#1
Wat een algemene vraag. Een bad trip is een trip die als onprettig wordt ervaren je zegt zelf dat je wel eens bad bent gegaan op wiet. Heb jij nooit een off-day? Een bad trip is net zo alleen dan erger.
catootje zei:Wat een algemene vraag. Een bad trip is een trip die als onprettig wordt ervaren je zegt zelf dat je wel eens bad bent gegaan op wiet. Heb jij nooit een off-day? Een bad trip is net zo alleen dan erger.
Dat lijkt mij vrij duidelijk, een badtrip is een trip die niet goed gaat.Dummy zei:Wat is het verschil tussen een good-trip en een bad-trip?
Om allerlei redenen: onverwachte gebeurtenissen (bezoek, telefoon, mensen die je ergens tegen komt, een ongelukje), geen goede voorbereiding, geen goede set of setting, geen goede gemoedstoestand, opgekropte frustraties, weggestopte narigheid.Hoe kan een good-trip ineens omslaan naar bad?
Wat 25tolife zegt, jezelf aan de trip overgeven en alles over je heen laten komen, verzetten heeft geen zin. Denken aan leuke dingen of een komedie of iets anders grappigs kijken zodat je afgeleid wordt van de nare gedachtes. Naar een vertrouwde omgeving gaan. Je afzonderen met een of een paar mensen die je goed vertrouwd. Blijven herhalen in jezelf dat je in een trip zit en dat het allemaal niet echt is en dat de trip vanzelf weer overgaat. Naar bed gaan en slapen (voor zover ik weet bij de meeste psychedelica en dissociatieven mogelijk, alleen met LSD kan ik tijdens de trip niet in slaap komen).En nog een praktische vraag: Wat is voor de omgeving het beste om te doen als iemand een bad-trip ervaart? Daarmee bedoel ik, wat ervaart de bad-tripper als prettig? Bij blowen verergerde de mate van bad gaan bij mij altijd als mensen zich ermee gingen bemoeien.
Dit was vooral het antwoord wat ik zocht. Ik snapte al niet wat een trip onprettig maakt, maar het is dus hetzelfde als een good trip, maar ervaar je het negatief?Deamon zei:Maar echte badtrips bestaan niet, je kunt er altijd van leren.
Erg nuttig, dit advies! K en ik hadden G naar huis gebracht en er is weinig gezegd. Pas thuis aangekomen met TV als afleiding ging het beter met hem. Toen was het al drie kwartier verder...Deamon zei:Als iemand anders bad gaat: Niet alleen laten, maar ook niet met teveel mensen omheen gaan hangen, geruststellen, zeggen dat de persoon in een trip zit en het vanzelf over gaat, over leuke dingen praten om de persoon af te leiden.
Alsjeblieft.Dummy zei:Bedankt voor de antwoorden!
Het kan altijd gebeuren dat de trip wat heftiger is dan verwacht en dat je daardoor overvallen wordt of dat je dingen ziet, hoort, voelt, proeft of ruikt die minder fijn zijn. Een badtrip is als je je aan de negativiteit overgeeft en in paniek raakt of je teveel verzet tegen de trip. Het is dus vooral je eigen reactie die een trip goed laat lopen of slecht laat gaan. Je moet nooit vergeten dat je aan het trippen bent en dat je zelf de controle hebt.Dummy zei:Dit was vooral het antwoord wat ik zocht. Ik snapte al niet wat een trip onprettig maakt, maar het is dus hetzelfde als een good trip, maar ervaar je het negatief?
Verstandig dat jullie hem naar huis hadden gebracht. Terugtrekken naar een vertrouwde omgeving werkt vaak het beste.Erg nuttig, dit advies! K en ik hadden G naar huis gebracht en er is weinig gezegd. Pas thuis aangekomen met TV als afleiding ging het beter met hem. Toen was het al drie kwartier verder...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."