Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWil gaan stoppen met blowen..

Wil gaan stoppen met blowen..

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoek je een bezigheid, zodat je niet stilzit en te veel nadenkt,
Ga sporten, zoek steun bij je vriendin.
De eerste weken kan het moeilijk worden, maar dat is gewoon doorzetten,
De wil niet verliezen is de kunst, als je echt wilt lukt het je ook.

Ik wens je veel succes, het is niet makkelijk, maar het lukt je !
Y
Y.T.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal,

Even een kleine voorstelling : Ik ben een jonge gast van 23j (24 in december ^^ ) , woon nu al een enige tijd op men appartementje in limburg. Men vriendin heeft er nooit echt een probleem van gemaakt ivm blowen aangezien ze mij zo heeft leren kennen (als 'blower' ).

Nu is het wél zo dat in mijn dorp waar ik woon ( al heel men leven :P ) er een echt overmatig drugprobleem is. De hele buurt zit vol met 'hangjongeren' zoals in het nieuws nogal eens beschreven word. De meesten hebben gewoon geen kl*te te doen de hele dag & dan komen problemen vanzelf natuurlijk. ( hier hoorde ik ook bij vroeger )

Gelukkig is het allemaal wat gaan beteren toen ik op mezelf ging wonen, je moet echt wel 'volwassen' worden op korte tijd. Sinds toen behoor ik ook niet meer tot de 'hangjongeren' omdat ik men eigen stek heb en het nutteloos is om nog problemen op straat te gaan zoeken.

Maar natuurlijk zoals je al kan raden is het blowen er altijd in gebleven. Ik rook nu +- een dikke 4 jaar toch wel dagelijks men jointje(s). Maar toch wil er een eind aan maken binnenkort.. Zoals het nu gaat kost het behoorlijk wat geld per maand, dat niet alleen , ik zie de 'kans' op stoppen ook steeds minder & minder worden omdat het gewoon een dagelijks routine is geworden. Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan :rolleyes: Je moet hier bij wijze van nog maar met je vingers knippen om een zakje weed te regelen..

Reden waarom ik me hier op aangemeld heb is omdat je van die dingen natuurlijk niet zomaar tegen iedereen kan vertellen. Het is leuk om eens neer te schrijven wat mijn probleem is (al een paar jaar) zonder dit met mijn directe familie te betrekken.. Ze zullen het zeker wel weten dat ik blow, maar hoeveel etc hebben ze geen idee van. Ik probeer ook altijd 'verzorgd' uit te zien bij bezoekjes etc :tearsofjoy:

Ik denk wel dat ik cold turkey zal moeten stoppen, ik ken mezelf en 'minderen' gaat er gewoon niet in zitten. Dit zou voor mij nog moeilijker zijn.. Alles of niets.
De bedoeling is om een datum uit te kiezen en mij er serieus aan proberen te houden.
Maar toch heb ik er een beetje 'bang' voor.. Het snakken naar een joint gaat echt enorm gaan zijn, ook ga ik veel 'lege' momenten hebben waarop ik anders een jointje zou roken, of lekker high op de pc zou zitten etc :tearsofjoy:

Vraagje voor de mensen die inmiddels al gestopt zijn of ermee bezig zijn :
- Zoeken jullie een 'vervanging' voor het blowen? Bv terug een sport gaan doen of iets dergelijks.

- Hoe verkom ik dat ik compleet gek word van het snakken naar een joint? xD Na deze jaren blowen zit het toch echt wel 'in men systeem' om dagelijks de thc behoefte binnen te krijgen.
Om dit zomaar stop te gaan zetten ... Dat gaat nogal iets worden vrees ik.


Thx voor het lezen van men verhaaltje ^^
Grts
c
corruptsoulsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb vanaf mijn 14e tot mijn 22e (2,5 jaar terug) ook dagelijks geblowd. Herken me wel in je verhaal, hele dag buiten hangen in een buurt vol gasten die ook allemaal blowen, hele dag niks doen, problemen met politie enz. enz.

Ik zag er erg tegen op om te stoppen maar als ik nu terug kijk viel het best mee. Het enige waar ik problemen mee had is slapen. Moeilijk in slaap komen, af en toe wakker worden en heel raar dromen

Sporten heeft mij enorm geholpen. Ben op de dag dat ik gestopt ben meteen naar de sportschool gegaan en onbeperkt fitness abonnement genomen. Door te fitnessen kan je ergens je energie in kwijt en ben je aan het einde van de dag moe en val je makkelijker in slaap. En als je wat spieren wil kweken moet je er veel bij eten en dat is een goeie afleiding de hele dag door. Daarnaast is het gezond, je wordt er een stuk sterker van en je lichaam gaat er beter uit zien zolang je er maar de motivatie voor hebt

Zolang ik nuchter ben mis ik het blowen totaal niet. Maar als ik op feestjes drank of speed op heb dan mis ik het wel. Dus kortom voor mij was het niet zo moeilijk als het leek, alleen de eerste paar weken zijn klote met slapen maar daarna gaat dat weg. gewoon gaan sporten of andere afleiding zoeken waar je je energie in kwijt kan en dan gaat het wel goed komen

Succes man :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."