Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo te klein en/of beschimmeld?

Paddo te klein en/of beschimmeld?

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DolceGustoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Een hele tijd terug heb ik een kweekset gehaald voor de eerste keer. Het ging allemaal wat moeizaam omdat het te koud was op mijn kamer, maar op een gegeven moment kwamen de eerste paddestoelen boven. Nu duurt het al 3 weken en ze groeien niet echt door. Ik heb besloten toch te gaan oogsten, hoewel ze voor mijn mening erg klein zijn, en te wachten hoe de tweede flush eruitziet. Ik zal alleen hier en daar wat blauwgroene plekken in en op de paddestoelen, en veel zijn gegroepeerd als het ware op een groot stuk mycelium, geloof ik.

Mijn vragen zijn: kan ik deze nog eten, had ik nog langer moeten wachten ondanks de blauwgroene plekken, en moet ik de stoeltjes losmaken van elkaar?

image.jpg
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
het blauw komt door de werkzame stof, dus niets mis mee. Deze kan je natuurlijk drogen en bewaren. Ik neem aan dat je het myceliumblok opnieuw gedunkt hebt?
D
DolceGustoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oke gelukkig, hoef ik de paddestoelen die aan elkaar vastzitten ook niet los te maken dan - gewoon drogen zoals ze nu zijn? Ik heb hem opnieuw geprepareerd voor de volgende flush als je dat bedoelt. Bedankt voor de snelle reactie!
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#4
24 uur in water, afgieten en weer inzetten?
ik vermoed trouwens dat de temperatuur te laag is geweest als er na 3 weken niets meer groeit terwijl ze er niet verdroogd uit zien.
D
DolceGustoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja precies! Ja ik denk ook dat het de temperatuur te laag was, misschien moet ik even een betere plek zoeken. Bedankt voor de reacties

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."