Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspsilocybe cyanescens

psilocybe cyanescens

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
p
psychonaut7Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo.

Ik heb enkele vragen over de psilocybe cyanescens.

Ik heb in het voorjaar een spawnbag gekocht om zelf te kunnen kweken.
Ik heb alles gedaan wat ik moest en was aan het wachten op het najaar om te kunnen oogsten.
Nu blijkt gisteren dat er zich al enkele grote paddestoelen gevormd hebben.
Ze lijken alleszins op de cyanescens, maar ze zijn nogal groot uitgevallen.
Het is de eerste keer dat ik paddestoelen kweek en dus vertrouw ik het niet volledig.
Is het mogelijk dat ik ze nu al ( zo vroeg in het jaar! ) kan oogsten?

Ik zou eventueel eens een foto kunnen nemen en uploaden. Zou er me dan iemand kunnen verzekeren dat het de juiste paddestoelen zijn?

Ook vroeg ik me af hoeveel gram ( vers en gedroogd ) ik er mag van eten voor een lichte, gemiddelde of sterke trip.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groeten,

psychonaut7 :wave:
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
#2
Binnen kan je meestal gewoon het hele jaar door kunnen oogsten. Verder zouden wat foto's helpen bij het identificeren van de soort. En van wat ik kon vinden zouden 30 gram vers of 3 gram gedroogd genoeg moeten zijn voor een gemiddelde trip, als je al wat ervaring hebt.
p
psychonaut7Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor de reactie.

Je zegt dat je heel het jaar door kan oogsten als je binnen kweekt. De mijne staan echter buiten. Of misschien heeft het iets te maken met het rare veranderende weer.

Ik zal zodra ik kan een foto uploaden.

Alleszins bedankt voor alle uitleg.

Groeten,

Psychonaut7
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
#4
De meeste paddenstoelen groeien in de herfst, dus ik denk dat de herfst, oftewel het najaar, wel de beste tijd is dan.
p
psychonaut7Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat dacht ik ook, maar toch hebben er zich al enkele ontwikkeld in de bak die ik gebruik om ze te kweken.

( ook in m'n tuin staan er al ( andere ) paddestoelen )

Ik heb 2 foto's genomen, maar de bestanden zijn blijkbaar te groot om ze hier up te loaden in bijlage. Weet je soms hoe ik ze hier op een andere manier kan laten zien?

Nogmaals bedankt voor de uitleg.
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
#6
Upload ze in imageshack.us en druk daar op verkleinen naar 600x480. Dan hoef je alleen maar de link te kopieren tussen "[ img] [/img]".
p
psychonaut7Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb geprobeerd wat je me uitgelegd hebt. Hopelijk is het gelukt. ( ik heb hier geen ervaring mee )

Ik hoop dat je iets van de foto's kunt opmaken en de paddestoelen goed kunt onderscheiden van de rest.

Bedankt voor alle uitleg.

foto 1:

[url=http://imageshack.us][IMG]http://img234.imageshack.us/img234/757/suc53253wc7.jpg[/url]
[/img]

foto 2:

[url=http://imageshack.us][img=http://img234.imageshack.us/img234/757/suc53253wc7.jpg][/url]
u
upsidedownLid
01-01-2024, 00:00
#8
je linkt tweemaal dezelfde foto, en hij werkte niet :tongueout:

zo wel:
p
psychonaut7Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt.

Ik heb geen ervaring met dergelijke dingen.

Ik ga nu proberen om de 2de foto up te loaden.

Ik zie wel wat er gebeurt.

p
psychonaut7Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Je kan niet zo veel zien op de foto's. Ik wou de paddestoelen niet kapot maken om er een foto van te nemen.

Hopelijk kan er me iemand helpen om te bevestigen dat het de juiste paddestoelen zijn.

Dan zal ik ze maar eens gaan proeven... :wink:
u
upsidedownLid
01-01-2024, 00:00
#11
op je vraag kan ik helaas geen antwoord geven. Wel goed om te zien dat het lukt met linken van foto's :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."