Als je een 'beste' vriend(in) ofzo hebt, waar je alles tegen vertelt kun je haar/hem als tripsitter gebruiken.
Zet enkele dingen klaar om de trip door te komen, van games tot eten en muziek tot drinken.
Misschien een beetje wiet(vind ik lekker als ik ah trippen ben) en zorg voor een luchtige, open, grappige sfeer.
Wat je eigenlijk niet mag doen is denken over je problemen. Wat niet zo tof is aan je hersens is hoe meer je iets probeert te vergeten, hoe meer je er over na denkt(
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Game_(spel) ).
Ik heb nog nooit echt visuals gehad zonder dat ik m'n ogen sluit en probeer visuals voor te stellen.
Met truffels heb ik vaak een soort rollercoastergevoel. Ik vlieg, rol, tuimel van de ene gedachte naar de andere. Zelf heb ik er weinig controle over, maar ik kan wel 'sturen'. Dus stel dat ik een slechte gedachte heb, dan wil ik ervan weg. Door dat ik er niet meer over wil nadenken doe ik dat toch. Ik wil er uit weg dus heb ik enkele 'triggers' klaar liggen. Impulsen die sterk genoeg zijn om te stoppen met denken over het vorige.
Iets dat bij mij altijd goed werkt is nadenken, discussiëren en filosoferen over de oneindigheid van het universum, de mogelijkheid op meerdere universa, misschien wel oneindig veel oneindigheid! Wat is dat dan?
Vijf minuten later staan er 20 tabbladen open op verschillende wikipedia pagina's en download ik een documentaire over het universum die ik nooit ga bekijken.
Ook speel ik graag games. Ik heb een circuit in Need For Speed: Underground 2 dat ik volledig uit m'n hoofd ken. De juiste muziek en even 'rijden' aan 300km/u is zalig. Vorige week nog gedaan op salvia. Ik had het gevoel dat ik echt aan het rijden was.
Als ik jouw vraag mag 'analyseren' lijkt het me dat je veel nadenkt, alles logisch in elkaar probeert te passen en zelden dingen met te grote risico's doet en daarom ook vaak twijfelt. Ik weet niet waarom je naar de psycholoog gaat, maar dat zou een prima reden zijn. Ikzelf ben ook zo en heb al gedacht om iemand te zien en al mijn gedachten er uit te spuwen.
Als je een beetje zoals mij bent dan zeg ik doe het. Het moment dat je de truffels eet moet je zien als een soort van overwinning op jezelf; ik durf ondoordachte risico's nemen(dat was bij m'n eerste keer truffels toch zo). Stel dat je dan toch slecht zou gaan zorg dat er iemand nuchter bij is en probeer gewoon te denken dat het slechts de drugs zijn. Het blijft niet eeuwig zo. Je moet er het beste van maken nu je nog aan he trippen bent.
P.s: dit is mijn visie, ik heb niets van psychologische diploma's ofzo en als je denkt dat die gedachten, gevoelens te snel naar boven zullen komen moet je het misschien niet doen.