Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmijn verhaal

mijn verhaal

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
shadyzaraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Mijn naam is annemie en ben onlangs 32 jaar geworden . Blow al lang, ben op mijn 16 de begonnen, toen was dat nog niet veel want ik woonde nog thuis . Rond mijn 18 de heb ik voor de eerste keer gestopt om testen te gaan doen bij het leger, je werd daar medisch gekeurd dus ik moest wel stoppen . Dat lukte, vooral mijn moeder steunde mij toen enorm en ik blowde nog niet lang en niet veel, dat scheelt ook we . Maar ik was niet door mijn krachtproef dus een job bij het leger ging niet door . Toen ben ik gaan werken bij een kunstenaar en ik zat daar nog geen jaar en toen ben ik zwanger graakt van een kerel, we hadden een jaar verkering (hij had driftbuien) nu en dan ging het goed met hem dan weer niet maar zag hem wel echt graag . Toch heb ik ervoor gekozen om het kindje niet te houden omwille van hem . T moment dat ik zwanger was draaide hij weer helemaal, en ik voelde mij zo alleen en nog te onzeker denk ik om het alleen te doen . Wat ik wel nog weet was dat ik tegen mijzelf zei na de abortus draai ik voor mezelf een grote joint en niemand zal mij kunnen tegenhouden ! Ik wilde het eigenlijk direct weer vergeten wat er gebeurd was . Nu ben ik 32, blow nog steeds, heb nog geen kinderen en ik vraag mijzelf wel af had ik het niet beter gehouden ? Ik weet van mezelf met een kind dat ik zeker geen joint meer ging aangeraakt hebben . Maar ja, het is nu zo . Gedane beslissingen kun je niet terug draaien . En al bij al is het misschien wel de juiste beslissing geweest want die kerel heeft intussen al twee kinderen waar hij ook niet naar om kijkt en heeft al in de gevangenis gezeten . Maar het was ook mijn kind he . Een mens blowt ook denk ik om dingen te vergeten want als ik blow leef je in een roze wereld en niets kan je raken, je hebt een schild maar zo beschermend is dat schild ook niet vind ik . In zake werk wil het mij ook niet lukken ik heb er spijt van dat ik niet langer naar school ben gegann want nu zijn het altijd de lastigste jobs binnen een bedrijf die ik krijg . Ach ja als je geen technisch diploma hebt sta je nergens om aan machines te werken . Maar ook door het blowen kan ik het zware werk ook plots niet meer aan . Je bereikt sneller je grens . Graag had ik gepraat via dit forum met mensen die aan het stoppen zijn en die het ook moeilijk hebben, hoe ze het aanpakken en zo . Tips zijn meer dan welkom, je kunt ook zo moelijk met mensen praten hierover, je familie begrijpt dit meestal niet .Of die zeggen gewoon ja zeg stop dat he , maar zo gemakkelijk is dat allemaal niet he . Ik wil mij voornamelijk aansluiten om mensen te steunen hierin en om gesteund te worden . vele groetjes anmie :wave:
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#2
als ik dit zo lees hoef je wat mij betreft geen zorgen te maken over de keuze die je hebt gemaakt. stel je voor dat je kind met een vader als deze moet leven, of met helemaal geen vader. dat doe je je kind liever niet aan.

mijn advies: stel aan jezelf de vraag wil ik eigenlijk wel stoppen met blowen? probeer niet te stoppen voor anderen maar voor je zelf anders gewoon onder controle houden en lekker doorgaan.
probeer goed na te denken over de capaciteiten die je bezit. en stel je grenzen. doe geen werk wat stresvol is als je stres gevoelig bent. ga geen verplichtingen of verwachtingen stellen die tog niet lukken of uitkomen. dan zul je een stuk gelukkiger leven.

ik hoop dat je er iets aan hebt.
gr cc.
s
sanny1971Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo. Ik vind het echt heel moedig dat je hier jouw verhaal doet. Respect!
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed advies,
als je het idee hebt dat je er meer goeds uithaalt, dan het negatieve dingen oplevert, is het moeilijker om te stoppen.
Maar het blijft een verraderlijk iets, het blowen.

En ik ben het helemaal eens met cosmic, een kind opvoeden is iets, dat inderdaad al moeilijk genoeg is, als de ouders een goed team zijn.
Met zo'n vader wordt dat veels te zwaar voor jezelf.

Werk en blowen is iets heel persoonlijks.
De 1 kan het wel, en de ander niet.
je zou het zelf aan mij nooit gezien hebben...meestal niet, dan.
Ik heb jarenlang een zware en hoogopgeleide banen gehad, maar ben uiteindelijk in een fabriek gaan werken, en ben onderaan begonnen.
Maar ben wel zo hoog opgeklommen door de jaren heen, dat ik wel een technische baan heb , zonder enige papieren op dat gebied...

Als je merkt ,dat het blowen je tegenwerkt, om een baan te krijgen en te houden, is het zeker de moeite waard om te stoppen.
Het is wellicht een idee om een belonings-blowtje te roken als je een dag wel goed hebt gewerkt, maar ik weet ook dat helemaal niet blowen, makkelijker is, dan af en toe blowen.

in ieder geval goed dat je je verhaal hebt durven te vertellen, het besprekelijk maken van je zorgen en problemen, kan zeker helpen, om een oplossing te vinden.
Bedankt daarvoor. :)
groeten terug, Drugs are bad!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."