Hallo allemaal,
Even een kleine voorstelling : Ik ben een jonge gast van 23j (24 in december ^^ ) , woon nu al een enige tijd op men appartementje in limburg. Men vriendin heeft er nooit echt een probleem van gemaakt ivm blowen aangezien ze mij zo heeft leren kennen (als 'blower' ).
Nu is het wél zo dat in mijn dorp waar ik woon ( al heel men leven :P ) er een echt overmatig drugprobleem is. De hele buurt zit vol met 'hangjongeren' zoals in het nieuws nogal eens beschreven word. De meesten hebben gewoon geen kl*te te doen de hele dag & dan komen problemen vanzelf natuurlijk. ( hier hoorde ik ook bij vroeger )
Gelukkig is het allemaal wat gaan beteren toen ik op mezelf ging wonen, je moet echt wel 'volwassen' worden op korte tijd. Sinds toen behoor ik ook niet meer tot de 'hangjongeren' omdat ik men eigen stek heb en het nutteloos is om nog problemen op straat te gaan zoeken.
Maar natuurlijk zoals je al kan raden is het blowen er altijd in gebleven. Ik rook nu +- een dikke 4 jaar toch wel dagelijks men jointje(s). Maar toch wil er een eind aan maken binnenkort.. Zoals het nu gaat kost het behoorlijk wat geld per maand, dat niet alleen , ik zie de 'kans' op stoppen ook steeds minder & minder worden omdat het gewoon een dagelijks routine is geworden. Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan

Je moet hier bij wijze van nog maar met je vingers knippen om een zakje weed te regelen..
Reden waarom ik me hier op aangemeld heb is omdat je van die dingen natuurlijk niet zomaar tegen iedereen kan vertellen. Het is leuk om eens neer te schrijven wat mijn probleem is (al een paar jaar) zonder dit met mijn directe familie te betrekken.. Ze zullen het zeker wel weten dat ik blow, maar hoeveel etc hebben ze geen idee van. Ik probeer ook altijd 'verzorgd' uit te zien bij bezoekjes etc
Ik denk wel dat ik cold turkey zal moeten stoppen, ik ken mezelf en 'minderen' gaat er gewoon niet in zitten. Dit zou voor mij nog moeilijker zijn.. Alles of niets.
De bedoeling is om een datum uit te kiezen en mij er serieus aan proberen te houden.
Maar toch heb ik er een beetje 'bang' voor.. Het snakken naar een joint gaat echt enorm gaan zijn, ook ga ik veel 'lege' momenten hebben waarop ik anders een jointje zou roken, of lekker high op de pc zou zitten etc
Vraagje voor de mensen die inmiddels al gestopt zijn of ermee bezig zijn :
- Zoeken jullie een 'vervanging' voor het blowen? Bv terug een sport gaan doen of iets dergelijks.
- Hoe verkom ik dat ik compleet gek word van het snakken naar een joint? xD Na deze jaren blowen zit het toch echt wel 'in men systeem' om dagelijks de thc behoefte binnen te krijgen.
Om dit zomaar stop te gaan zetten ... Dat gaat nogal iets worden vrees ik.
Thx voor het lezen van men verhaaltje ^^
Grts