Opvreten die cactus! :P
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#5
Is de moeder dan geen milf? :(
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dissonant zei:
Die van mij werd erg zacht door lang in een felle zon te staan.

Maar als hij dan wat afkoelde werd hij weer hard.
Klik om te vergroten...


die van mij wordt altijd klein en zacht van de kou,
bij felle zon meestal erg hard... :mrgreen: :wink:
G
GRooVeZLid
01-01-2024, 00:00
#7
lol this de bedoeling dat ik de babys consumeer, maar de moederplant houd vr nieuwe babys aantemaken uiteraard :)
G
GRooVeZLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb me gisteren een mega peyote aangeschaft
hijs een dikke tien centimeter doorsnee met elf babys eraan. Hij is vroeger geent geweest op een san pedro stam !

wat me dus opvalt is dat ie er heel normaal en gezond uitziet, alleen voelt ie extreem zacht aan! :confused: vergeleken met mijn andere ongeente maar kleinere peyotes.

zand was extreem uitgedroogd, wortels leken normaal in orde, en staat nu in grotere pot met nieuwe zand.

Moet ik hem nu dringend water geven of net niet?
normaal geef ik geen enkele van men cactussen water in de winter


dank bij voorbaat
grtz

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."