Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshelp?

help?

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
o
onwetendLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en helaas genoodzaakt me te verdiepen in het ge/ mis bruik van GBL.
Mijn broer is nl opgenomen in het ziekehuis met ontwenningsverschijnselen.
Dit was mss puur uit toeval gebeurt omdat hij naar het ziekenhuis ging voor een drugstest. Daar stortte hij in en werd aan hartbewaking gezet.
Inmiddels weer ontslagen, maar ik weet niet wat te doen.
Ik ben zijn zus en zorg al twee maanden voor zijn dochter omdat deze onder voorlopige onder toezicht stelling stond.
Nu kan ze dus voorlopig niet naar huis maar dat is een andere zaak.
Mijn vraag is meer, hoe kan ik mijn broer helpen.
Hij herinnert zich niks van de opname en leek dezelfde dag van ontslag weer onder invloed, maar ik weet het niet te herkennen.
Hij paart continu met dubbele tong, staart voor zich uit en lijkt niet te begrijpen wat er gebeurt en het vervolgens ook te vergeten.
Hij zegt GBL te gebruiken en mss i.c.m. alv\\cohol of antidepressiva.
Ik weet het niet precies, maar geloof niet veel meer van zijn woorden. Hij heeft ons zoalng voorgelogen. Dat geld ook voor zijn'vriendin die tevens verslaafd blijkt te zijn.
Ze moeten naar een afkickkliniek, maar ik heb begrepen dat ze dat zelf moeten doen en zelf achter moeten staan.
maar wat als ik geen nuchter moment kan vinden om hem dat duidelijk te maken waarbij hij het ook onthoudt....?
help?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is mooi kut. Vooral voor het kindje.
Wees duidelijk in wat de gevolgen zijn. Wees duidelijk waar grenzen liggen voor jou, maar ook voor instellingen als jeugdzorg. Probeer niet te veroordelen; verslaving is een ziekte.
o
onwetendLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik probeer inderdaad niet te oordelen. doe het onbewust natuurlijk wel, maar laat er niks van merken. Ben wel boos, maar dat helpt niet
ik denk dat het in handen is van de specialisten in de hoop dat hij het toelaat
maar ik voel me zo machteloos...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."