Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBad trip van truffels?

Bad trip van truffels?

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
O
OctoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal!

Ik ben 23 jaar oud en 72 kilo, gisteren heb ik voor het eerst truffels (mexicana) gegeten.

Ik heb twee keer eerder ayahuasca genomen. De eerste keer in een ceremonie, hier heb ik niet veel van gemerkt, alleen dat mijn lichaam verdoofd aanvoelde en ik had op dat moment spijt en voelde me dom dat ik het gedronken had.
Mijn tweede keer ayahuasca was thuis, ik had een recept gevonden en het zelf gemaakt. (heel dom van mij, dit zal ik ook nooit meer doen) Na 2 uur begon ik patronen te zien en gebeurde er iets met mijn lichaam, alsof het werd overgenomen. Hiervan raakte ik in paniek, ik ging naar de wc en op het moment dat ik op de wc zat kwamen de muren op mij af, ik wist niet meer wat voor en achter was. Ik dacht dat ik dood ging en ik was boos op mezelf omdat ik mij in deze situatie had gebracht, gelukkig was het na 5 minuten weer over. Ik wil graag nog eens ayahuasca gaan drinken in een ceremonie en had/heb het gevoel dat ik beter eerst truffels kan eten om enigszins te ervaren wat een psychedelisch middel met je doet.

Gisteren was het zover om 21:00 nam ik een portie truffels van circa. 8.5 gram. Na het eten van de truffels had ik ongeveer 4 hijsjes genomen van een joint. (ik had gelezen dat dit gunstig kan zijn) Daarna ging ik rustig zitten op de bank. Na 20 minuten voelde ik mij zenuwachtig en ik had zin om wat te gaan doen, ik kon niet stil blijven zitten. Ik zette mijn playstation aan en ging het spel Raymen legends spelen, na 5 minuten was ik dit zat en werd ik heel erg moe, zo moe dat ik mijn ogen niet kon open houden. ik voelde de moeheid in heel mijn lichaam. Vervolgens ben ik op bed gaan liggen, ik werd een klein beetje opgewonden maar daarna kwam de intense moeheid weer tevoorschijn. ik had het gevoel dat mijn lichaam aan het werk was om de truffels uit mijn systeem te krijgen, alsof ik vergiftigd was. Ook mijn lichaam voelde verdoofd aan. als ik mijn ogen dicht deed zag ik geen gekke dingen ook zag ik niets in de kamer. Het ene moment voelde ik me weer normaal het andere moment voelde ik me weer moe, ik lag continue te draaien in bed en wist me geen houding te geven. Ook hoopte ik dat het snel weer voorbij zou zijn, ik had spijt dat ik de truffels had genomen. Ik had het idee dat een muziekje misschien zou helpen om mij beter te voelen maar ik had geen energie om dit aan te zetten en ik had ook geen energie om dit te vragen aan mijn tripsitter. na twee uur was ik misselijk en ik voelde me niet op mijn gemak waardoor ik mijn vinger in mijn keel had gestoken om over te geven. om dat moment voelde ik mij beter maar na 15 minuten voelde ik mij weer hetzelfde. om ongeveer 12:00 was het zo goed als uitgewerkt, nog even was ik aan het twijfelen om nog bij te pakken maar dit heb ik uiteindelijk niet gedaan.

Mijn vraag is of dit herkenbaar is bij sommigen mensen? Was dit een bad trip?
Ik heb het gevoel dat ik er niet tegen kan aangezien ik nu 3 keer een psychedelisch middel heb gebruikt maar nog niets heb ervaren Kan het misschien zijn dat ik te bang ben? Gisteren voelde ik mij niet bang maar had ik er juist zin.

Bedankt voor het lezen!
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt als een trip waar je best eens wat waardevolle informatie uit zou kunnen halen. Trippen is zo nu en dan afzien en dat heb je zeker gedaan. :wink:

Los van dat: Ja, truffels kunnen heftig zijn in vergelijking tot andere psychedelica. Ook ik vond truffels heftiger dan ik vooraf verwachtte. Zeker omdat je het gewoon ff bij je smartshop binnenhengelt. Laat je dus niet nog eens verrassen. Dergelijke drugs zijn geen middelen die je gebruikt om lekker te ontspannen of te ontsnappen aan de realiteit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt niet als een bad trip, maar wel als een trip die mogelijk uit zou kunnen monden in een bad trip. Goed dat je niet bij had gepakt in ieder geval.

Naar mijn idee lijkt het alsof je niet klaar bent voor een psychedelische ervaring. Om te kunnen trippen en daar het liefst ook nog een waardevolle ervaring van te maken, heb je een bepaald vermogen om dat wat op je afkomt toe te laten nodig. Voel je zenuwen, dan kijk je dat even aan. Voel je angst, dan laat je die angst er zijn zonder er van in paniek te raken. Voel je verveling, dan ga je niet meteen proberen dat weg te drukken door afleiding te zoeken.

Alsook, truffels zijn lichamelijk veilig om te nemen. Als je dat weet, dan kun je je dat even herinneren en beseffen dat het slechts een tijdelijk gevoel (bodyload) is, die misselijkheid en lichamelijk ongemak. Het is iets waar velen voornamelijk in het begin van een trip even doorheen moeten. Niet meteen de conclusie trekken dat je vergiftigd bent en het niet goed gaat. Als je je goed inleest over wat je neemt, dan weet je dat je je over bepaalde dingen in ieder geval geen zorgen hoeft te maken.

Persoonlijk raad ik aan om eerst (nuchter) te werken aan dat vluchtgedrag. En pas te gaan trippen, wanneer je daar geestelijk beter klaar voor bent. Niet nu allemaal tripmiddelen gaan proberen, want het principe is overal hetzelfde. Psychedelica geven je nou eenmaal niet per definitie een goed gevoel. Als je vaker tript is het vrijwel een garantie dat je ook moeilijke, niet zo fijne gevoelens zult ervaren. Daar moet je op voorbereid zijn en de capaciteit hebben om daar in dat moment goed mee om te gaan.

Niet persoonlijk bedoeld hoor. Dit is slechts hoe ik je verhaal interpreteer. Ik ken je natuurlijk niet echt, maar uit je verhaal blijkt imo dat je wat overhaast met tripmiddelen aan de gang lijkt te zijn, terwijl je wellicht eerst nog aan je mindset kunt gaan werken.
O
OctoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Avīci zei:
Klinkt als een trip waar je best eens wat waardevolle informatie uit zou kunnen halen. Trippen is zo nu en dan afzien en dat heb je zeker gedaan. :wink:

Los van dat: Ja, truffels kunnen heftig zijn in vergelijking tot andere psychedelica. Ook ik vond truffels heftiger dan ik vooraf verwachtte. Zeker omdat je het gewoon ff bij je smartshop binnenhengelt. Laat je dus niet nog eens verrassen. Dergelijke drugs zijn geen middelen die je gebruikt om lekker te ontspannen of te ontsnappen aan de realiteit.
Klik om te vergroten...

Hallo Avici,

Bedankt voor je reactie, ik had het zelf ook anders ingeschat wat misschien ook wel een van de oorzaken was van mijn ervaring.
O
OctoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Klinkt niet als een bad trip, maar wel als een trip die mogelijk uit zou kunnen monden in een bad trip. Goed dat je niet bij had gepakt in ieder geval.

Naar mijn idee lijkt het alsof je niet klaar bent voor een psychedelische ervaring. Om te kunnen trippen en daar het liefst ook nog een waardevolle ervaring van te maken, heb je een bepaald vermogen om dat wat op je afkomt toe te laten nodig. Voel je zenuwen, dan kijk je dat even aan. Voel je angst, dan laat je die angst er zijn zonder er van in paniek te raken. Voel je verveling, dan ga je niet meteen proberen dat weg te drukken door afleiding te zoeken.

Alsook, truffels zijn lichamelijk veilig om te nemen. Als je dat weet, dan kun je je dat even herinneren en beseffen dat het slechts een tijdelijk gevoel (bodyload) is, die misselijkheid en lichamelijk ongemak. Het is iets waar velen voornamelijk in het begin van een trip even doorheen moeten. Niet meteen de conclusie trekken dat je vergiftigd bent en het niet goed gaat. Als je je goed inleest over wat je neemt, dan weet je dat je je over bepaalde dingen in ieder geval geen zorgen hoeft te maken.

Persoonlijk raad ik aan om eerst (nuchter) te werken aan dat vluchtgedrag. En pas te gaan trippen, wanneer je daar geestelijk beter klaar voor bent. Niet nu allemaal tripmiddelen gaan proberen, want het principe is overal hetzelfde. Psychedelica geven je nou eenmaal niet per definitie een goed gevoel. Als je vaker tript is het vrijwel een garantie dat je ook moeilijke, niet zo fijne gevoelens zult ervaren. Daar moet je op voorbereid zijn en de capaciteit hebben om daar in dat moment goed mee om te gaan.

Niet persoonlijk bedoeld hoor. Dit is slechts hoe ik je verhaal interpreteer. Ik ken je natuurlijk niet echt, maar uit je verhaal blijkt imo dat je wat overhaast met tripmiddelen aan de gang lijkt te zijn, terwijl je wellicht eerst nog aan je mindset kunt gaan werken.
Klik om te vergroten...

Hallo Mindless,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb zelf ook het idee dat een soort vluchtgedrag is, dat ik de verandering in mijn lichaam probeer te onderdrukken. Als ik bijvoorbeeld angst ervaar in mijn trip wil ik afleiding zoeken omdat ik bang ben dat de angst een bad trip kan veroorzaken of is dit niet zo?

Heb jij voor mij nog tips hoe ik hier het beste nuchter aan kan werken en hoe ik mijn mindset kan verbeteren? Ik snap dat dit lastig te zeggen is aangezien je me niet kent maar wellicht heb je wel wat tips voor mij.

Nogmaals bedankt voor je reactie!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Octo zei:
Hallo Mindless,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb zelf ook het idee dat een soort vluchtgedrag is, dat ik de verandering in mijn lichaam probeer te onderdrukken. Als ik bijvoorbeeld angst ervaar in mijn trip wil ik afleiding zoeken omdat ik bang ben dat de angst een bad trip kan veroorzaken of is dit niet zo?

Heb jij voor mij nog tips hoe ik hier het beste nuchter aan kan werken en hoe ik mijn mindset kan verbeteren? Ik snap dat dit lastig te zeggen is aangezien je me niet kent maar wellicht heb je wel wat tips voor mij.

Nogmaals bedankt voor je reactie!
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen dat angst op zichzelf niet leidt tot bad gaan, maar eerder de angst vóór angst. Of anders gezegd de weerstand tégen angst.

De juiste manier om met angst om te gaan tijdens een trip ervaring, is om het recht aan te kijken en het te zien/voelen voor wat het is. Op die manier geef je het (de initiële angst) de mogelijkheid om vanzelf op te lossen en weg te gaan. Maar wees er bedacht op dat je de angst niet voelt omdát je het weg wilt hebben, want ook dat is eigenlijk weer weerstand.

Dit is het kern principe van meditatie. Ga daar anders eens mee aan de slag en pas dat dan later toe tijdens een (lichte) trip. Op die manier ben je niet meer overgeleverd aan je emoties, maar sta je daarboven.
O
OctoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Ik zou zeggen dat angst op zichzelf niet leidt tot bad gaan, maar eerder de angst vóór angst. Of anders gezegd de weerstand tégen angst.

De juiste manier om met angst om te gaan tijdens een trip ervaring, is om het recht aan te kijken en het te zien/voelen voor wat het is. Op die manier geef je het (de initiële angst) de mogelijkheid om vanzelf op te lossen en weg te gaan. Maar wees er bedacht op dat je de angst niet voelt omdát je het weg wilt hebben, want ook dat is eigenlijk weer weerstand.

Dit is het kern principe van meditatie. Ga daar anders eens mee aan de slag en pas dat dan later toe tijdens een (lichte) trip. Op die manier ben je niet meer overgeleverd aan je emoties, maar sta je daarboven.
Klik om te vergroten...

Bedankt! ik ga aan de slag met meditatie, dit was ik al eerder van plan maar nooit echt doorgepakt! Ik heb net bedacht om meer muziek te gaan luisteren als ik alleen ben, ik heb gisteren na de trip gemerkt dat dit ontspannen is en er verschillende gevoelens omhoog komen. Zo kan ik gaan oefenen om ze te accepteren in plaats van weg te stoppen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Octo zei:
Bedankt! ik ga aan de slag met meditatie, dit was ik al eerder van plan maar nooit echt doorgepakt! Ik heb net bedacht om meer muziek te gaan luisteren als ik alleen ben, ik heb gisteren na de trip gemerkt dat dit ontspannen is en er verschillende gevoelens omhoog komen. Zo kan ik gaan oefenen om ze te accepteren in plaats van weg te stoppen.
Klik om te vergroten...
Goed plan ^_^:thumbsup:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."