Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsayahuasca en overgeven

ayahuasca en overgeven

8 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
Lisa lLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je een ayahuasca ceremonie gaat doen, maar je kunt niet overgeven, werkt de ayahuasca dan ook niet?
D
Dreamer4Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het overgeven is zowel bedoelt om het lichaam te reinigen maar ook om (verkeerde) energieën eruit te gooien.

Zelf heb ik ongeveer 2 uur moeten overgeven, wat niet steeds constant was.
Wanneer ik moest overgeven voelde het ook iedere keer weer alsof ik een issue eruit gooide..steeds meer verlichtend dus. Was dus eigenlijk blij dat het gebeurde want zo kon ik het probleem aanpakken en het er letterlijk uitgooien

Vaak zeggen ze dat als je het er niet via je mond uit gaat dat het er dan wel via de achterkant uitkomt. (sorry voor de mensen die aan het eten zijn). Zelf heb ik dit niet meegemaakt.
L
Lisa lLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi dreamer4, bedankt voor je reactie en je ervaring te delen.
Ik heb een ceremonie gehad, maar de ayahuasca bleef in mijn maag vast zitten terwijl ik wel heel misselijk was. Ik heb ook geen visuals gehad oid. Dus ik vroeg me af of het komt doordat ik niet kon overgeven. Pas nadat het uit was gewerkt heb ik over gegeven door mijn vingers in mijn keel te steken (ook mijn excuus voor mensen die aan het eten zijn :)). Heb je misschien tips om dit een volgende keer te voorkomen?
D
Dreamer4Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Your welcome!

Zelf heb ik ook niet veel visuals beleefd, maar wel de emoties eruit gegooid die eruit moesten.
Hierna voelde ik mezelf heel erg opgelucht en echt gereset.

Waar heb je de ceremonie gedaan? Wellicht dat zij er meer informatie over kunnen geven.
Ik heb ook een tripreport op dit forum gezet, misschien dat je daar nog wat uit kunt halen.

viewtopic.php?f=21&t=59586&p=1215728#p1215728
D
Dreamer4Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik hoop het ook voor je want het is heel speciaal om mee te maken.

10 December ga ik weer. :)
L
Lisa lLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mooi verhaal!

Het is al een aantal maanden geleden dat ik die ceremonie heb gehad. Ik heb wel wat geleerd van de ceremonie maar dat komt meer door de dingen die er voor of er na zijn gebeurd zoals gesprekken met medereizigers. De begeleiders zeiden dat die lessen ook komen door de ayahuasca. Ik voelde me wel een soort van "verlicht" na de ceremonie die 5 dagen heeft geduurd.

Ik maak me vooral zorgen dat het misschien komt doordat de ayahuasca niet geabsorbeerd wordt door mijn maag omdat het geen kant op wou, maar als een baksteen bleef liggen? (Door maagslijmvliesontsteking ) Ik hoop niet dat dat het geval is!

Misschien was het de bedoeling dat ik eerst die lessen zou leren. Maar dat ik me verlicht voelde betekend denk ik wel dat het iets met me heeft gedaan.
Ik wacht met spanning af op de volgende ceremonie, ik hoop dan echt op reis meegenomen te worden!
L
Lisa lLid
01-01-2024, 00:00
#7
Veel suc6!
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gekke vraag hoor, maar hoe gaat dat nou tijdens zo'n ceremonie? Staat iedereen dan op een rijtje bij de wc te wachten tot ze weer aan de beurt zijn of? :tearsofjoy: Ik zit te overwegen om ook eens een Ayahuasca ceremonie te doen maar ik zie er een beetje tegenop om midden in een groep mensen mijn lijf te legen zeg maar :grin:
L
Lisa lLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geen gekke vraag hoor. Ik denk dat het afhankelijk is van de plaats en omgeving zoals ik heb gelezen. Maar meestal krijg je een eigen emmertje ter beschikking waar je in kunt spugen en is er een wc in de buurt voor je behoefte in te doen.

Ik zag daar ook het meeste tegenop maar iedereen is zo in zijn eigen wereld..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."