Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumssan pedro thee

san pedro thee

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb (helaas) niet een standaard recept voor je. Wel kan ik je aanraden om in dit topic wat rond te kijken: viewtopic.php?f=7&t=18261&start=60
Daar wordt o.a. gesproken over het bereiden van san pedro thee. Ik heb daar toen zelf ook nog een paar lapjes tekst neergelegd waarin ik beschrijf hoe ik de thee heb gemaakt, of in ieder geval heb proberen te maken. (Maar pas de 2e keer ging het redelijk goed, en sindsdien heb ik het niet meer geprobeerd. Dus ik kan je nog niet echt met zekerheid een recept geven)
Erowid biedt ook een aantal bereidingswijzen: http://www.erowid.org/plants/cacti/ (kijk bij 'preparation and recipies') Daar heb ik o.a. wat ideeën weggehaald.

Persoonlijke tip: gebruik een pincet om met een draaibeweging de naaldclusters te verwijderen. Tenminste ik vond dat veel makkelijker dan met een mes. En bedenk (verbaas je :) ) dat de 'schil' van de cactus transparant/wittig is, en dus niet groen. Als de naalden er af zijn en de cactus in plakjes is gesneden kun je dat schilletje makkelijk verwijderen door er met je nagel onder te pulken.

Als je daadwerkelijk aan de slag gaat, meld hier dan even je resultaten en bereidingswijze. Ben benieuwd.

Beter laten smaken?
Ik heb wel is gehoord dat samen met de thee grapefruitsap wordt gedronken, als ik me niet vergis.
D
Dr.ZoidbergLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weet er iemand hoe ik het best thee zet van de san pedro cactus, en eventueel ook tips voor de thee wat beter te laten smaken?
D
Dr.ZoidbergLid
01-01-2024, 00:00
#3
kapitein-x zei:
Ik heb (helaas) niet een standaard recept voor je. Wel kan ik je aanraden om in dit topic wat rond te kijken: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... 1&start=60
Daar wordt o.a. gesproken over het bereiden van san pedro thee. Ik heb daar toen zelf ook nog een paar lapjes tekst neergelegd waarin ik beschrijf hoe ik de thee heb gemaakt, of in ieder geval heb proberen te maken. (Maar pas de 2e keer ging het redelijk goed, en sindsdien heb ik het niet meer geprobeerd. Dus ik kan je nog niet echt met zekerheid een recept geven)
Erowid biedt ook een aantal bereidingswijzen: http://www.erowid.org/plants/cacti/ (kijk bij 'preparation and recipies') Daar heb ik o.a. wat ideeën weggehaald.

Persoonlijke tip: gebruik een pincet om met een draaibeweging de naaldclusters te verwijderen. Tenminste ik vond dat veel makkelijker dan met een mes. En bedenk (verbaas je :) ) dat de 'schil' van de cactus transparant/wittig is, en dus niet groen. Als de naalden er af zijn en de cactus in plakjes is gesneden kun je dat schilletje makkelijk verwijderen door er met je nagel onder te pulken.

Als je daadwerkelijk aan de slag gaat, meld hier dan even je resultaten en bereidingswijze. Ben benieuwd.

Beter laten smaken?
Ik heb wel is gehoord dat samen met de thee grapefruitsap wordt gedronken, als ik me niet vergis.
Klik om te vergroten...
Ja heb de stekels van de cactus al proberen te verwijderen, maar met een mes is dat zeer moeilijk idd. :) En goed om te weten van die schil want dacht ze eraf te halen voor ik de cactus in plaksjes sneed maar dit leek mij ook al moeilijk te doen. Ik ben vanplan er 1 van deze dagen thee van te maken , zal hier ff posten hoe het allemaal verlopen is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."