#1
Hey! Jouw bericht geeft me hoop! Ik ben (zo goed als) afgebouwd met fentanyl bet behulp van benzo’s die ik deels voorgeschreven krijg en deels zelf bestel omdat ik te weinig krijg.
vandaag ben ik beginnen met kratom. Ik denk dat ik vandaag ongeveer 5-7g op heb. Ik ervaar wel rust en heb veel minder benzo’s op dan ik normaliter inneem op een dag. Ik ben nog wel zoekende in welke soort het beste voor me werkt want er zijn zoveel verschillende. Ik ga in ieder geval voor de rode. Maar ook daar zijn weer verschillenden van..
Maar ik heb door jouw verhaal dus goede hoop dat ik met de kratom zowel van m’n opiaten withdrawal als straks de Benzo afbouw goed geholpen ben. Thanks voor het delen van je ervaring!
vandaag ben ik beginnen met kratom. Ik denk dat ik vandaag ongeveer 5-7g op heb. Ik ervaar wel rust en heb veel minder benzo’s op dan ik normaliter inneem op een dag. Ik ben nog wel zoekende in welke soort het beste voor me werkt want er zijn zoveel verschillende. Ik ga in ieder geval voor de rode. Maar ook daar zijn weer verschillenden van..
Maar ik heb door jouw verhaal dus goede hoop dat ik met de kratom zowel van m’n opiaten withdrawal als straks de Benzo afbouw goed geholpen ben. Thanks voor het delen van je ervaring!
Kratom is in mijn opinie een product (ik zeg product omdat het officieel niet als drug wordt gecatalogiseerd) dat voor mij persoonlijk wel als drug geldt en in mijn systeem tot die drugs behoort die typerend zijn voor wat ik als heilig beschouw - dat zijn drugs die ons door de natuur geschonken en iets seculier Goddelijks hebben; deze drugs zie ik als ons natuurlijk recht om te consumeren en iedere restrictie daarop (ik woon in België en hier is Kratom verboden) is voor mij een schending van een primair menselijk recht.
Maar Kratom heeft voor mij nog een extra meerwaarde. Het is namelijk zo dat ik in een coma geboren ben, hierbij is mijn centraal zenuwstelsel beschadigd en met name de beschermlaag rond mijn zenuwbanen - een isolatie die bestaat uit voornamelijk Omega 3 vetzuren. Hierdoor ben ik heel snel overprikkeld en constant gespannen en kan ik amper slapen - ik lig soms wel 4 nachten na elkaar zonder slaap - en dit heeft geleid tot het gebruik van Benzo's. Al snel was ik hevig verslaafd en ik nam tot wel zo'n 40 pillen per dag, pillen allerlei; Temesta expidet, Tranxene 50, Valium etc... Dit heeft enkele jaren in beslag genomen en mijn psychiater zei dat hij het niet langer wilde voorschijven en dat ik me moest laten opnemen. Een opname zag ik helemaal niet zitten en een leven zonder die pillen ook niet...
De verlichting; toen ben ik op een bepaald moment beginnen experimenteren met Kratom, red vein - Maeng Da en vooral Borneo waren mijn favorieten - en het was opvallend dat ik bij hoge dosissen (20 gr.) echt wel super relaxed was en zelfs in slaap viel. Het duurde niet lang of ik besloot om mijn benzo furie af te bouwen en over te schakelen op Kratom - ik kocht toen 200 of 300 tot zelfs 400 gr. Kratom per keer en het lukte me om op mezelf mijn verslaving aan pillen stop te zetten, het is al 8 jaar geleden dat ik nog een benzo heb genomen - en op de koop toe; ik heb reeds 5 jaar geleden mijn dagelijks Kratom gebruik kunnen stoppen: dat is nu een minder dan maandelijkse gewoonte.
Hierdoor ben ik niet opgenomen moeten worden en ik ben niet langer in therapie.
Daarom is Kratom voor mij heilig...
Grtz!