Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is een badtrip?

Wat is een badtrip?

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat een algemene vraag. Een bad trip is een trip die als onprettig wordt ervaren je zegt zelf dat je wel eens bad bent gegaan op wiet. Heb jij nooit een off-day? Een bad trip is net zo alleen dan erger.
D
DummyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allen,

recent heb ik met een goede vriend van mij (G) een paddo trip ervaren. We namen beiden 35g McKennay in een paddenstoelensoepje, gekookt bij een andere vriend (K). We zaten ongeveer een kwartier in een intense trip in de woonkamer bij K voordat we de woning verlieten en naar het stadspark vertrokken. Omdat K het gezellig vond was hij meegegaan, hij was overgens nuchter. Het stadspark hier is rustig met bos en er komt haast geen volk in de bebosde delen. Toen we aankwamen in het stadspark hebben we eerst op een bruggetje gestaan. Ik had overweldigende visuals en genoot met volle teugen. Na een tijdje op het bruggetje zijn we naar een grasveld met een muurtje gegaan. Het grasveld was omringt door bos. Ik had nog zelden zoiets moois gezien en tripte werkelijkwaar volle bak. Ik werd afgeleid en liep zonder bestemming over het veldje. Ik keek terug naar G en K die op het muurtje zaten. De sfeer leek bedrukt, en K lichtte mij in dat G bad ging. Ik wou G niet lastigvallen met vragen, dus ik vroeg alleen wat hij fijn zou vinden. We gingen terug naar de woning van K om hem in een vertrouwde omgeving te brengen. Ik was blij dat K erbij was. Hier gaven we hem eten en energy, en leidde hem af met TV. Ik ging even naar het balkon en maakte mijzelf nuchter. Niet veel later ging het beter met hem, maar hij bleef in een negatieviteit hangen.

Later had ik nog een gesprek met hem, en de ochtend erna ook. Hij kon niet onder woorden brengen wat een Bad Trip in houdt. Ik kon me, en kan me nu nogsteeds geen voorstelling maken van een Bad Trip. G had visuals, ik ook. Ik genoot, hij niet. Beiden hadden we alle uitwerkingen van paddo's, maar hij vondt het onprettig en ik prettig. Ook hadden we dezelfde voorbereiding. We hadden 4u van tevoren niets gegeten. Ik had nog een dag werk verricht, terwijl G had uitgerust die dag. Het eerste half uur/uur van de trip hebben we beiden ontzettend genoten van de trip, daarna ging G pas bad, in dezelfde omgeving als ik. Hierna zijn bij mij uit interesse een paar vragen ontstaan, waar ik zelf niet aan uit kom.

Wat is het verschil tussen een good-trip en een bad-trip?

Hoe kan een good-trip ineens omslaan naar bad?

En nog een praktische vraag: Wat is voor de omgeving het beste om te doen als iemand een bad-trip ervaart? Daarmee bedoel ik, wat ervaart de bad-tripper als prettig? Bij blowen verergerde de mate van bad gaan bij mij altijd als mensen zich ermee gingen bemoeien.

Alvast bedankt!

Dummy
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
catootje zei:
Wat een algemene vraag. Een bad trip is een trip die als onprettig wordt ervaren je zegt zelf dat je wel eens bad bent gegaan op wiet. Heb jij nooit een off-day? Een bad trip is net zo alleen dan erger.
Klik om te vergroten...

Precies , en mocht het gebeuren kan je jezelf het er het beste aan overgeven en het zien dan voel t men zich meestal een stuk beter.En vaak een prachtige tijd hebben zodra ze weten waar ze bang voor dachten te zijn.

Indien handelbaar is hoor geen idee of er mogelijke trauma's bijvoorbeeld terugziet in een trip. Dan is een remmer handig maar dan ga ik erg off topic nu al..

Hopelijk heb je er iets aan.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dummy zei:
Wat is het verschil tussen een good-trip en een bad-trip?
Klik om te vergroten...
Dat lijkt mij vrij duidelijk, een badtrip is een trip die niet goed gaat. :wink:
Maar echte badtrips bestaan niet, je kunt er altijd van leren.

Hoe kan een good-trip ineens omslaan naar bad?
Klik om te vergroten...
Om allerlei redenen: onverwachte gebeurtenissen (bezoek, telefoon, mensen die je ergens tegen komt, een ongelukje), geen goede voorbereiding, geen goede set of setting, geen goede gemoedstoestand, opgekropte frustraties, weggestopte narigheid.

En nog een praktische vraag: Wat is voor de omgeving het beste om te doen als iemand een bad-trip ervaart? Daarmee bedoel ik, wat ervaart de bad-tripper als prettig? Bij blowen verergerde de mate van bad gaan bij mij altijd als mensen zich ermee gingen bemoeien.
Klik om te vergroten...
Wat 25tolife zegt, jezelf aan de trip overgeven en alles over je heen laten komen, verzetten heeft geen zin. Denken aan leuke dingen of een komedie of iets anders grappigs kijken zodat je afgeleid wordt van de nare gedachtes. Naar een vertrouwde omgeving gaan. Je afzonderen met een of een paar mensen die je goed vertrouwd. Blijven herhalen in jezelf dat je in een trip zit en dat het allemaal niet echt is en dat de trip vanzelf weer overgaat. Naar bed gaan en slapen (voor zover ik weet bij de meeste psychedelica en dissociatieven mogelijk, alleen met LSD kan ik tijdens de trip niet in slaap komen).
Als iemand anders bad gaat: Niet alleen laten, maar ook niet met teveel mensen omheen gaan hangen, geruststellen, zeggen dat de persoon in een trip zit en het vanzelf over gaat, over leuke dingen praten om de persoon af te leiden.
D
DummyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor de antwoorden!
Deamon zei:
Maar echte badtrips bestaan niet, je kunt er altijd van leren.
Klik om te vergroten...
Dit was vooral het antwoord wat ik zocht. Ik snapte al niet wat een trip onprettig maakt, maar het is dus hetzelfde als een good trip, maar ervaar je het negatief?
Deamon zei:
Als iemand anders bad gaat: Niet alleen laten, maar ook niet met teveel mensen omheen gaan hangen, geruststellen, zeggen dat de persoon in een trip zit en het vanzelf over gaat, over leuke dingen praten om de persoon af te leiden.
Klik om te vergroten...
Erg nuttig, dit advies! K en ik hadden G naar huis gebracht en er is weinig gezegd. Pas thuis aangekomen met TV als afleiding ging het beter met hem. Toen was het al drie kwartier verder...

Nogmaals bedankt voor de antwoorden!

Dummy
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dummy zei:
Bedankt voor de antwoorden!
Klik om te vergroten...
Alsjeblieft. :)

Dummy zei:
Dit was vooral het antwoord wat ik zocht. Ik snapte al niet wat een trip onprettig maakt, maar het is dus hetzelfde als een good trip, maar ervaar je het negatief?
Klik om te vergroten...
Het kan altijd gebeuren dat de trip wat heftiger is dan verwacht en dat je daardoor overvallen wordt of dat je dingen ziet, hoort, voelt, proeft of ruikt die minder fijn zijn. Een badtrip is als je je aan de negativiteit overgeeft en in paniek raakt of je teveel verzet tegen de trip. Het is dus vooral je eigen reactie die een trip goed laat lopen of slecht laat gaan. Je moet nooit vergeten dat je aan het trippen bent en dat je zelf de controle hebt.

Erg nuttig, dit advies! K en ik hadden G naar huis gebracht en er is weinig gezegd. Pas thuis aangekomen met TV als afleiding ging het beter met hem. Toen was het al drie kwartier verder...
Klik om te vergroten...
Verstandig dat jullie hem naar huis hadden gebracht. Terugtrekken naar een vertrouwde omgeving werkt vaak het beste.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."