Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom Kratom Heilig is voor mij

Waarom Kratom Heilig is voor mij

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey! Jouw bericht geeft me hoop! Ik ben (zo goed als) afgebouwd met fentanyl bet behulp van benzo’s die ik deels voorgeschreven krijg en deels zelf bestel omdat ik te weinig krijg.

vandaag ben ik beginnen met kratom. Ik denk dat ik vandaag ongeveer 5-7g op heb. Ik ervaar wel rust en heb veel minder benzo’s op dan ik normaliter inneem op een dag. Ik ben nog wel zoekende in welke soort het beste voor me werkt want er zijn zoveel verschillende. Ik ga in ieder geval voor de rode. Maar ook daar zijn weer verschillenden van..

Maar ik heb door jouw verhaal dus goede hoop dat ik met de kratom zowel van m’n opiaten withdrawal als straks de Benzo afbouw goed geholpen ben. Thanks voor het delen van je ervaring!
Lid 153090 zei:
Kratom is in mijn opinie een product (ik zeg product omdat het officieel niet als drug wordt gecatalogiseerd) dat voor mij persoonlijk wel als drug geldt en in mijn systeem tot die drugs behoort die typerend zijn voor wat ik als heilig beschouw - dat zijn drugs die ons door de natuur geschonken en iets seculier Goddelijks hebben; deze drugs zie ik als ons natuurlijk recht om te consumeren en iedere restrictie daarop (ik woon in België en hier is Kratom verboden) is voor mij een schending van een primair menselijk recht.

Maar Kratom heeft voor mij nog een extra meerwaarde. Het is namelijk zo dat ik in een coma geboren ben, hierbij is mijn centraal zenuwstelsel beschadigd en met name de beschermlaag rond mijn zenuwbanen - een isolatie die bestaat uit voornamelijk Omega 3 vetzuren. Hierdoor ben ik heel snel overprikkeld en constant gespannen en kan ik amper slapen - ik lig soms wel 4 nachten na elkaar zonder slaap - en dit heeft geleid tot het gebruik van Benzo's. Al snel was ik hevig verslaafd en ik nam tot wel zo'n 40 pillen per dag, pillen allerlei; Temesta expidet, Tranxene 50, Valium etc... Dit heeft enkele jaren in beslag genomen en mijn psychiater zei dat hij het niet langer wilde voorschijven en dat ik me moest laten opnemen. Een opname zag ik helemaal niet zitten en een leven zonder die pillen ook niet...

De verlichting; toen ben ik op een bepaald moment beginnen experimenteren met Kratom, red vein - Maeng Da en vooral Borneo waren mijn favorieten - en het was opvallend dat ik bij hoge dosissen (20 gr.) echt wel super relaxed was en zelfs in slaap viel. Het duurde niet lang of ik besloot om mijn benzo furie af te bouwen en over te schakelen op Kratom - ik kocht toen 200 of 300 tot zelfs 400 gr. Kratom per keer en het lukte me om op mezelf mijn verslaving aan pillen stop te zetten, het is al 8 jaar geleden dat ik nog een benzo heb genomen - en op de koop toe; ik heb reeds 5 jaar geleden mijn dagelijks Kratom gebruik kunnen stoppen: dat is nu een minder dan maandelijkse gewoonte.

Hierdoor ben ik niet opgenomen moeten worden en ik ben niet langer in therapie.

Daarom is Kratom voor mij heilig...

Grtz!
Klik om te vergroten...
S
SillousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lid 153090 zei:
(ik woon in België en hier is Kratom verboden) is voor mij een schending van een primair menselijk recht.
Klik om te vergroten...
Hallo mede-belg. :)

DW, Kratom in is Belgie volledig legaal(!!)
L
Lid 153090Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Kratom is in mijn opinie een product (ik zeg product omdat het officieel niet als drug wordt gecatalogiseerd) dat voor mij persoonlijk wel als drug geldt en in mijn systeem tot die drugs behoort die typerend zijn voor wat ik als heilig beschouw - dat zijn drugs die ons door de natuur geschonken en iets seculier Goddelijks hebben; deze drugs zie ik als ons natuurlijk recht om te consumeren en iedere restrictie daarop (ik woon in België en hier is Kratom verboden) is voor mij een schending van een primair menselijk recht.

Maar Kratom heeft voor mij nog een extra meerwaarde. Het is namelijk zo dat ik in een coma geboren ben, hierbij is mijn centraal zenuwstelsel beschadigd en met name de beschermlaag rond mijn zenuwbanen - een isolatie die bestaat uit voornamelijk Omega 3 vetzuren. Hierdoor ben ik heel snel overprikkeld en constant gespannen en kan ik amper slapen - ik lig soms wel 4 nachten na elkaar zonder slaap - en dit heeft geleid tot het gebruik van Benzo's. Al snel was ik hevig verslaafd en ik nam tot wel zo'n 40 pillen per dag, pillen allerlei; Temesta expidet, Tranxene 50, Valium etc... Dit heeft enkele jaren in beslag genomen en mijn psychiater zei dat hij het niet langer wilde voorschijven en dat ik me moest laten opnemen. Een opname zag ik helemaal niet zitten en een leven zonder die pillen ook niet...

De verlichting; toen ben ik op een bepaald moment beginnen experimenteren met Kratom, red vein - Maeng Da en vooral Borneo waren mijn favorieten - en het was opvallend dat ik bij hoge dosissen (20 gr.) echt wel super relaxed was en zelfs in slaap viel. Het duurde niet lang of ik besloot om mijn benzo furie af te bouwen en over te schakelen op Kratom - ik kocht toen 200 of 300 tot zelfs 400 gr. Kratom per keer en het lukte me om op mezelf mijn verslaving aan pillen stop te zetten, het is al 8 jaar geleden dat ik nog een benzo heb genomen - en op de koop toe; ik heb reeds 5 jaar geleden mijn dagelijks Kratom gebruik kunnen stoppen: dat is nu een minder dan maandelijkse gewoonte.

Hierdoor ben ik niet opgenomen moeten worden en ik ben niet langer in therapie.

Daarom is Kratom voor mij heilig...

Grtz!
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Freaky Freggle zei:
Kratom is in mijn opinie een product (ik zeg product omdat het officieel niet als drug wordt gecatalogiseerd) dat voor mij persoonlijk wel als drug geldt en in mijn systeem tot die drugs behoort die typerend zijn voor wat ik als heilig beschouw - dat zijn drugs die ons door de natuur geschonken en iets seculier Goddelijks hebben; deze drugs zie ik als ons natuurlijk recht om te consumeren en iedere restrictie daarop (ik woon in België en hier is Kratom verboden) is voor mij een schending van een primair menselijk recht.

Maar Kratom heeft voor mij nog een extra meerwaarde. Het is namelijk zo dat ik in een coma geboren ben, hierbij is mijn centraal zenuwstelsel beschadigd en met name de beschermlaag rond mijn zenuwbanen - een isolatie die bestaat uit voornamelijk Omega 3 vetzuren. Hierdoor ben ik heel snel overprikkeld en constant gespannen en kan ik amper slapen - ik lig soms wel 4 nachten na elkaar zonder slaap - en dit heeft geleid tot het gebruik van Benzo's. Al snel was ik hevig verslaafd en ik nam tot wel zo'n 40 pillen per dag, pillen allerlei; Temesta expidet, Tranxene 50, Valium etc... Dit heeft enkele jaren in beslag genomen en mijn psychiater zei dat hij het niet langer wilde voorschijven en dat ik me moest laten opnemen. Een opname zag ik helemaal niet zitten en een leven zonder die pillen ook niet...

De verlichting; toen ben ik op een bepaald moment beginnen experimenteren met Kratom, red vein - Maeng Da en vooral Borneo waren mijn favorieten - en het was opvallend dat ik bij hoge dosissen (20 gr.) echt wel super relaxed was en zelfs in slaap viel. Het duurde niet lang of ik besloot om mijn benzo furie af te bouwen en over te schakelen op Kratom - ik kocht toen 200 of 300 tot zelfs 400 gr. Kratom per keer en het lukte me om op mezelf mijn verslaving aan pillen stop te zetten, het is al 8 jaar geleden dat ik nog een benzo heb genomen - en op de koop toe; ik heb reeds 5 jaar geleden mijn dagelijks Kratom gebruik kunnen stoppen: dat is nu een minder dan maandelijkse gewoonte.

Hierdoor ben ik niet opgenomen moeten worden en ik ben niet langer in therapie.

Daarom is Kratom voor mij heilig...

Grtz!
Klik om te vergroten...
Kratom is voor mij ook heilig het heeft mij ook veel gebracht. Ik neem juist lage dosissen voor energie en de heb toch een pijnstillend effect. Wat fijn dat het jou ook veel heeft gebracht. Eerlijk schrok ik wel van de dosissen die je benoemd ben blij dat je dit niet meer dagelijks doet.

Wat vervelend trouwens dat het in België verboden is. Denk soms toch wel eens dat big pharma daar ook een rol in mee speelt. Stel je voor de meeste mensen hebben in dure medicijnen niet meer nodig.

Bedankt dat je jou ervaring gedeeld hebt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."