Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCatuaba

Catuaba

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#1
De catuaba boom is een kleine Braziliaanse boom. De Tupi indianen hebben ontdekt dat de schors van de catuaba een krachtig afrodisiacum is. Catuaba wordt in Brazilië veel gebruikt en staat er om bekend het libido van vrouwen en mannen te verhogen. Ook wordt catuaba gebruikt om het geheugen te verbeteren en de zenuwen te kalmeren. Catuaba poeder kan worden opgelost in water of sap en kan het beste ‘s middags worden ingenomen.

Bovenstaande informatie kwam ik tegen op een website die vitamines etc verkoopt, het poeder is heel goedkoop, maar daarnaast bestaan er ook capsules met een extract. Is er iemand die ervaring heeft met deze plant? Er zijn wel 2 soorten bomen die onder deze naam verkocht worden, Erythroxylum catuaba (familie van coca) en Maytenus macrocarpa, ik heb interesse in beide soorten dus als er iemand ervaringen mee heeft hoor ik het graag.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb ervaring met Erythroxylum catuaba. Ik heb stukjes bast, waarvan ik een warm water infusie maak ('thee').

Ik vind de smaak apart, maar toch aangenaam. Het is bitter en houtachtig. Hoe langer getrokken hoe bitterder het wordt. Ook de kleur wordt steeds intenser rood.

Zelfs de reeds getrokken thee zonder bastdeeltjes wordt bij langer staan dieper rood gekleurd. Misschien door oxidatie?

Qua effect merk ik niet echt iets.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
Ik heb ervaring met Erythroxylum catuaba. Ik heb stukjes bast, waarvan ik een warm water infusie maak ('thee').

Ik vind de smaak apart, maar toch aangenaam. Het is bitter en houtachtig. Hoe langer getrokken hoe bitterder het wordt. Ook de kleur wordt steeds intenser rood.

Zelfs de reeds getrokken thee zonder bastdeeltjes wordt bij langer staan dieper rood gekleurd. Misschien door oxidatie?

Qua effect merk ik niet echt iets.
Klik om te vergroten...
Heb je de dosis al eens verhoogd? Ik weet niet goed hoeveel er juist wordt aanbevolen
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hippie Langwaus zei:
Ik heb ervaring met Erythroxylum catuaba. Ik heb stukjes bast, waarvan ik een warm water infusie maak ('thee').

Ik vind de smaak apart, maar toch aangenaam. Het is bitter en houtachtig. Hoe langer getrokken hoe bitterder het wordt. Ook de kleur wordt steeds intenser rood.

Zelfs de reeds getrokken thee zonder bastdeeltjes wordt bij langer staan dieper rood gekleurd. Misschien door oxidatie?

Qua effect merk ik niet echt iets.
Klik om te vergroten...
Bij mij werkte het ook niet.

Er zijn keukenkruiden psychoactiever.

En die Blauwe Lotus deed ook niks voor me, maar dit terzijde.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb zelf ook heel veel kruiden en planten uitgeprobeerd en mijn persoonlijk gevoel is vaak dat extracten toch beter werken als het kruid of de plant opzich. Heb recent nog een blauwe lotusceremonie gedaan waarbij ik veel van de bittere thee dronk zonder een merkbaar effect. Toen ik enkele jaren geleden echter blauwe lotusextract rookte of dronk merkte ik wel een dromerig effect op. Op een website die extract van catuaba verkoopt lees ik bij de recensies wel positieve ervaringen, maar dat wilt nog niet alles zeggen natuurlijk.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
jam zei:
Heb zelf ook heel veel kruiden en planten uitgeprobeerd en mijn persoonlijk gevoel is vaak dat extracten toch beter werken als het kruid of de plant opzich. Heb recent nog een blauwe lotusceremonie gedaan waarbij ik veel van de bittere thee dronk zonder een merkbaar effect. Toen ik enkele jaren geleden echter blauwe lotusextract rookte of dronk merkte ik wel een dromerig effect op. Op een website die extract van catuaba verkoopt lees ik bij de recensies wel positieve ervaringen, maar dat wilt nog niet alles zeggen natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Het is zoals met die Spaanse Vlieg: allemaal valse recensies.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."