Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstwee vraagjes over Salvia

twee vraagjes over Salvia

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
k
krishnaLid
01-01-2024, 00:00
#1
dankje voor je reactie :) ik ben waarschijnlijk van plan om het gewoon in een pijp (of in een bong als ik een goedkope vind) te roken en dan koop ik wel morgen een stormaansteker ofzo. Als ik de thee maak hoeveel gram bladeren moet ik dan gebruiken?
k
krishnaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo mijn freunden. Ik ben van plan om met een vriendin volgend weekend salvia te proberen. We zijn van plan om het eerst te kauwen en (als het gaat) dezelfde dag het nog te roken. Ik vroeg me dus af of het mogelijk is om na een "kauw" trip nog is dat te roken en of je de salvia ook kan roken met gewoon rolpapier. Extra tips zijn ook altijd welkom.
Alvast bedankt! (:
(edit: ik heb trouwens de normale bladeren gekocht)
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee je moet salvia roken met een stormaansteker, een normale aansteker of rollen als een joint wordt niet heet genoeg om de werkzame stof Salvinorin A te laten verdampen.

krishna zei:
Ik vroeg me dus af of het mogelijk is om na een "kauw" trip nog is dat te roken
Klik om te vergroten...
Als je hier doelt op tolerantie, dan ja. Je bouwt geen tolerantie op bij het gebruik van salvia en sommige gebruikers spreken zelfs van omgekeerde tolerantie. Oftewel je hebt steeds minder nodig voor het zelfde effect.
k
krishnaLid
01-01-2024, 00:00
#4
oke dankje! dit is nuttig om te weten:thumbsup::thumbsup:
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kan voor een heel licht effect wel een dikke joint draaien met de salvia bladeren, maar dan moet je zoals hierboven gezegd wel een stormaansteker bij de hand hebben. Je moet zorgen dat je bij elke hit vol de vlam erop hebt. Het is echter veel beter om het gewoon in een bong met de stormaansteker te roken, dan koelt de rook tenminste wat en het is veel effectiever.

Overigens zou ik aanraden in plaats van te kauwen er thee van te zetten, het kauwen is namelijk nogal ranzig en bij thee kun je nog honing toevoegen. Elke slok van de thee moet wel circa 10 min in je mond gehouden worden om te zorgen dat de actieve stof goed opgenomen wordt.

Verder heb ik nog als tip( als je gaat kauwen of thee zet) om vooraf je mond met iets zoals listerine (waar alcohol in zit) te spoelen, dit schijnt ook de opname van de stof te verhogen.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#6
krishna zei:
dankje voor je reactie :) ik ben waarschijnlijk van plan om het gewoon in een pijp (of in een bong als ik een goedkope vind) te roken en dan koop ik wel morgen een stormaansteker ofzo. Als ik de thee maak hoeveel gram bladeren moet ik dan gebruiken?
Klik om te vergroten...
Een pijp is ook goed ja. Ik weet niet precies meer hoeveel gram ik thee van maakte, want ik heb het 1x gedaan en had gelijk alle bladeren die ik nog had erin gegooid. Ik gok dat het rond de 4 a 5 gram was in iets meer water dan een grote thee kop. Tijdens het klaarmaken veel roeren. Wanneer de thee klaar is zou ik aanraden VEEL honing toe te voegen, de smaak is namelijk alsnog erg smerig (maar het is wel beter dan zo'n bol slijmerige bladeren in je mond).

De effecten van de thee zijn wel een heel stuk milder dan het roken, maar ze duren ook langer. De effecten van de thee zijn het best te merken als je in een donkere kamer stil ligt. Bij mij leek het alsof ik steeds naar een andere plek geteleporteerd werd samen met een aangenaam stoned/wazig/dronken gevoel.

Bij het roken zul je echt meer gaan trippen (en heb je ook veel minder voor nodig). Hier heb ik terouwns ook nog een belangrijke tip voor: zorg dat je je hits zo lang mogelijk inhoudt als je maar kunt, dit zorgde in mijn (en mijn vrienden aan wie ik het gaf) ervaring voor een duidelijk sterkere trip. Nogmaals: het is belangrijk om elke keer als je een hit neemt te zorgen dat je de vlam goed er op houdt, ook tijdens het inademen.

Als 1 bowl niet genoeg effect geeft moet je proberen zo snel mogelijk na de eerste bowl nog een bowl te vullen en te roken. Ik heb gehoord dat er een soort tijdslimiet is waarbinnen je de rook binnen moet hebben omdat het anders minder goed werkt (kan een fabeltje zijn, maar ik laat het iniedergeval weten).

Succes met het experiment en laat ons weten hoe het uiteindelijk verlopen is!
k
krishnaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alright! thanks homie!
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#8
XMR zei:
Ik heb gehoord dat er een soort tijdslimiet is waarbinnen je de rook binnen moet hebben omdat het anders minder goed werkt
Klik om te vergroten...
Het is volgensmij voornamelijk dat je fysiek niet meer in staat bent om meer te roken als je al een hit hebt genomen. Salvia is heel uniek, er treedt namelijk geen (acute) tolerantie op. Heb er vorig jaar eens wat over geschreven: https://drugsforum.nl/threads/de-uiterst-unieke-eigenschappen-van-salvia.72113/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."