#1
1. Heeft iemand ervaring met dit soort trips met deze doeleinden?
2. Heeft de trip geholpen het naar boven te halen en te verwerken?
Dit was vroeger ook mijn doel voor het trippen. In princiepen laat trippen je alleen de deuren zien, maar je moet alsnog zelf sterk genoeg zijn en het lef hebben om de stappen te maken die eigenlijk nodig zijn. Natuurlijk kan het wel zo zijn dat door de trip dingen los komen die je eerst zelf blokkeert of niet onder ogen wil komen, maar alsnog ben jij degene die de nodige stappen moet zetten om dat alles te verwerken.
Heel vaak is het bij verwerken vooral je eigen trots (en dus eigenlijk je ego) dat je aan de kant moet zetten. Hierbij speelt mensen dingen echt, echt, echt vanuit het diepst van je hart / ziel daadwerkelijk kunnen vergeten een hele grote rol. Niet dat dit je dan een pussy of zwak persoon maakt dat toegeeft aan de ander, maar juist een heel sterk persoon dat iemand anders durft te vergeven om zo zelf juist verder te kunnen gaan. Dat is denk ik het enige / maximale wat zo een trip je kan laten voelen. Nu ik het zo zeg klinkt het vaag maar tijdens zo'n trip kan je dit wel heel sterk voelen.
Het klinkt verder heel grof en direct, maar dit geld net zo goed voor mij als voor jou. Eigenlijk zou je een ontiegelijke rotschop moeten krijgen! Niet van iemand anders, maar van jezelf. Niet om je te straffen, maar je valt terug in een oud en slecht patroon. Aangezien je dit van jezelf weet, weet je dus ook heel goed wat je er aan kan doen. Je bent op dit moment alleen zelf te zwak om ook daadwerkelijk de discipline hiervoor op te brengen.
Nu is het natuurlijk zo dat alles voor iedereen anders is en iedereen alles anders waarneemt. Dit mede doordat iedereen zijn eigen realiteit schept.
Zo zal trippen voor andere mensen misschien wel definitief kunnen helpen om bepaalde dingen aan te pakken of te verwerken.
3. Welk middel raden jullie aan om te gebruiken hiervoor?
Eerlijk gezegd heb ik hiervoor geen idee. Naar mijn idee kan je alle klassieke trip middelen gebruiken (LSD, Paddo's, Ayahuasca, DMT) Dit zijn allemaal middelen die je ego meestal omlaag halen, waardoor je ziel dus meer naar boven komt. Ik moet wel zeggen dat wat je van Ayahuasca (heb ik 1 keer gedaan) mee krijgt langer blijft hangen dan wat je bij LSD mee krijgt. Al moet ik zeggen dat de ego dood op LSD + DMT ook wel echt heel veel heeft losgemaakt en vooral weer even een heleboel naar boven heeft gebracht wat ik al een tijd onderdrukt had. Het enige nadeel was dat, dat echt helemaal geen pretje was en het wel heel fijn was dat er op dat moment iemand bij was die me op sommige vragen waar ik zelf geen antwoord op kon vinden me een beetje in de goede richting kon sturen.
RC's hebben denk ik niet veel zin denk ik, puur omdat ik meer geloof in de natuur als geneeskundige dan de mens. Verder heb ik ook niet zo veel ervaring met RC's als trip middelen (alleen 2CB zeg maar :P).
En of het slim is? Nee zeker niet, maar je weet zelf ook wel dat je die trip niet bovenop een wolkenkrabber moet nemen.
Sterkte!
2. Heeft de trip geholpen het naar boven te halen en te verwerken?
Dit was vroeger ook mijn doel voor het trippen. In princiepen laat trippen je alleen de deuren zien, maar je moet alsnog zelf sterk genoeg zijn en het lef hebben om de stappen te maken die eigenlijk nodig zijn. Natuurlijk kan het wel zo zijn dat door de trip dingen los komen die je eerst zelf blokkeert of niet onder ogen wil komen, maar alsnog ben jij degene die de nodige stappen moet zetten om dat alles te verwerken.
Heel vaak is het bij verwerken vooral je eigen trots (en dus eigenlijk je ego) dat je aan de kant moet zetten. Hierbij speelt mensen dingen echt, echt, echt vanuit het diepst van je hart / ziel daadwerkelijk kunnen vergeten een hele grote rol. Niet dat dit je dan een pussy of zwak persoon maakt dat toegeeft aan de ander, maar juist een heel sterk persoon dat iemand anders durft te vergeven om zo zelf juist verder te kunnen gaan. Dat is denk ik het enige / maximale wat zo een trip je kan laten voelen. Nu ik het zo zeg klinkt het vaag maar tijdens zo'n trip kan je dit wel heel sterk voelen.
Het klinkt verder heel grof en direct, maar dit geld net zo goed voor mij als voor jou. Eigenlijk zou je een ontiegelijke rotschop moeten krijgen! Niet van iemand anders, maar van jezelf. Niet om je te straffen, maar je valt terug in een oud en slecht patroon. Aangezien je dit van jezelf weet, weet je dus ook heel goed wat je er aan kan doen. Je bent op dit moment alleen zelf te zwak om ook daadwerkelijk de discipline hiervoor op te brengen.
Nu is het natuurlijk zo dat alles voor iedereen anders is en iedereen alles anders waarneemt. Dit mede doordat iedereen zijn eigen realiteit schept.
Zo zal trippen voor andere mensen misschien wel definitief kunnen helpen om bepaalde dingen aan te pakken of te verwerken.
3. Welk middel raden jullie aan om te gebruiken hiervoor?
Eerlijk gezegd heb ik hiervoor geen idee. Naar mijn idee kan je alle klassieke trip middelen gebruiken (LSD, Paddo's, Ayahuasca, DMT) Dit zijn allemaal middelen die je ego meestal omlaag halen, waardoor je ziel dus meer naar boven komt. Ik moet wel zeggen dat wat je van Ayahuasca (heb ik 1 keer gedaan) mee krijgt langer blijft hangen dan wat je bij LSD mee krijgt. Al moet ik zeggen dat de ego dood op LSD + DMT ook wel echt heel veel heeft losgemaakt en vooral weer even een heleboel naar boven heeft gebracht wat ik al een tijd onderdrukt had. Het enige nadeel was dat, dat echt helemaal geen pretje was en het wel heel fijn was dat er op dat moment iemand bij was die me op sommige vragen waar ik zelf geen antwoord op kon vinden me een beetje in de goede richting kon sturen.
RC's hebben denk ik niet veel zin denk ik, puur omdat ik meer geloof in de natuur als geneeskundige dan de mens. Verder heb ik ook niet zo veel ervaring met RC's als trip middelen (alleen 2CB zeg maar :P).
En of het slim is? Nee zeker niet, maar je weet zelf ook wel dat je die trip niet bovenop een wolkenkrabber moet nemen.

Sterkte!