Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer truffels, lopend bij een psycholoog

Eerste keer truffels, lopend bij een psycholoog

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
s
steakerLid
01-01-2024, 00:00
#1
mandragora zei:
JanDeMan zei:
De juiste muziek en even 'rijden' aan 300km/u is zalig. Vorige week nog gedaan op salvia. Ik had het gevoel dat ik echt aan het rijden was.
Klik om te vergroten...

Hoe krijg jij dat klaar?? gamen met salvia op hahah, zou hier beslist nooit lukken...
Klik om te vergroten...
Plus1 zelfs nietop truffels
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

inmiddels heb ik de volgende drugs gebruikt: alcohol, sos, xtc, wiet/hasj en nu wil ik dus trip middelen gaan gebruiken zoals truffels. Gekocht heb ik ze in ieder geval al en gebruiken zal ik dus ook wel doen alleen heb ik toch nog een paar vragen en wat advies nodig van jullie waar ik ook serieus mee om zal gaan.

Zoals de titel al zegt loop ik dus bij een psycholoog dit is niet omdat ik van nature psychologisch zwak ben geboren want dat kan schijnbaar. Integendeel zelfs ik blijk 100% gezond te zijn en behoorlijk veerkrachtig en laat me niet snel uit het veld slaan door tegenslagen. Desalniettemin zijn er dingen in mijn leven gebeurd die erg vervelend zijn wat erg moeilijk voor iedereen zou zijn en ik dus daardoor bij een psycholoog loop.

De problemen die ik heb die vallen in nuchtere status redelijk goed te relativeren neemt niet weg dat ik wel spanning en pijn met vlagen ervan ervaar maar ik weet het opzich goed te plaatsen en kan er wel mee omgaan.

Is het nou zo wanneer ik truffels gebruik (ik heb Dolphins Delight 10gram gekocht, wil ongeveer 7.5g gebruiken) dat ik dan mijn relativeringsvermogen kwijt raak en dus bad kan gaan?

De trip doe ik samen met mijn vriendin en zij heeft ook 10gram DD. Waarvan ze ook 7.5gram gaat gebruiken.

Mvg,

Viking.
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja dat is ook zo.

Tjaa, dus het er zit dus wel een aannemelijke kans in dat ik mijn relativeringsvermogen kwijt raak? Ik ben wat dat betreft ook niet depressief en heb een hele toffe welvarende vader die mij gelukkig emotioneel en financieel erg goed kan bijstaan dus in dat opzicht heb ik wel een stok achter de deur.

Desalniettemin moet ik wel toegeven als het aannemelijk is dat bij 7.5 gram problemen ongefilterd naar boven kunnen komen en ik daar geen controle meer over heb, ik niet egoistisch moet zijn en het risico moet nemen dat mijn vriendin ook bad kan gaan door mij en dus simpelweg moet accepteren om het niet te doen.

Mvg,

Viking.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mmm das lastig, weet natuurlijk niet wat je juist hebt meegemaakt...

Let er wel op dat tijdens een truffeltrip die problemen extra hard/ongefilterd naar boven kunnen komen en je in een bad trip kan belanden.
Ook zou het juist de problemen wat lichter kunnen maken..., dat je ze nog beter kan relativeren.

Het is een risico dat je neemt, ik zou iig wachten tot je behandeling bij de psycholoog voorbij is.

Als je het toch van plan bent te doen, zou ik jou zeker aanraden om er een nuchter iemand bij te hebben. Want als jij bad gaat door die problemen is er niet veel nodig om jou vriendin ook bad te laten gaan, dan zit je daar met 2 in paniek/depressiviteit en is er niemand die jullie de realiteit kan laten zien of een gerustellend woordje kan doen.

Wees verstandig en doe het veilig...

grts
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat bepaal jij he, maar vind het alvast een wijs besluit!

Een truffeltripje kan je altijd nog doen, die problemen rustig verwerken doe je maar 1periode...
J
JanDeManLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je een 'beste' vriend(in) ofzo hebt, waar je alles tegen vertelt kun je haar/hem als tripsitter gebruiken.
Zet enkele dingen klaar om de trip door te komen, van games tot eten en muziek tot drinken.
Misschien een beetje wiet(vind ik lekker als ik ah trippen ben) en zorg voor een luchtige, open, grappige sfeer.

Wat je eigenlijk niet mag doen is denken over je problemen. Wat niet zo tof is aan je hersens is hoe meer je iets probeert te vergeten, hoe meer je er over na denkt( http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Game_(spel) ).
Ik heb nog nooit echt visuals gehad zonder dat ik m'n ogen sluit en probeer visuals voor te stellen.

Met truffels heb ik vaak een soort rollercoastergevoel. Ik vlieg, rol, tuimel van de ene gedachte naar de andere. Zelf heb ik er weinig controle over, maar ik kan wel 'sturen'. Dus stel dat ik een slechte gedachte heb, dan wil ik ervan weg. Door dat ik er niet meer over wil nadenken doe ik dat toch. Ik wil er uit weg dus heb ik enkele 'triggers' klaar liggen. Impulsen die sterk genoeg zijn om te stoppen met denken over het vorige.

Iets dat bij mij altijd goed werkt is nadenken, discussiëren en filosoferen over de oneindigheid van het universum, de mogelijkheid op meerdere universa, misschien wel oneindig veel oneindigheid! Wat is dat dan?
Vijf minuten later staan er 20 tabbladen open op verschillende wikipedia pagina's en download ik een documentaire over het universum die ik nooit ga bekijken.

Ook speel ik graag games. Ik heb een circuit in Need For Speed: Underground 2 dat ik volledig uit m'n hoofd ken. De juiste muziek en even 'rijden' aan 300km/u is zalig. Vorige week nog gedaan op salvia. Ik had het gevoel dat ik echt aan het rijden was.

Als ik jouw vraag mag 'analyseren' lijkt het me dat je veel nadenkt, alles logisch in elkaar probeert te passen en zelden dingen met te grote risico's doet en daarom ook vaak twijfelt. Ik weet niet waarom je naar de psycholoog gaat, maar dat zou een prima reden zijn. Ikzelf ben ook zo en heb al gedacht om iemand te zien en al mijn gedachten er uit te spuwen.

Als je een beetje zoals mij bent dan zeg ik doe het. Het moment dat je de truffels eet moet je zien als een soort van overwinning op jezelf; ik durf ondoordachte risico's nemen(dat was bij m'n eerste keer truffels toch zo). Stel dat je dan toch slecht zou gaan zorg dat er iemand nuchter bij is en probeer gewoon te denken dat het slechts de drugs zijn. Het blijft niet eeuwig zo. Je moet er het beste van maken nu je nog aan he trippen bent.

P.s: dit is mijn visie, ik heb niets van psychologische diploma's ofzo en als je denkt dat die gedachten, gevoelens te snel naar boven zullen komen moet je het misschien niet doen.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
JanDeMan zei:
De juiste muziek en even 'rijden' aan 300km/u is zalig. Vorige week nog gedaan op salvia. Ik had het gevoel dat ik echt aan het rijden was.
Klik om te vergroten...

Hoe krijg jij dat klaar?? gamen met salvia op hahah, zou hier beslist nooit lukken...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."